Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet brand Niet ??

Wiet brand Niet ??

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
U
Unstopable ManiacLid
01-01-2024, 00:00
#1
vanmiddag rond een uur of 3 m'n eerste pure joint gerookt, ik had een tip van 1cm lang, een stukje shag van 1cm lang achter de tip liggen en de rest alleen wiet ( ong 1 gram ) . :)

eenmal aangestoken gingen de eerste 3 heisen goed, maar vanaf toen brande de wiet nauwelijks en moest bij elke heis mn aansteker erbij houden en dan brande die alsnog nauwelijks :confused: .

geen idee hoe dit komt, wie het wel weet please zeg hoe dit te voorkomen want het is uiters eritant als je aant smoken bent :( .

alvast bedankt grs Jaap :smoke:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
gewoon aansteker erbij houden en hijsen zou ik zeggen.
U
Unstopable ManiacLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zazuu. zei:
gewoon aansteker erbij houden en hijsen zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...

ofcourse heb ik honderden keren gebrobeert, maar het wil gewoon geen vlam vatten :confused: .
U
Unstopable ManiacLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zazuu. zei:
hmm, misschien is je wiet te nat.

of misschien iets beter kruumen.
Klik om te vergroten...

ik heb de wiet zelfs nog in een bakje bijna 24 uur laten drogen ( geen lamp ofzo erop )
en alles was zeer hoed gegrind, nog net geen poeder.
ik had het idee alsof hij verstopt was, alsof er geem lucht doorheen kan. :confused:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
hmm, misschien is je wiet te nat.

of misschien iets beter kruumen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als het zo goed als tabak zou branden, dan zou 90% van je wiet in rook op gaan. Het voordeel is dus dat er veel minder verloren gaat dan in een gewone joint. Niet zeike dus en bij elke hijs de vlam erbij houden. Anders moet je niet puur roken, dan pleur je er maar tabak doorheen.
U
Unstopable ManiacLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrippTone zei:
Als het zo goed als tabak zou branden, dan zou 90% van je wiet in rook op gaan. Het voordeel is dus dat er veel minder verloren gaat dan in een gewone joint. Niet zeike dus en bij elke hijs de vlam erbij houden. Anders moet je niet puur roken, dan pleur je er maar tabak doorheen.
Klik om te vergroten...

ik denk dat er iets anders was, maar ik weet niet was. het leek alsof die verstopt was, het vatte gewoon geen vlam
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Unstopable Maniac zei:
ik denk dat er iets anders was, maar ik weet niet was. het leek alsof die verstopt was, het vatte gewoon geen vlam
Klik om te vergroten...
Heb ik ook wel eens gehad, toen ik de joint open maakte was alles bruin, zwart en kleverig, echt super goor. Ik denk hele slechte wiet ofzo (slechte coffeeshop sowieso), ik heb er toen zelfs ook een topic over gemaakt geloof ik.
L
LoenatikLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja heb ik ook al vaak gehad maar zou niet weten hoe een teertip ontstaat :confused:
enigste logische reden dat ik kan bedenke is dat er een stukje tabak in de tip vastzit en al de teer begint op te hopen waardoor de tip verstopt graakt
U
Unstopable ManiacLid
01-01-2024, 00:00
#10
ExceptionalInsight zei:
Unstopable Maniac zei:
ik denk dat er iets anders was, maar ik weet niet was. het leek alsof die verstopt was, het vatte gewoon geen vlam
Klik om te vergroten...
Heb ik ook wel eens gehad, toen ik de joint open maakte was alles bruin, zwart en kleverig, echt super goor. Ik denk hele slechte wiet ofzo (slechte coffeeshop sowieso), ik heb er toen zelfs ook een topic over gemaakt geloof ik.
Klik om te vergroten...

bestaat die nog ?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
ExceptionalInsight zei:
Unstopable Maniac zei:
ik denk dat er iets anders was, maar ik weet niet was. het leek alsof die verstopt was, het vatte gewoon geen vlam
Klik om te vergroten...
Heb ik ook wel eens gehad, toen ik de joint open maakte was alles bruin, zwart en kleverig, echt super goor. Ik denk hele slechte wiet ofzo (slechte coffeeshop sowieso), ik heb er toen zelfs ook een topic over gemaakt geloof ik.
Klik om te vergroten...

Dit verschijnsel noem ik een "teer-tip" omdat ik niet weet wat het nu precies is...
Ik heb die bruine vieze troep dan in/voor m'n tip zitten waardoor hij verstopt is,
ik denk dat het komt doordat ik dan te strak draaide of iets anders verkeerd deed...

Maar ik zou gewoon een nieuwe joint draaien met dezelfde wiet en kijken of het weer gebeurt.

't Is mij met verschillende soorten A kwaliteit wiet gebeurt,
waardoor ik veronderstel dat het niet aan de kwaliteit wiet zal liggen...
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#12
De teertip komt mij ook bekend voor, al 3 keer op één dag gehad : 1 pure, die had al rap veel teer in de tip, weggesmeten en nog 2 gewone gerold en het was ook van dat.
Ik kan ook niet bedenken hoe het komt want het waren goeie wietsoorten wanneer we ze apart rookten, goed gedroogd maar de combinatie van de 2 of 3 soorten (of andere omstandigheden) leverde blijkbaar een teertip op
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#13
nog nooit gehad hier..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Unstopable Maniac zei:
ExceptionalInsight zei:
Unstopable Maniac zei:
ik denk dat er iets anders was, maar ik weet niet was. het leek alsof die verstopt was, het vatte gewoon geen vlam
Klik om te vergroten...
Heb ik ook wel eens gehad, toen ik de joint open maakte was alles bruin, zwart en kleverig, echt super goor. Ik denk hele slechte wiet ofzo (slechte coffeeshop sowieso), ik heb er toen zelfs ook een topic over gemaakt geloof ik.
Klik om te vergroten...

bestaat die nog ?
Klik om te vergroten...
Die coffeeshop? Haha, die is heel toevallig pas gesloten, er was een inval en ze vonden honderdduizenden euro's in de kas en kilo's aan wiet en hasj.. Ja wat wil je als het de enige shop in de omgeving is. Of bedoelde je dat topic?
U
Unstopable ManiacLid
01-01-2024, 00:00
#15
ahah ja ik bedoelde dat topic :tearsofjoy:
maar dit is ook leuk om te lezen hoor :hearteyes:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Unstopable Maniac zei:
ahah ja ik bedoelde dat topic :tearsofjoy:
maar dit is ook leuk om te lezen hoor :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Klik - Hij bestaat nog, maar je hebt er niet veel aan, denk ik, de meningen zijn verdeeld.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Unstopable Maniac zei:
DrippTone zei:
Als het zo goed als tabak zou branden, dan zou 90% van je wiet in rook op gaan. Het voordeel is dus dat er veel minder verloren gaat dan in een gewone joint. Niet zeike dus en bij elke hijs de vlam erbij houden. Anders moet je niet puur roken, dan pleur je er maar tabak doorheen.
Klik om te vergroten...

ik denk dat er iets anders was, maar ik weet niet was. het leek alsof die verstopt was, het vatte gewoon geen vlam
Klik om te vergroten...

Verstopt, dus je kon er geen lucht/rook door heen hijsen. In ieder geval niet genoeg om hem goed te roken? Dan zit er dus een knelpunt in je joint, ergens te strak gerold, of je tip zit verstopt. Is gewoon een kwestie van goed leren draaien. Vroeger had ik er nog wel eens last van, maar nu draai ik zo dat het heel makkelijk te verhelpen is.

Zorg dat je vloei niet helemaal over je tip heen valt, dus dat je tip 2 mm uit je joint steekt, zo kun je de tip even half er uit trekken en weer terug doen. Dan is meestal de verstopping wel weg. De joint tussen je vingers heen rollen op de strakke plekken om hem wat losser te maken helpt ook vaak goed.

Maargoed daarnaast ben ik het met je eens. Wie brand niet perfect, en zelf vind ik dat helemaal niet erg. :wink:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#18
Of je tip zit verstopt/is te smal of er zit een klein gaatje in je joint.. Soms valt dat niet op en dan zit je als een gek te zuigen terwijl er niks gebeurd :confused:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
Unstopable Maniac zei:
Zazuu. zei:
gewoon aansteker erbij houden en hijsen zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...

ofcourse heb ik honderden keren gebrobeert, maar het wil gewoon geen vlam vatten :confused: .
Klik om te vergroten...


snap je nu waar die tabak voor is?
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als de pure joint gewoon goed is gedraaid dan kan je hem ook gewoon puur roken hoor. Helemaal als je de vlam erbij houdt..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."