Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsaddiction

addiction

34 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
1x per week noem ik geen addiction maar goed.
Klik om te vergroten...

Zeker wel.
F
FaexanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal, ik ben een gokmens, ik voed altijd mijn verlangen, ik speel een keer per week. Ik win vaak, maar veel mensen vertellen me dat dit slecht is... Vind jij dat ook?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Winnen is niet slecht maar uiteindelijk draai je altijd verlies als je niet op tijd stopt.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, want je wint helemaal niet vaak. Je verliest altijd meer dan je wint, als je lang gokt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
1x per week noem ik geen addiction maar goed.
W
WombianiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik geloof dat gokken net als entertainment is, het geeft ook emoties als gewone hobby's en dergelijke. Het belangrijkste is om alles met hersens in je hoofd te doen en niet gek te worden. Ik speel ook vaak, voornamelijk online en verdien ook *modknip: geen reclame aub :modknip*. Speel je in etablissementen of online? Indien online, wat is uw favoriete site?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wombiani zei:
Ik geloof dat gokken net als entertainment is, het geeft ook emoties als gewone hobby's en dergelijke. Het belangrijkste is om alles met hersens in je hoofd te doen en niet gek te worden. Ik speel ook vaak, voornamelijk online en verdien ook *modknip: geen reclame aub :modknip*. Speel je in etablissementen of online? Indien online, wat is uw favoriete site?
Klik om te vergroten...
Pokerstars🤩


Oo. Was niet naar mij gericht. 🤣
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wombiani zei:
Ik geloof dat gokken net als entertainment is, het geeft ook emoties als gewone hobby's en dergelijke. Het belangrijkste is om alles met hersens in je hoofd te doen en niet gek te worden.
Klik om te vergroten...
Is het ook! Maar wel entertainment die er volledig op gericht is mensen zo snel en effectief mogelijk verslaafd te maken.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
Zeker wel.
Klik om te vergroten...
1x per week gokken een verslaving noemen? Kom op.
Waar trek je dan de grens tussen een hobby beoefenen en een verslaving?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
1x per week gokken een verslaving noemen? Kom op.
Waar trek je dan de grens tussen een hobby beoefenen en een verslaving?
Klik om te vergroten...
Als je elke week 1x gokt, altijd, jaren lang en niet kan stoppen daar mee ben je verslaafd. Als je gemakkelijk maanden niet kan gokken ben je niet verslaafd.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik kijk liever op twitch naar iemand anders die aan het gokken is. af en toe kijk ik er naar, maar speel zelf niet
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Als je elke week 1x gokt, altijd, jaren lang en niet kan stoppen daar mee ben je verslaafd. Als je gemakkelijk maanden niet kan gokken ben je niet verslaafd.
Klik om te vergroten...
Als je kunt stoppen als je uw budget overschrijdt, of niet langer gokt dan je vooraf gepland hebt ben je niet verslaafd.
Ongeacht of dit elke week is.

Je hebt mensen die elke dag uren puzzelen, breien, of bloemen verzorgen. Zijn die allemaal verslaafd, of zijn dat wel hobbies? Ik heb de indruk dat gokken per definitie als iets slechts gezien wordt.

Ik ben jaren elke week gaan pokeren. Heb mij op geen enkel moment verslaafd gevoeld, het was een hobby. Het zou pas een verslaving geworden zijn had ik mij in de schulden gewerkt, of niet normaal meet functioneerde.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je op structurele basis speelt zou het een teken van verslaving kunnen zijn. Anderzijds: als je meer wint dan verliest zie ik het niet als iets destructiefs. Er zijn zat mensen die steevast elke vrijdag in de kroeg een biertje drinken. Ik zie dit als een vorm van recreatie i.p.v. iets problematisch.

Het ligt er overigens wel aan wat je speelt. Poker zie ik bv. niet als een gokspelletje. Als je aan de fruitautomaat hangt weet je overigens wel dat je op lange termijn altijd verliest. Dit is dan gewoon dom te noemen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat is de definitie van verslaving.
Als je dat bepaalt dan maakt het niet uit of het gokken, coke, koffie of thee is
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#15
transient zei:
ik kijk liever op twitch naar iemand anders die aan het gokken is. af en toe kijk ik er naar, maar speel zelf niet
Klik om te vergroten...
Trainwreck is een goeie. In het verlede ook een drugs gebruiker geweest! nu clean. Hele populaire streamer.. Hij gokt met echt geld op twitch.

egt een toffe gast

D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Als je kunt stoppen als je uw budget overschrijdt, of niet langer gokt dan je vooraf gepland hebt ben je niet verslaafd.
Klik om te vergroten...
Dit is toch precies wat ik zei? Dan ben je niet verslaafd nee maar als je dus niet kan stoppen ben je wel verslaafd.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja en wat als het wel een verslaving is, maar niet problematisch.

Lid van hier of haar vriendin deed elke ochtend 1 lijntje

Genoeg die elke dag goed gaan op veel koffie.

En natuurlijk of het problematisch is voor de omgeving. Als je twijfelt, zou ik dus eerder focussen op de negatieve dingen, teveel geld uitgeven? Onrustig als je niet mag gokken?

Maar om even advocaat vd duivel te zijn..een verslaving hoeft geen probleem te zijn. Vaak valt dan ook het woord verslaving weg.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Als je elke week 1x gokt, altijd, jaren lang en niet kan stoppen daar mee ben je verslaafd. Als je gemakkelijk maanden niet kan gokken ben je niet verslaafd.
Klik om te vergroten...
Nee. Jij zegt wel iets anders.
Iemand die elke week volgens zijn/haar regels gokt, jaren lang en geen maanden kan stoppen is nog steeds niet verslaafd. Of ik moet echt verkeerd interpreteren wat je wil zeggen 😄
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Nee. Jij zegt wel iets anders.
Iemand die elke week volgens zijn/haar regels gokt, jaren lang en geen maanden kan stoppen is nog steeds niet verslaafd. Of ik moet echt verkeerd interpreteren wat je wil zeggen 😄
Klik om te vergroten...
Dan schrijf ik het fout maar ik bedoel hetzelfde!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Gokken?!
Doe dit maar niet, als je niet wilt, dat je portemonnee iedere keer leeg is, en je geen cent meer te makken wilt hebben.
Ik ben een tijdje aan de gokkast hooked geweest. Het is ook hierom dat ik geen voet meer over de drempel van een kroeg zet.
De lucht van verschaald bier alleen al maakt me onrustig, en dan die verdomde gokkasten...
Ik sta na een jaar ongeveer 200 euro in de min. Dat zal wel zo blijven, want ik speel niet meer..
Gokkasten zijn wel degelijk zwaar verslavend. Stichting Agog is er niet voor niets. Elders hier op df heb ik details over mijn gokkers tijd geschreven.
Blijf maar weg uit gokkast gelegenheden is mijn advies.
Bedenk dat die dingen er alleen maar staan om de eigenaar zijn portefeuille te vullen!
Niet die van jou!
Klik om te vergroten...
Ik was nog niet lid dus.heb bet niet meegekregen.

Maar js het lang geleden? Heb je geen moeite met het weerstaan van gokken elders, online bijvoorbeeld.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."