Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaporizer proberen?

Vaporizer proberen?

22 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#1
Idd. een kennis doet elke dag een druppeltje olie achter op zijn tong. omdat hij het voor zijn longen doet, en zo inhalleert hij geen rook meer
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een druppel olie op of onder je tong schijnt toch, voor recreatieve doeleinden, stukken minder effectief te zijn??

Juist op die manier heb je een hoog medicinaal werkzaamgehalte, maar ben je bijna niet stoned/high.
Dit is wel oraal consumeren, maar je laat je mondslijmvlies de werkzame stoffen opnemen ipv. je maag en verdere spijsverteringsstelsel.
D
Dee DeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Welke vaporizer heb je?
Klik om te vergroten...

Dee Dee zei:
Ik heb nu ook zo'n soort lightbulb vaporizer, de Vapo2
Klik om te vergroten...

:)



Ik heb hem een paar dagen geleden nog eens gebruikt met de jetlighter en ik was wel goed stoned. Toen werkte ie wel goed. Maar volgens mij heb ik toch nog wel wat verbrand.

Moet je eigenlijk iets zien aan de wiet? Als in: wordt ie bruin of zwart? Of hoe zie je dat je wiet "op" is?
D
Dee DeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou dan heb ik laatst duidelijk gewoon zitten roken. Maar dat werkte wel veel beter dan de andere keren moet ik zeggen. :P
D
Dee DeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat laatste snap ik niet?

En over die bong: Dat zou ik ook wel willen, maar ik heb het ook min of meer gekocht omdat vaporizen niet zo sterk ruikt en dan kan ik het gewoon op m'n kamer doen wanneer m'n pa en ma beneden zijn. Zij zijn er namelijk niet echt van op de hoogte. :) Misschien zou ze het niets of niet veel uitmaken als ze weten dat ik af en toe blow (want ik doe het ook helemaal niet vaak), maar hier in huis zou het zeker weten niet mogen.

Overigens: Na hoeveel minuten moet je het echt goed voelen, als ik dat ding gebruikt heb? Want bij een hijs van een joint voel ik het vaak meteen, maar hierbij zeker niet.

Ik heb trouwens nu een jet lighter, dus misschien werkt het nu iets beter.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een jetlighter maakt niet uit. Met een gewone aansteker werkt het net zo goed.
Met zo'n jetlighter verbrand je het misschien alleen maar sneller..
Welke vaporizer heb je? Want wanneer je met aanstekers moet werken is het meestal niet ideaal.

Verder merk je een joint meteen omdat dat de nicotine is.
Het effect van de werkzame stoffen uit wiet of hasj beginnen na 1 tot 10 minuten te werken.
Na 10 minuten zou je dus effect moeten ervaren.
~
~Sarah~Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo allemaal,

Ik heb in Arnhem destijds een Iolite gekocht. Een van de duurdere vaporizers maar is makkelijk in gebruik. De ontsteker is nu wel kapot, maar gelukkig krijg je 2 jaar garantie en kan ik dus een nieuwe krijgen. Ik vind het zelf fijn met een vaporizer omdat het minder slecht voor je longen is (ze zeggen niet slecht) en het ook minder heet is in je keel. Ik hou zelf helemaal niet van roken omdat ik het niet vaak heb gedaan, en dan is vaporizen fijner. Ik heb zelf het gevoel dat als ik evenveel wiet rook in een vaporizer als in een joint, ik van de joint meer merk. Maar sommige mensen zeggen juist dat ze van de vaporizer meer relaxer high kunnen worden en ze van joints meer lam stoned worden. Trouwens, ga je langs bij de sjamaan in Arnhem? Daar kunnen ze namelijk ook heel veel vertellen over de vaporizer. Een van die meisjes daar gebruikt dat zelf ook en die heeft mij heel erg geholpen met inlichtingen geven.
Mijn vriend blowt nog steeds liever omdat dat volgens hem lekkerder is. Ik denk dat als je gewend bent veel te roken je dat misschien wel mist. Omdat het gewoon heel anders smaakt en voelt.
Maar als je bedenkt dat dit veel gezonder voor je is heb je het er misschien voor over dat het iets minder relax is. Ik zou het in ieder geval wel aanraden!
En als je niks kan vinden kun je misschien onze eens proberen. Nu is hij alleen dus helaas kapot maar binnenkort krijgen we een nieuwe :) Doei!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je moet als het goed is alleen maar wiet proeven, zoals hij ruikt eigenlijk.
En geen rook zien.

De wiet word erg dor (gedroogd) en wordt iets wat gelig/bruin.
Echt bruin of zwart is verbrand.
S
ShroomfanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die Iolite vaporizer is echt bangelijk goed!!
De Magic Flight is ook erg leuk en handig mee te nemen
d
de smokerLid
01-01-2024, 00:00
#10
graag wat informatie

kan iemand mij informeren naar een goedkoper adres voor een vapori pen, heb een adres viavia gekregen van een nederlands bedrijf genaamd VAPORI, deze schijnen niet zo duur te zijn, kent iemand dit bedrijf en leveringe,.ze hebben ook wel een leuke site en je kan direct (shop) kopen.

wat isnu beter een grote vaporizer of zo'n kleintje (zoals bij Vapori Nl)

graag reactie
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#11
De MFLB is cool, (Magic Flight Launch Box) die heb ik nu bijna een jaar en geniet er nog steeds van. Wel moet je echt wennen aan het effect van dampen en dat leren gebruiken, wat is de goede methode van gebruik voor jou.

O ja en over het wennen aan de effecten van verdampen, je mist een bepaalde roes die je normaal krijgt van het rook inhaleren (volgens mij iets met 'Carbon monoxide' te maken, maar dat weet ik niet zeker). Er zitten zoveel voordelen aan verdampen vast, het is veel minder ongezond, je ruikt de wiet amper, je proeft veeel meer van de wiet en bovendien neem je meer van de andere stoffen naast THC op in je lichaam dan als je het rookt, dat is ook één van de redenen dat de high anders aan voelt.

Ik haat roken want ik krijg altijd last van mijn borstkas enzo, als je snapt wat ik bedoel :P

In ieder geval, ik zou zeggen kijk eens op internet naar verschillende reviews over de MFLB, o en de MFLB is een portable verdamper die van aardige kwaliteit is voor zijn prijs na mijn mening en vele anderen; €99
S
ShroomfanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ook een echte aanrader is de Plenty. Werkt op netstroom en je proeft de wiet echt heel lekker.
d
de smokerLid
01-01-2024, 00:00
#13
zo een bulbje, is ie nu beter als een Terminator van vapori, of is dit weggegooid geld
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar dan kun je net zo goed uit een bong oid. roken..

Echt vappen vind ik ook een ander/milder effect geven, maar alleen omdat een pure high beter te stabiliseren is dan wanneer je stoned bent. Vind ik dan..
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zit al een tijdje te overwegen of het kopen van een vaporizer de moeite waard is. Nu kan je overwegen wat je wilt, maar een keer proberen is toch echt de enige echte manier om er achter te komen of het wat voor me is of niet. Weten jullie of het mogelijk is ergens eens een vaporizer te proberen?

Ooit heb ik eens zo'n glazen stolp gekocht, welke lijkt op een gloeilamp, waarin je de wiet doet en dat verwarmd met een aansteker maar dat was geen succes. Ik kreeg het gewoon niet goed voor elkaar, om de een of andere reden. Waar ik naar zoek is dus een elektrische, geregelde vaporizer om eens kennis te maken met het fenomeen. Any thoughts?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sommige coffeeshops hebben zulke dingen staan om te gebruiken/proberen.
Ook kun je in sommige shops losse ballonnetjes met damp kopen.

Welke dat zijn zou ik niet weten.

Over je reeds aangeschafte bulpje:

Als je hem nog hebt zou ik je aanraadden die gewoon nog eens een aantal maal te proberen.
Het lukt je zeker niet de eerste keer, de eerste vijf keer zijn kut.
De tien keer daarna lukken redelijk, en vanaf dan werkt het best goed.

De truc is je aansteker op de juiste plaats te houden, ook moet je hem er niet te lang bijhouden want dan verbrand het.
Terwijl je aansteker er onder houdt moet je (en dat is best belangrijk) goed schudden met het stulpje zodat de wiet binnenin overal naar toe vliegt.
Dus schudden met de aansteker erboven.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#17
Losse ballonnetjes met damp? Dat heb ik echt nog nooit gezien. "2 gram Sensi en een zakje lucht aub." :wink:

Maar goeie tips, voor dat bulpje! Het aanbranden was precies het probleem, waardoor het effect echt vrijwel niet voelbaar was. Van de week eens proberen, thanks!
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spatzi, je hebt helemaal gelijk dat proberen de enige manier is om vast te stellen of vaporizen wat voor je is. Ik heb dezelfde afweging gemaakt enkele maanden geleden. Om een goed effect te krijgen en zomin als mogelijk de schadelijke verbrandingsstoffen binnen te krijgen, is het kunnen regelen van de temparatuur zeer belangrijk. Maar dat wist je natuurlijk allang.
Ik heb een volcano (classic) gekocht en het resultaat is boven verwachting goed. Veel minder nodig voor een beter effect, win-win :wink: en zacht voor de keel, minder schadelijk. Niet goedkoop, maar ja, alle waar naar zijn prijs.

Om je vraag te beantwoorden, ik weet niet waar je woont, maar Amnesia in Amsterdam heeft enkele volcano's klaar staan voor gebruik. Abraxas Spuistraat (ook Adam) heeft er ook een op de bar staan. (Of neem contact met mij op als je die van mij wil lenen...).

Ben benieuwd naar je ervaring en gebruikte oplossing (model vaporizer).
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi Reverb,

Amsterdam is voor mij niet bepaald om de hoek; ik zit in Arnhem... Maar bedankt voor je aanbod! Bij de locale smartshop hier ben ik al wat wezen vragen, en die willen wel een keer wat regelen. Wellicht zetten ze er binnenkort een demo-vaporiser neer, ter leering en vermaeck. :wink:
D
Dee DeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb nu ook zo'n soort lightbulb vaporizer, de Vapo2. Maar ik vroeg me af, wat kun je daar eigenlijk allemaal in verdampen? Ik weet dat je er wiet in kan leggen en daar thc damp uit kan maken. Maar kan je ook hasj er in leggen? En heeft dat dan nog een ander effect dan wiet? En wat voor leuke spulletjes waar ik niet van weet kun je er allemaal nog meer in doen? :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."