Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFavoriete coffeeshop?

Favoriete coffeeshop?

30 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
2de kamer in A'dam. Beste Strawberryhaze die ik ooit in nederland verkregen heb en hun high indica Ceres was ook perfect!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Boerejongens is ook mijn favoriet. Mooie uitgebreide kaart en zeer goede prijzen voor top kwaliteit. Hun wietjes zijn altijd top, maar hun hasjes zijn echt speciaal.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damn, wat een lichte nette shop die Boerejongens... (google images)

De coffeeshops hier zijn van die donkere hollen...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
De coffeeshops hier zijn van die donkere hollen...
Klik om te vergroten...
De meeste in Amsterdam ook wel hoor, maar er zijn gelukkig genoeg uitzonderingen zoals de boerejongens.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Boerejongens is ook mijn favoriet. Mooie uitgebreide kaart en zeer goede prijzen voor top kwaliteit. Hun wietjes zijn altijd top, maar hun hasjes zijn echt speciaal.
Klik om te vergroten...
Ja hun hasj is echt speciaal man.
Eerste keer toen ik naar boeren ging kocht ik hasj white choco want veel mensen zeggen als je naar boeren gaat haal hasj white choco ik denk oke haal het ik rook er van 1 woord had ik ervoor Perfect!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hardcorestoner zei:
Ja hun hasj is echt speciaal man.
Eerste keer toen ik naar boeren ging kocht ik hasj white choco want veel mensen zeggen als je naar boeren gaat haal hasj white choco ik denk oke haal het ik rook er van 1 woord had ik ervoor Perfect!
Klik om te vergroten...
Wist je dat ze Nederlandse stains naar Marokko toesturen om daar hasj van te laten maken? Daardoor zijn die hasjes echt twee keer zo sterk als normale Marokkaanse hasj. De meeste van hun hasjes zitten zo tussen de 30 en 40% thc.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Wist je dat ze Nederlandse stains naar Marokko toesturen om daar hasj van te laten maken? Daardoor zijn die hasjes echt twee keer zo sterk als normale Marokkaanse hasj. De meeste van hun hasjes zitten zo tussen de 30 en 40% thc.
Klik om te vergroten...

Serieus?
Dat wist ik niet man daarom maakt boerenjongens mij altijd zo fucking stoned.
Zeker kwaliteit daar man!
Zeker een aanrader!
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik blijf er bijna nooit hangen dus :
Grasshopper(hangt wel van de locatie af)
Nobody's Place (bijna alleen maar een locket voor Duitsers maar ooohzo goede kwaliteit)
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sprokkie zei:
Stains als in Hasj Olie ? Of wat bedoelen jullie ?
OT: Wat is belangrijk voor een goede coffeeshop dan ? Voor mij is kwaliteit echt het allerbelangrijkste. Op nummer 3 staat voor mij pas of het wel of niet relaxt , chill, goed kunnen zitten, mooi enzovoorts is.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat hij bedoelt.
Nederlandse wiet soorten die op gestuurd worden naar Marokko om daar dan hasj van te maken dan heb je twee keer zulke sterke hasj man.
BasvanHoven zei:
Kronkel in Nijmegen. Zoals je een coffeeshop het liefst hebt. Groot genoeg, grote menukaart (drugs én voedsel) vriendelijk personeel, dichtbij de stad, en ook nog eens mooi ingericht. Kortom: een top-shop.
Klik om te vergroten...

Als ik weer eens bij me oma en opa op bezoek ga zal ik die shop eens bezoeken dan :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sprokkie zei:
Stains als in Hasj Olie ? Of wat bedoelen jullie ?
Klik om te vergroten...
Nee een strain is een soort. Zoals bijvoorbeeld Amnesia Haze een strain is.

Hasj olie is gewoon een type extract, net zoals normale hasj of iceolator een type extract is.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Wist je dat ze Nederlandse stains naar Marokko toesturen om daar hasj van te laten maken? Daardoor zijn die hasjes echt twee keer zo sterk als normale Marokkaanse hasj. De meeste van hun hasjes zitten zo tussen de 30 en 40% thc.
Klik om te vergroten...
Stains als in Hasj Olie ? Of wat bedoelen jullie ?
OT: Wat is belangrijk voor een goede coffeeshop dan ? Voor mij is kwaliteit echt het allerbelangrijkste. Op nummer 3 staat voor mij pas of het wel of niet relaxt , chill, goed kunnen zitten, mooi enzovoorts is.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sprokkie zei:
OT: Wat is belangrijk voor een goede coffeeshop dan ? Voor mij is kwaliteit echt het allerbelangrijkste.
Klik om te vergroten...
Kwaliteit is voor mij ook het belangrijkst ja. Zeker wanneer ik enkel gewoon kom halen zoals vrijwel altijd.

Echt heel soms ga ik chillen in een shop en dan pas wordt de setting belangrijk, maar vrijwel alle shops die ik ken waar je chill kan zitten scoren niet bijzonder goed op kwaliteit. Dus dan wil het ook vaak nog wel voorkomen dat ik mijn wiet bij een andere shop haal en ik enkel drankjes bestel bij een shop waar ik chill kan zitten. Als ze dat toestaan uiteraard, want heb recent een paar meegemaakt dat ik ook perse wiet moest kopen om bij een shop te gaan zitten.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kronkel in Nijmegen. Zoals je een coffeeshop het liefst hebt. Groot genoeg, grote menukaart (drugs én voedsel) vriendelijk personeel, dichtbij de stad, en ook nog eens mooi ingericht. Kortom: een top-shop.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hardcorestoner zei:
Nederlandse wiet soorten die op gestuurd worden naar Marokko om daar dan hasj van te maken dan heb je twee keer zulke sterke hasj man.
Klik om te vergroten...
Precies dat inderdaad. Door betere genetica van de nerderlandse wietsoortjes is de hasj dus ook veel sterker. Het effect van die hasj lijkt ook veel meer op de wiet die hier verkocht wordt daardoor. In normale Marokkaanse hasj zit ongeveer evenveel THC als Nederlandse wiet, maar daarnaast ook nog veel CBD. Hierdoor wordt hasj normaal als meer mellow of rustiger ervaren dan wiet. Maar dat komt dus vooral door de genetica eigenlijk, want die hasj van de boerejongens bevat 2 keer zoveel THC en amper CBD en lijkt qua effect dus ook meer nederlandse wiet dan marokkaanse hasj.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Precies dat inderdaad. Door betere genetica van de nerderlandse wietsoortjes is de hasj dus ook veel sterker. Het effect van die hasj lijkt ook veel meer op de wiet die hier verkocht wordt daardoor. In normale Marokkaanse hasj zit ongeveer evenveel THC als Nederlandse wiet, maar daarnaast ook nog veel CBD. Hierdoor wordt hasj normaal als meer mellow of rustiger ervaren dan wiet. Maar dat komt dus vooral door de genetica eigenlijk, want die hasj van de boerejongens bevat 2 keer zoveel THC en amper CBD en lijkt qua effect dus ook meer nederlandse wiet dan marokkaanse hasj.
Klik om te vergroten...

Klinkt goed. Val helaas buiten de boot, heb mijzelf plechtig beloofd tabak uit mijn joints te laten en dit is mij tot op heden gelukt. Een belofte die mij heel dierbaar is. Puur roken geeft mij veel meer voldoening, een heldere high als met tabak. Maar soms vind ik het wel jammer dat ik geen hasj meer kan roken.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Precies dat inderdaad. Door betere genetica van de nerderlandse wietsoortjes is de hasj dus ook veel sterker. Het effect van die hasj lijkt ook veel meer op de wiet die hier verkocht wordt daardoor. In normale Marokkaanse hasj zit ongeveer evenveel THC als Nederlandse wiet, maar daarnaast ook nog veel CBD. Hierdoor wordt hasj normaal als meer mellow of rustiger ervaren dan wiet. Maar dat komt dus vooral door de genetica eigenlijk, want die hasj van de boerejongens bevat 2 keer zoveel THC en amper CBD en lijkt qua effect dus ook meer nederlandse wiet dan marokkaanse hasj.
Klik om te vergroten...
Psychedelibee zei:
Precies dat inderdaad. Door betere genetica van de nerderlandse wietsoortjes is de hasj dus ook veel sterker. Het effect van die hasj lijkt ook veel meer op de wiet die hier verkocht wordt daardoor. In normale Marokkaanse hasj zit ongeveer evenveel THC als Nederlandse wiet, maar daarnaast ook nog veel CBD. Hierdoor wordt hasj normaal als meer mellow of rustiger ervaren dan wiet. Maar dat komt dus vooral door de genetica eigenlijk, want die hasj van de boerejongens bevat 2 keer zoveel THC en amper CBD en lijkt qua effect dus ook meer nederlandse wiet dan marokkaanse hasj.
Klik om te vergroten...
Dankje voor de reacties. Ik begrijp natuurlijk het verhaal van sterkere hasj door sterkere wiet. Maar word hasj tegenwoordig dan van de toppen gemaakt ? Ik dacht dat het vooral de rest werd gemaakt (dus niet de mooie toppen: blaadjes en kleine topjes. Takken zeiden ze vroeger altijd maar daar zal het THC gehalte heel laag zijn)
Stain = spul wat gebruikt word (hier voor hasj dus)?
Maar word het dan alleen van de Nederwiet gemaakt of is dat een onderdeel (als meer in het woord stain zijnde...)
BasvanHoven zei:
Klinkt goed. Val helaas buiten de boot, heb mijzelf plechtig beloofd tabak uit mijn joints te laten en dit is mij tot op heden gelukt. Een belofte die mij heel dierbaar is. Puur roken geeft mij veel meer voldoening, een heldere high als met tabak. Maar soms vind ik het wel jammer dat ik geen hasj meer kan roken.
Klik om te vergroten...
Hasjpijpje ?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sprokkie zei:
Stain = spul wat gebruikt word (hier voor hasj dus)?
Maar word het dan alleen van de Nederwiet gemaakt of is dat een onderdeel (als meer in het woord stain zijnde...)
Klik om te vergroten...
Nee een strain is gewoon het soortje, de specifieke genetica. Dus een Amnesia Haze, Whitewidow, etc. Ik weet echt niet hoe ik dat nog anders moet uitleggen eerlijk gezegd. En dat kan van de toppen, takken, etc zijn.

Sprokkie zei:
Maar word hasj tegenwoordig dan van de toppen gemaakt ? Ik dacht dat het vooral de rest werd gemaakt (dus niet de mooie toppen: blaadjes en kleine topjes. Takken zeiden ze vroeger altijd maar daar zal het THC gehalte heel laag zijn)
Klik om te vergroten...
Hasj uit het buitenland wordt gewoon van de toppen gemaakt ja, aangezien ze daar enkel wiet verbouwen om hasj van te maken. Kwekers in Nederland willen vaak van het knipafval nog hasj maken als een soort bijproduct. Maar dat wordt dan meestal wel meteen iceolator of hasj olie, omdat je anders gewoon echt kut hasj zou krijgen van het knipafval.

Sprokkie zei:
Hasjpijpje ?
Klik om te vergroten...
Precies dit inderdaad. @BasvanHoven er zijn genoeg manieren om hasj te roken zonder er een joint van te maken.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Kwekers in Nederland willen vaak van het knipafval nog hasj maken als een soort bijproduct. Maar dat wordt dan meestal wel meteen iceolator of hasj olie, omdat je anders gewoon echt kut hasj zou krijgen van het knipafval.
Klik om te vergroten...
Ja, maar omdat het Nederlandse Hasj is dus sterker ? Icolator is toch niet zo zwak ? (Sorry, lang geleden dat ik dit heb gerookt dus weet het ook niet meer zo goed)
En in het buitenland kweken ze alleen voor Hasj dus is de kwaliteit Wiet slechter ?
Bedankt voor de info trouwens :) Weer wat geleerd...
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sprokkie zei:
Hasjpijpje ?
Klik om te vergroten...

Heb ik geprobeerd, vond het veel te scherp in mijn keel. Ik rook geen sigaretten dus ben niet heel veel rook gewend. Ben bang dat het met andere methodes hetzelfde is, maar zo erg is het nou ook weer niet. Vind zoiezo het effect van wiet iets aangenamer dan hasj.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sprokkie zei:
Icolator is toch niet zo zwak ? (Sorry, lang geleden dat ik dit heb gerookt dus weet het ook niet meer zo goed)
Klik om te vergroten...
Iceolator is juist sterk inderdaad. Maar als je troep als input hebt, knipafval, dan is de enige manier om er nog een beetje kwaliteit hasj uit te krijgen door meteen een sterkere extractie methode toe te passen. Uiteraard zou de iceolator sterker zijn en meer opbrengen met toppen, maar die verkopen ze al.

In de regel is het garbage in garbage out, maar met een sterke extractie methode is de garbage nog van acceptabele kwaliteit om het maar zo te zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."