Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar heb me nu geregistreerd omdat ik jullie graag om advies wil vragen. Een tijdje geleden heb ik op een feestje van een vriend een stukje zelfgemaakte spacecake gegeten. Hij kwam heel erg hard aan bij me, terwijl we hadden uitgerekend dat er maar 0,2 gram per plakje in zou moeten zitten. We hadden de wiet niet goed gemengd, dus het zou ook zo kunnen zijn dat ik toevallig veel in mijn plakje had zitten. Voor deze ervaring had ik een paar keer op truffels getript (deze vakantie 4 keer) en zo nu en dan geblowd. Ik kreeg een paniekaanval van de spacecake die heel lang duurde. Ik dacht dat ik dood zou gaan omdat mijn hart zo snel klopte. Ik wist dat dit door de wiet kwam, en besefte dat als ik rustig kon blijven er niks zou gebeuren. Ik was alleen zo bang dat ik niet rustig zou worden en het meer zou worden dat ik steeds meer in paniek raakte. Ik kon niet meer helder denken, kijken, lopen, etc. Sindsdien ben ik erg bang dat ik weer een paniekaanval krijg als ik weer ga trippen/blowen. Zo bang, dat ik de paniekaanval krijg door die angst. Soms ben ik ook bang dat de paniek terug komt zonder dat ik drugs zal gebruiken. Pas wilde ik proberen hoe ik nu reageerde op truffels. Ik nam maar heel weinig (3/4 gram) truffels, omdat ik bewust was van het feit dat ik nu voorzichtig moest zijn. Hiervan kreeg ik toen opnieuw een paniekaanval. Ik besefte nu dat het een paniekaanval was en dat ik daar niet dood aan kon gaan. Door mijn vertrouwen was het minder heftig en lang, maar het kwam dus wel terug. Ik heb het gevoel dat ik nu paniekaanvallen krijg door drugs omdat ik er zo bang voor ben. Ik wil graag de negatieve spiraal doorbreken en weer vertrouwen krijgen in drugs, omdat de psychedelische wereld me fascineert en ik trippen altijd hele bijzondere ervaringen heb gevonden. Heeft iemand ervaring met paniekaanvallen door drugs en kan iemand mij meer vertellen over het doorbreken van deze spiraal? Hoe kan ik opnieuw vertrouwen vinden in trippen en mijn angst voor paniekaanvallen overwinnen? Dank jullie wel!"
"Ik ben ook geïnteresseerd in soortgelijke ervaringen!"
"Hoi, Bedankt voor de reacties. Ik begrijp dat je juist moet onstpannen op het moment dat je gaat trippen, en dat de angstige gedachten juist de angst veroorzaken. Het is alleen makkkelijker gezegd dan gedaan om niet meer bang te zijn, want zodra je bewust niet meer bang wilt zijn ga je je juist focussen op je angst. Ondertussen merk ik dat het bij mij ook helpt om mijn angst te omarmen; te accepteren dat de angst er is en de paniek accepteren. Dan gaat het al veel beter. Ik vraag me af of het een risico is om nog eens drugs te gebruiken als je er wel eens paniek van hebt gekregen. Denken jullie dat je dan ook een grotere kans krijgt om ergere dingen te krijgen, zoals psychoses, schizofrenie etc.?"
"Hallo allemaal, Ik heb in Arnhem destijds een Iolite gekocht. Een van de duurdere vaporizers maar is makkelijk in gebruik. De ontsteker is nu wel kapot, maar gelukkig krijg je 2 jaar garantie en kan ik dus een nieuwe krijgen. Ik vind het zelf fijn met een vaporizer omdat het minder slecht voor je longen is (ze zeggen niet slecht) en het ook minder heet is in je keel. Ik hou zelf helemaal niet van roken omdat ik het niet vaak heb gedaan, en dan is vaporizen fijner. Ik heb zelf het gevoel dat als ik evenveel wiet rook in een vaporizer als in een joint, ik van de joint meer merk. Maar sommige mensen zeggen juist dat ze van de vaporizer meer relaxer high kunnen worden en ze van joints meer lam stoned worden. Trouwens, ga je langs bij de sjamaan in Arnhem? Daar kunnen ze namelijk ook heel veel vertellen over de vaporizer. Een van die meisjes daar gebruikt dat zelf ook en die heeft mij heel erg geholpen met inlichtingen geven. Mijn vriend blowt nog steeds liever omdat dat volgens hem lekkerder is. Ik denk dat als je gewend bent veel te roken je dat misschien wel mist. Omdat het gewoon heel anders smaakt en voelt. Maar als je bedenkt dat dit veel gezonder voor je is heb je het er misschien voor over dat het iets minder relax is. Ik zou het in ieder geval wel aanraden! En als je niks kan vinden kun je misschien onze eens proberen. Nu is hij alleen dus helaas kapot maar binnenkort krijgen we een nieuwe Doei!"