Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke shops blijven open voor belgen (buiten Amsterdam)

Welke shops blijven open voor belgen (buiten Amsterdam)

15 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Natuurlijk is er ook een groep toeristen die zich wel gewoon aan de regels houdt. Denk dat een deel het voor rest heeft verpest.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
In Tilburg en alle shops in zeeland worden mensen zonder Nederlands ID-kaart, paspoort, verblijfsvergunning of bewijs van ingezetene van Nederland nog steeds de toegang geweigerd.

Heerlijk rustig, geen overlast, geen wietpas...Behalve voor onze zuiderburen de meest ideale oplossing.
d
dematti5Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hai

Las onlangs in de krant dat Amsterdamse coffeeshops openblijven voor toeristen. Weet iemand welke shops in Nederland ook blijven verkopen aan toeristen? Heb ergens gehoord dat shops in Heerlen ook zouden blijven verkopen aan buitenlanders maar weet echter niet of dit waar is.

Iemand die hier meer over weet?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
viewtopic.php?f=11&t=40758

Ik neem aan allemaal dan, 25tolife weet er vast meer over :wink:

Grts
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het ging wel ver hier met registratie en geboorteregister maar die onzin is nu niet meer nodig moet me nu kunnen legitimeren en wordt ook regelmatig gevraagd. Het is de bedoeling dat je in de shop hebt maar wat ik wel zie is dat ze af en toe mensen doen matsen. Niet iedereen maar bijvoorbeeld gastarbeiders uit Polen die hier in de buurt wonen. Gelukkig komen de Duitse drugstoeristen hier niet meer en dat neemt een hele hoop rust met zich mee. Ze hebben ook de dealertjes rond de shop aangepakt of in iedergeval ze bieden niet meer iedereen drugs aan.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#6
willemvaag zei:
Het ging wel ver hier met registratie en geboorteregister maar die onzin is nu niet meer nodig moet me nu kunnen legitimeren en wordt ook regelmatig gevraagd. Het is de bedoeling dat je in de shop hebt maar wat ik wel zie is dat ze af en toe mensen doen matsen. Niet iedereen maar bijvoorbeeld gastarbeiders uit Polen die hier in de buurt wonen. Gelukkig komen de Duitse drugstoeristen hier niet meer en dat neemt een hele hoop rust met zich mee. Ze hebben ook de dealertjes rond de shop aangepakt of in iedergeval ze bieden niet meer iedereen drugs aan.
Klik om te vergroten...

Ik snap al die heisa niet met al die drugstoeristen. Het lijkt mij toch dat het zaak is dat er meer toeristen naar Nederland komen om economisch beter te worden. De overlast die sommige van hen maken is niet te vergelijken met de overlast door bijvoorbeeld uitgaansgelegenheden met alcohol. Het is daarom vrij hypocriet om dan te gaan klagen. Ik las laatst ergens dat Nederland in 1 keer uit de crisis zou kunnen komen als wiet legaal zou zijn.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het drugstoerisme hier nam behoorlijk wat criminaliteit met zich mee buiten de straathandel. Nederlandse dealertjes gingen met pistolen in Maastricht buitenlanders dwingen om drugs te kopen. Waarom zou Nederland moeten zorgen voor alle andere gebruikers in Europa sorry als Nederlander voel ik daar niets voor. Weet niet of je zelf een Nederlander bent maar als ik wat wiet wil halen hoef ik niet iedere dag aangesproken te worden mensen die de shop zoeken. Veel overtreden ook nog onze verkeersregels en zorgen vaak voor gevaarlijke situaties op de weg. Heb het meerdere keren mee mogen maken laat en met de auto parkeren waar het helemaal niet mag. Door voetgangers gebieden rijden enkel om de weg naar de shop te vragen die 50 meter van ze af lag. Het is gewoon een opstapeling van dingen die er gebeuren en ik zie onze economie niet beter worden van mensen die hier enkel wiet komen halen.

Kijk ik zeg ook niet dat iedere buitenlander die hier drugs komt halen voor overlast zorgt en misschien dat een groep het voor de rest heeft verpest. Iemand uit Frankrijk komt zijn medicijnen toch ook niet hier in de apotheek halen. Ik kan me heel goed inbeelden waarom de Nederlandse overheid het drugsbeleid tot zijn eigen burgers wil beperken. Noem het geen racisme maar onderscheid maken. En waarschijnlijk wordt wiet in Nederland nooit gelegaliseerd en zowel dan verwacht ik voor medische doelen. De sfeer in en rond de coffeeshop is hier veel rustiger en aangenamer en de wietaanvoer is wat constanter.
J
JehazeLid
01-01-2024, 00:00
#8
willemvaag zei:
Het drugstoerisme hier nam behoorlijk wat criminaliteit met zich mee buiten de straathandel. Nederlandse dealertjes gingen met pistolen in Maastricht buitenlanders dwingen om drugs te kopen. Waarom zou Nederland moeten zorgen voor alle andere gebruikers in Europa sorry als Nederlander voel ik daar niets voor. Weet niet of je zelf een Nederlander bent maar als ik wat wiet wil halen hoef ik niet iedere dag aangesproken te worden mensen die de shop zoeken. Veel overtreden ook nog onze verkeersregels en zorgen vaak voor gevaarlijke situaties op de weg. Heb het meerdere keren mee mogen maken laat en met de auto parkeren waar het helemaal niet mag. Door voetgangers gebieden rijden enkel om de weg naar de shop te vragen die 50 meter van ze af lag. Het is gewoon een opstapeling van dingen die er gebeuren en ik zie onze economie niet beter worden van mensen die hier enkel wiet komen halen.

Kijk ik zeg ook niet dat iedere buitenlander die hier drugs komt halen voor overlast zorgt en misschien dat een groep het voor de rest heeft verpest. Iemand uit Frankrijk komt zijn medicijnen toch ook niet hier in de apotheek halen. Ik kan me heel goed inbeelden waarom de Nederlandse overheid het drugsbeleid tot zijn eigen burgers wil beperken. Noem het geen racisme maar onderscheid maken. En waarschijnlijk wordt wiet in Nederland nooit gelegaliseerd en zowel dan verwacht ik voor medische doelen. De sfeer in en rond de coffeeshop is hier veel rustiger en aangenamer en de wietaanvoer is wat constanter.
Klik om te vergroten...

Ik snap in je post heel goed wat je bedoelt, ivm met die "irritante" toeristen. Ikzelf ben van Bilzen en woon op 3 kilometer van Maastricht. Voor de wietpas ging ik 2 keer per week naar de Fanta , ik parkeerde mijn auto netjes op een betaalparking en ik ging mijn wietje halen.
Ik zorgde nooit voor overlast . Dat gaat nu niet meer en vind ik echt balen!
p
pwooppwoopLid
01-01-2024, 00:00
#9
in tillbutg zijn de shops terug open voor iedereen :sunglasses:
J
JovanovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
1 shop in Breda verkoopt ook aan belgen. met een codewoord en 50 eur 'fooi' kan je 2 zakjes van 5g krijgen. koop en ga weg systeem
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
pwooppwoop zei:
in tillbutg zijn de shops terug open voor iedereen :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Als je Tilburg bedoelt. Onzin.

Alle shops zijn terug open voor Nederlanders of ingezetene van Nederland.
Buitenlanders worden nog steeds geweerd hoor. Wel in de 7 shops die ik ken...

G P3P zei:
1 shop in Breda verkoopt ook aan belgen. met een codewoord en 50 eur 'fooi' kan je 2 zakjes van 5g krijgen. koop en ga weg systeem
Klik om te vergroten...

Dus je betaald dan zo'n €150 voor 10 gram..+ benzine kosten.
Lijkt me niet echt rendabel, en een shop die zijn klanten op die manier behandeld zou ik niet vertrouwen. Dan zou ik lekker een dealer in België zoeken..
Minder risico, minder kosten, minder tijd, zelfde wiet.
N
NestaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op deze site staat het heel duidelijk aangegeven in een kaart :)

http://www.coffeeshopnieuws.nl/index.ph ... nicipality
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
mandragora zei:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=40758

Ik neem aan allemaal dan, 25tolife weet er vast meer over :wink:

Grts
Klik om te vergroten...

In midden en ook noord nederland is het gewoon nog onveranderd eigenlijk. En hoop dat die de rest van het land ook (weer) gaan domineren. Er is daar namelijk 0 extra overlast e.d Dat zal het kabinet hier ook wel zien als hun oogkleppen worden verwijderd.
Dus je betaald dan zo'n €150 voor 10 gram..+ benzine kosten.
Lijkt me niet echt rendabel, en een shop die zijn klanten op die manier behandeld zou ik niet vertrouwen. Dan zou ik lekker een dealer in België zoeken..
Minder risico, minder kosten, minder tijd, zelfde wiet.
Klik om te vergroten...
om die reden inderdaad, en toenemende 'drugsrunners' door de maatregel en automatisch weer meer overlast.

Heb nog niets nieuws gehoord zal het updaten als ik wat nieuws hoor of zie erover.

Grz
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Chatwiet zei:
Zie forumregels
Klik om te vergroten...

:rolleyes:
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik haal mijn wiet voornamelijk bij dealers in België (Woon in België),
Al merk ik wel dat er veel verzwaarde en bespoten wiet in de omloop is.
Heb mijn vaste dealers nu dus het valt wel redelijk mee met die verzwaarde wiet,
Ik raad Belgen aan als je een dealer hebt die goede wiet heeft, koop hiervan dan wat meer aan,
Zodat je niet dagelijks dealers hoeft te gaan zoeken.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Smokey046 zei:
Ik haal mijn wiet voornamelijk bij dealers in België (Woon in België),
Al merk ik wel dat er veel verzwaarde en bespoten wiet in de omloop is.
Heb mijn vaste dealers nu dus het valt wel redelijk mee met die verzwaarde wiet,
Ik raad Belgen aan als je een dealer hebt die goede wiet heeft, koop hiervan dan wat meer aan,
Zodat je niet dagelijks dealers hoeft te gaan zoeken.
Klik om te vergroten...

Ja, maar ik zoek een specifieke wietsoort. Thuiskweek ga ik niet proberen, woon nog bij m'n ouders he. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."