Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLekkerste shag/sigaretten voor in joints?

Lekkerste shag/sigaretten voor in joints?

40 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#1
BlackwaterCat zei:
En ik vind de meeste tabak heel erg branden in mijn keel en moet er altijd ontzettend van hoesten, denk omdat ik niet zo veel blow, weet iemand misschien een soort die dit niet zo erg heeft?
Klik om te vergroten...
Overigens rookt een maat van me hierom altijd met javaanse jongens (driekwart ofzo), ben het met hem eens dat dat wel makkelijker rookt.
Weet je zeker dat het hoesten en branden in je keel echt van tabak komt en niet van wiet?
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#2
StraatPiraat zei:
Overigens rookt een maat van me hierom altijd met javaanse jongens (driekwart ofzo), ben het met hem eens dat dat wel makkelijker rookt.
Weet je zeker dat het hoesten en branden in je keel echt van tabak komt en niet van wiet?
Klik om te vergroten...
Ja heb wel eens een pure joint gerookt en toen voelde ik niks in me keel. (alleen daarna leek de tijd echt 4x zo snel te gaan en ik had geen idee meer wat er allemaal gebeurde, was een beetje raar haha)
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
BlackwaterCat zei:
Ja heb wel eens een pure joint gerookt en toen voelde ik niks in me keel. (alleen daarna leek de tijd echt 4x zo snel te gaan en ik had geen idee meer wat er allemaal gebeurde, was een beetje raar haha)
Klik om te vergroten...
Ja ik heb hetzelfde, puur voel ik niks aan m'n keel maar met een goede hijs moet ik wel stevig hoesten hahaha vandaar. Die mascotte active filters zou je ook eens kunne proberen, voelt naar mijn gevoel ook fijner op de keel.
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is trouwens wat ik had gelezen over die kamille thee:

Gewoon een doosje Pickwick Kamille thee in huis halen. 1 zakje is precies goed voor 1 joint. Nadat je gewend bent aan de smaak wil je niet anders meer.
Het voordeel van kamille is dat als je het met wiet rookt het net zo werkt als dat je tabak erin gestopt zou hebben, je krijgt dat stonede in plaats van dat highe wat je krijgt als je puur rookt. Dus je gaat er niet op achteruit want gewoon relaxed en je rookt minder meuk.
- frenzic
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
BlackwaterCat zei:
Dit is trouwens wat ik had gelezen over die kamille thee:

Gewoon een doosje Pickwick Kamille thee in huis halen. 1 zakje is precies goed voor 1 joint. Nadat je gewend bent aan de smaak wil je niet anders meer.
Het voordeel van kamille is dat als je het met wiet rookt het net zo werkt als dat je tabak erin gestopt zou hebben, je krijgt dat stonede in plaats van dat highe wat je krijgt als je puur rookt. Dus je gaat er niet op achteruit want gewoon relaxed en je rookt minder meuk.
- frenzic
Klik om te vergroten...
Camille pickwick in je joint?

Nah, kom op 🤣
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
BlackwaterCat zei:
Dit is trouwens wat ik had gelezen over die kamille thee:

Gewoon een doosje Pickwick Kamille thee in huis halen. 1 zakje is precies goed voor 1 joint. Nadat je gewend bent aan de smaak wil je niet anders meer.
Het voordeel van kamille is dat als je het met wiet rookt het net zo werkt als dat je tabak erin gestopt zou hebben, je krijgt dat stonede in plaats van dat highe wat je krijgt als je puur rookt. Dus je gaat er niet op achteruit want gewoon relaxed en je rookt minder meuk.
- frenzic
Klik om te vergroten...
Gewoon ff losse kamille halen joh!
S
Saartje5887Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Of met kruiden!

Hop, damiana, lotus, kamille, passiebloem..
Klik om te vergroten...
Ja klopt! Stuk minder hoesten ook!
S
Saartje5887Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Gewoon ff losse kamille halen joh!
Klik om te vergroten...
Klopt! Smaak is even wennen maar daarna prima! 👍
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
BlackwaterCat zei:
Ik vind puur wel een stuk lekkerder en daar moet ik ook niet van hoesten, maar daar ga ik me al snel raar van voelen en ik wil wel wat langer gezellig kunnen blowen.
Klik om te vergroten...
Dit snap ik niet helemaal. Is dit niet gewoon een verbloeming van het willen roken van tabak? Als je een pure draait en af en toe een hijsje neemt is dat dan minder 'gezellig' dan dat je de hele tijd zit te roken van een tabaksjoint?

Verbrande zooi naar binnen hijsen vinden je longen van nature kut, tenzij je lichaam het gaat associëren met het verslavende stofje nicotine. Met blowen zou het chiller moeten zijn als je met minder hijsen stoned kan worden
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Welke kruiden(mix) raden jullie aan?
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geneesmiddel zei:
Dit snap ik niet helemaal. Is dit niet gewoon een verbloeming van het willen roken van tabak? Als je een pure draait en af en toe een hijsje neemt is dat dan minder 'gezellig' dan dat je de hele tijd zit te roken van een tabaksjoint?

Verbrande zooi naar binnen hijsen vinden je longen van nature kut, tenzij je lichaam het gaat associëren met het verslavende stofje nicotine. Met blowen zou het chiller moeten zijn als je met minder hijsen stoned kan worden
Klik om te vergroten...
Ik snap je punt wel maar ik weet niet echt waarom maar ik rook het toch graag met een beetje tabak alleen kut dat ik er zo van moet hoesten.

En ik rook ook vaak hasj en dan moet er wel wat bij.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
BlackwaterCat zei:
Welke kruiden(mix) raden jullie aan?
Klik om te vergroten...
Zie mijn eerdere post. Passiebloem en hop zijn hier wel een beetje favoriet.
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Zie mijn eerdere post. Passiebloem en hop zijn hier wel een beetje favoriet.
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Ik ga daar even naar zoeken en het bestellen.

Ik ga ook die kamille thee proberen, kost toch niks en als het vies is om te roken kan ik er nog lekker thee van zetten.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#14
BlackwaterCat zei:
Ik snap je punt wel maar ik weet niet echt waarom maar ik rook het toch graag met een beetje tabak alleen kut dat ik er zo van moet hoesten.

En ik rook ook vaak hasj en dan moet er wel wat bij.
Klik om te vergroten...
Ik snap jou punt ook hoor. Let wel op, want dit is hoe ik mijn ex-tabakverslaving heb opgelopen.

Hasj kan btw ook heel lekker zijn in een bong of pijpje
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey @BlackwaterCat , klopt het dat je pas sinds 1 a 2 weken begonnen bent met blowen? Omdat je vorige week een topic opende over je 1e keer blowen.

Dat hoesten is normaal als je net begint, net zoals je 1e shag/sigaretten.

Vind het wel tof van je dat je niet super van de kaart wilt zijn en nicotine vermijd. (En ik hoop natuurlijk dat je het bij af en toe houd)
B
BroodjeSouflakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
BlackwaterCat zei:
Wat vinden jullie de beste shag of sigaretten om in een joint te doen?

En ik vind de meeste tabak heel erg branden in mijn keel en moet er altijd ontzettend van hoesten, denk omdat ik niet zo veel blow, weet iemand misschien een soort die dit niet zo erg heeft?

En nog een vraagje, welke vloei gebruiken jullie? Ik Smoking Red of Mascotte.
Klik om te vergroten...

Ik zou persoonlijk adviseren Greengo tabak eens te proberen! Dit is een natuurlijke vervanger voor tabak en schijnt goed te bevallen bij mensen die geen tabak gewend zijn of dat als vervelend ervaren!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Puur
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Paddestoel zei:
Hey @BlackwaterCat , klopt het dat je pas sinds 1 a 2 weken begonnen bent met blowen? Omdat je vorige week een topic opende over je 1e keer blowen.

Dat hoesten is normaal als je net begint, net zoals je 1e shag/sigaretten.

Vind het wel tof van je dat je niet super van de kaart wilt zijn en nicotine vermijd. (En ik hoop natuurlijk dat je het bij af en toe houd)
Klik om te vergroten...
Wel ietsje langer, denk wat langer dan een maand ofzo, maar niet heel lang idd.

En ik probeer wel rustig aan te doen en probeer nicotine te vermijden idd, want heel veel vrienden/familie van me is verslaafd en ja dat wil ik liever niet worden
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vint camel
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pueblo. Al vind ik Damiana ook een redelijk alternatief. Greengo is naar mijn mening heel goor (en duur).

Heb trouwens ook weleens kruiden gedroogd, tijm ipv tabak beviel ook prima.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."