#1
DrippTone zei:Unstopable Maniac zei:DrippTone zei:Als het zo goed als tabak zou branden, dan zou 90% van je wiet in rook op gaan. Het voordeel is dus dat er veel minder verloren gaat dan in een gewone joint. Niet zeike dus en bij elke hijs de vlam erbij houden. Anders moet je niet puur roken, dan pleur je er maar tabak doorheen.
ik denk dat er iets anders was, maar ik weet niet was. het leek alsof die verstopt was, het vatte gewoon geen vlam
Verstopt, dus je kon er geen lucht/rook door heen hijsen. In ieder geval niet genoeg om hem goed te roken? Dan zit er dus een knelpunt in je joint, ergens te strak gerold, of je tip zit verstopt. Is gewoon een kwestie van goed leren draaien. Vroeger had ik er nog wel eens last van, maar nu draai ik zo dat het heel makkelijk te verhelpen is.
Zorg dat je vloei niet helemaal over je tip heen valt, dus dat je tip 2 mm uit je joint steekt, zo kun je de tip even half er uit trekken en weer terug doen. Dan is meestal de verstopping wel weg. De joint tussen je vingers heen rollen op de strakke plekken om hem wat losser te maken helpt ook vaak goed.
Maargoed daarnaast ben ik het met je eens. Wie brand niet perfect, en zelf vind ik dat helemaal niet erg.![]()
Hoe heb je het voor jou ''vroegere probleem'' dan verholpen ?
Het kan best zijn dat ik hem te strak draai, ik gooi ook ± 1 gr in mn joint, met een stukje shag aan de voorkant van 1 cm en een tip van ong 1 / 1,5 cm lang. Als mn joint dan uitijndelijk gedraaid is is die ook foookkkiiing strak waar alle wiet zit? Kan hij gewoon té strak zijn dat er geen lucht tussen de wiet doorkan naar het brandpunt?
En zou je a.u.b. dat truukje met de tip willen verklaren? Want als de rest van de joint verstopt is lijkt het me geen zin hebben.
alvast bedankt, grs Jaap

