#1
btw: met gebruikt al 10.000 jaar wiet de regeringen verbieden het pas een jaartje of 80. en voor die 80 jaar was er geen probleem met canabis. de regering maakt er een probleem van :|
http://geschiedenis.vpro.nl/attachment. ... ekst02.doclading libanese hasj en hasjolie van hasjkotter Lammie zei:De lading wordt uit het ruim gehaald en bestaat uit 1600 kilo hasj en 27 warmwaterkruiken met totaal 40 liter hasjolie. Een liter olie levert 1000 joints op. Totale straatwaarde van dit transport was in 1974 25 miljoen gulden.
commissie baan zei:Bij de analyse van de 225 hashishmonsters werden de volgende waarden gevonden:
% T.H.C. in het monster % van de monsters waarin dit gehalte gevonden werd
0 - 2 % 16 %
2 - 5 % 41 %
5 - 7 % 14 %
7 -10 % 14 %
Meer dan 10 % T.H.C. 15 %
In twee gevallen werden waarden van 19% T.H.C. gevonden.
http://www.drugtext.org/library/reports ... hennepharsMen neemt aan dat de drempelwaarde van T.H.C. circa 1 mg bedraagt (duidelijk versnelde polsslag). 5-10 mg T.H.C. zou voldoende zijn om ‘high’ te worden .
Volgens W. H. McGlothlin is het gemiddelde T.H.C.-gebruik van een matige roker in Amerika 10-20 mg T.H.C. per dag, in Egypte, Marokko en India 40-50 mg T.H.C. per dag. ‘Zware’ gebruikers in Amerika zouden circa 40-50 mg T.H.C. per dag opnemen, terwijl deze waarden voor Egypte en Marokko i 200 zouden zijn. In India vindt men, aldus deze auteur, rokers die tot 700 mg T.H.C. per dag komen.
Weil (10) meent op grond van zijn ervaringen met honderden marihuana-gebruikers dat echte psychotische reacties statistisch gezien zeldzaam zijn. Dergelijke reacties komen voor bij personen die reeds eerder tekenen van schizophrenie vertoonden (‘border line cases’)
omtrent de stepping stone theorie loopt men te speculeren en zijn de ideeen tegenstrijdig..ik quote even de positieveIn de publicatie van Benabud (1957) vindt het con-cept van de cannabispsychose, volgens van Praag, weinig steun, daar de door Benabud gevonden psychosen-frequentie onder Kif (marihuana)-rokers in Marokko gelijk is aan de psychosen-frequentie in de bevolking als geheel van verschillende landen waarvan deze getallen bekend zijn.
http://www.drugtext.org/library/reports ... %20(hennep)Daarnaast vermeldt de schrijver dat Grinspoon (1969) enkele maanden eerder concludeerde dat: ‘there is no evidence that marihuana is more likely than alcohol or tobacco to lead to the use of narcotics’.
http://www.trimbos.nl/Downloads/Product ... %20RNI.pdfPsychische gezondheid
Ook het afgelopen jaar zijn er weer enkele onderzoeken gepubliceerd waaruit blijkt dat er een duidelijk
verband bestaat tussen het gebruik van cannabis en het risico op blijvende psychiatrische
problemen. Het aantal epidemiologische studies dat een verband aantoont tussen cannabisgebruik,
met name op jonge leeftijd, en het krijgen van een psychotische stoornis is inmiddels aanzienlijk
(Andreasson et al., 1987; Arseneault et al., 2002; Van Os et al., 2002; Weiser et al., 2002; Zammit
et al., 2002; Fergusson et al., 2003; Weiser et al., 2003; Arseneault et al., 2004; Henquet et
al., 2004; Smit et al, 2004; Stefanis et al., 2004; Fergusson et al., 2005; Henquet et al., 2005;
Semple et al., 2005; Moore et al., 2007). Uit het onderzoek blijkt duidelijk dat beginnen met cannabis
op jonge leeftijd en veel en vaker gebruik het risico vergroot. Dit pleit ervoor om in het kader
van preventie cannabisgebruik door jongeren zoveel mogelijk te ontmoedigen.
Recentelijk is ook beschreven dat mensen die cannabis gebruiken een grotere kans hebben om
later een bipolaire stoornis te ontwikkelen. Ook het risico op een depressie is onder gebruikers vancannabis groter dan onder niet gebruikers (Van Laar et al., 2007; Moore et al., 2007). Overigens
zijn deze bevindingen minder eenduidig dan de relatie tussen cannabis en schizofrenie.
Bijna goed.jcp zei:Zo lekker bezig pipo!
M.a.w. ergens in 2010 komt wiet op lijst 1 te staan... :P
pipoxyz zei:Nederland word klaargestoomt voor illegalisering van cannabis en Dit is het voornaamste middel.
Hier maak je ook een vaak gemaakte fout door wiet met alcohol te vergelijken. Vrijwel Alle drugs zijn vergif. De enige uitzonderingen die ik hier op ken zijn cannabis en salvia. (maar volgens mij vergeet ik er nog één)loadrunner zei:Nou, als wiet minder sterk zou zijn, dan had ik er meer van gerookt, net als met alcohol. als bier nu niet meer dan 2% alcohol mag bevatten, dan drink je er toch een aantal meer?
Ne de concentratie van een middel is geen maatstaf voor het gebruik ervan. je hebt altijd mensen die overmatig gebruiken, of juist genoegen nemen met een kruimeltje "voor de smaak"
pipoxyz zei:Hier maak je ook een vaak gemaakte fout door wiet met alcohol te vergelijken. Vrijwel Alle drugs zijn vergif. De enige uitzonderingen die ik hier op ken zijn cannabis en salvia. (maar volgens mij vergeet ik er nog één)loadrunner zei:Nou, als wiet minder sterk zou zijn, dan had ik er meer van gerookt, net als met alcohol. als bier nu niet meer dan 2% alcohol mag bevatten, dan drink je er toch een aantal meer?
Ne de concentratie van een middel is geen maatstaf voor het gebruik ervan. je hebt altijd mensen die overmatig gebruiken, of juist genoegen nemen met een kruimeltje "voor de smaak"
pure alcohol is zwaar vergif
pure thc is nogsteeds geen vergif
thc staat onjuist en zonder wetenschappelijke onderbouwing op lijst 1 vd opiumwet.
Deze pagina is trouwens interessant, en bevestigt wat ik beweer over het feit dat men vroeger voornamelijk import hash rookte, die net zo sterk is als een hedendaags nederwiet binnenkweekje. (tijdens en voor de jaren vd totstandkoming van het gedoogbeleid.)
http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/ ... /16386440/
pipoxyz zei:Vrijwel Alle drugs zijn vergif. De enige uitzonderingen die ik hier op ken zijn cannabis en salvia. (maar volgens mij vergeet ik er nog één)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."