#1
Vapen is zeker veel minder schadelijk. Ik heb goede ervaringen met de Boundless CFX! Heb deze destijds aangeschaft na een tip van doorgewinterde cannabisliefhebber @Psychedelibee (inmiddels helaas niet actief meer hier
). Prima kwaliteit voor een relatief goedkope vaporizer.
Ik vind vapen (met mijn Lurkie zoals ik hem noem) wel fijn, het geeft een net wat helderdere high. Ik vind het ook makkelijker om op die manier genoeg binnen te krijgen, voor mij lijkt wiet bij vapen sterker aan te komen dan bij roken via een joint. Al heeft dit waarschijnlijk vooral met mijn enigszins gebrekkige rooktechniek te maken want ik hoor ook regelmatig dat mensen het effect van een joint (met tabak) juist meer aanwezig vinden en vapen milder.
Vapen prikkelt de keel - bij mij - meer dan een joint. Ik ga er nog altijd soms van hoesten, zeker de eerste hijsjes van verse wiet kunnen scherp zijn. Hoe scherp, hangt wel af van de ingestelde temperatuur (ik ben daar nog steeds mee aan het uitproberen).
Wat mij bij vapen apart genoeg ook altijd opvalt is dat het effect er net wat langer over doet om op te komen. Bij een joint voel je het vrijwel direct, bij vapen gaat er echt iets meer tijd overheen. Dit kan tricky zijn als je dan fanatiek doorhijst omdat je denkt nog te weinig binnen te hebben gekregen. Even afwachten is handiger. Ik ben al regelmatig een stukje stoneder geweest dan op de planning stond :’) met name in het begin, toen ik dit nog niet goed door had. Ik vind dit een zeer kenmerkend verschil tussen vapen en een jointje roken, weet niet of anderen dit ook zo ervaren.
Ik voeg me bij de vorige reactie wat betreft het nadeel dat je niet precies wiet wanneer je wiet ‘op’ is. Dat is eigenlijk puur uitproberen. Vanaf een bepaald moment gaat het een beetje naar verbrande popcorn smaken (viezig) en krijg je er ook weinig potentie meer uit.
Ik vind vapen (met mijn Lurkie zoals ik hem noem) wel fijn, het geeft een net wat helderdere high. Ik vind het ook makkelijker om op die manier genoeg binnen te krijgen, voor mij lijkt wiet bij vapen sterker aan te komen dan bij roken via een joint. Al heeft dit waarschijnlijk vooral met mijn enigszins gebrekkige rooktechniek te maken want ik hoor ook regelmatig dat mensen het effect van een joint (met tabak) juist meer aanwezig vinden en vapen milder.
Vapen prikkelt de keel - bij mij - meer dan een joint. Ik ga er nog altijd soms van hoesten, zeker de eerste hijsjes van verse wiet kunnen scherp zijn. Hoe scherp, hangt wel af van de ingestelde temperatuur (ik ben daar nog steeds mee aan het uitproberen).
Wat mij bij vapen apart genoeg ook altijd opvalt is dat het effect er net wat langer over doet om op te komen. Bij een joint voel je het vrijwel direct, bij vapen gaat er echt iets meer tijd overheen. Dit kan tricky zijn als je dan fanatiek doorhijst omdat je denkt nog te weinig binnen te hebben gekregen. Even afwachten is handiger. Ik ben al regelmatig een stukje stoneder geweest dan op de planning stond :’) met name in het begin, toen ik dit nog niet goed door had. Ik vind dit een zeer kenmerkend verschil tussen vapen en een jointje roken, weet niet of anderen dit ook zo ervaren.
Ik voeg me bij de vorige reactie wat betreft het nadeel dat je niet precies wiet wanneer je wiet ‘op’ is. Dat is eigenlijk puur uitproberen. Vanaf een bepaald moment gaat het een beetje naar verbrande popcorn smaken (viezig) en krijg je er ook weinig potentie meer uit.