Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn 35-jarige liefde/haat relatie met Cannabis!

Mijn 35-jarige liefde/haat relatie met Cannabis!

36 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stoneoldie zei:
. en ja van alles waar TE voor staat gaat niet goed.
Klik om te vergroten...
Tevreden....gaat heel goed!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stoneoldie zei:
Hoe gaat et met de andere stopper(s)? Of zit ik op een eiland... (met niets te smoken op het eiland :wink:)?
Klik om te vergroten...

Intussen al een goeie 6 weken nuchter en gaat enkel maar goed. De energie blijft aanwezig. Meer ondernemen. Zinvolle ideeën en dagbesteding. Slaap ook al wat beter kom enkel wel wat vroeger wakker in plaats van in een roes tot de wekker gaat en dromen doe ik nu toch wel elke nacht. Verder gaat het prima.
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom zouden jullie wiet willen roken? Ik heb 10 jaar dagelijks zwaar geblowed en dit is echt super ongezond.
Ben sindskort thc-olie gaan gebruiken en sinds dien geen wiet of tabak meer gerookt en alle vieze asbakken de deur uit gedaan. Echt waar dit is een hele grote aanrader!

Ik gebruik 2-3 druppels THC olie in de avond voor het slapen.
Gebruik in de ochtend en begin van de middag CBD olie om weer wakker en actief te worden.

Het grote voordeel van olie is dat het niet meer schadelijk is, en dat je veel meer uit je thc haalt. Het is zeker 4-5x goedkoper.
Als je een joint heb gerookt is het na 1,5 tot 2 uur weer uitgewerkt en wil je meteen meer roken.
Als je olie gebruikt werkt dit zeker 4-6 uur lang en het zwakt niet af. Je voelt je goed en de drang naar wiet roken is totaal weg.

Ook een groot nadeel van wiet roken is buiten dat het schadelijk is, dat er ruim 70% van de thc verloren gaat.
Met thc-olie verspil je niks en heb je dus een stuk minder van nodig voor hetzelfde effect.

Thc en cbd olie is in mijn inziens het beste medicijn wat er is. Erg jammer dat thc olie nog illegaal is op het moment en dat de farmaceutische industrie wel allemaal troep mag uitdelen... gelukkig is dit erg makkelijk zelf te maken, staat genoeg op google.

Wat is jullie ervaring met thc/cbd olie? Hoor het graag.

Hoop dat ik wat mensen heb kunnen inspireren. Groetjes!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sebas- zei:
Wat is jullie ervaring met thc/cbd olie? Hoor het graag.
Klik om te vergroten...

Word je op langdurige basis even sloom van, vermoeid, etc... Het gaat er niet om of het gezond is of niet. Het gaat om THC gebruik en daarmee stoppen. Ben nu al 9 weken clean van blowen of thc producten. Kan me niet beter voelen. Energiek, goeie focus, uitgerust,...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit commentaar is van iemand die al op zijn 21 stopte met blowen, wel na een jaar of 6 zeer intensief gebruik.
Mijn mening is dat cannabis en het cannaboide netwerk is bedoeld voor pijnstilling. De wietgeest isoleert je
om die reden van de wereld en van je lichaam, zet je in een soort 'bubbel' en maakt je wijs dat je daar 'veilig'
bent, maar in werkelijkheid ben je nauwelijks nog tot communicatie in staat en zondert het je juist af.

80% van alle triprapporten die je leest worden verpest omdat de gebruiker zo nodig erbij moet blowen.
Dat is heel problematisch, omdat al die ervaringen met LSD uit de 60er jaren de prullenbak in kunnen
omdat die hippies blowden als gekken en het resultaat daarvan in de schoenen van LSD werd geschoven.

Het disassiotieve karakter van wiet is voor pijnstilling noodzakelijk, maar is per definitie iets wat ook een
soort psychose schept. Dat kan een functionele psychose zijn, maar functioneel betekent nog niet 'goed'.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sebas- zei:
Waarom zouden jullie wiet willen roken? Ik heb 10 jaar dagelijks zwaar geblowed en dit is echt super ongezond.
Ben sindskort thc-olie gaan gebruiken en sinds dien geen wiet of tabak meer gerookt en alle vieze asbakken de deur uit gedaan. Echt waar dit is een hele grote aanrader!

Ik gebruik 2-3 druppels THC olie in de avond voor het slapen.
Gebruik in de ochtend en begin van de middag CBD olie om weer wakker en actief te worden.

Het grote voordeel van olie is dat het niet meer schadelijk is, en dat je veel meer uit je thc haalt. Het is zeker 4-5x goedkoper.
Als je een joint heb gerookt is het na 1,5 tot 2 uur weer uitgewerkt en wil je meteen meer roken.
Als je olie gebruikt werkt dit zeker 4-6 uur lang en het zwakt niet af. Je voelt je goed en de drang naar wiet roken is totaal weg.

Ook een groot nadeel van wiet roken is buiten dat het schadelijk is, dat er ruim 70% van de thc verloren gaat.
Met thc-olie verspil je niks en heb je dus een stuk minder van nodig voor hetzelfde effect.

Thc en cbd olie is in mijn inziens het beste medicijn wat er is. Erg jammer dat thc olie nog illegaal is op het moment en dat de farmaceutische industrie wel allemaal troep mag uitdelen... gelukkig is dit erg makkelijk zelf te maken, staat genoeg op google.

Wat is jullie ervaring met thc/cbd olie? Hoor het graag.

Hoop dat ik wat mensen heb kunnen inspireren. Groetjes!
Klik om te vergroten...
Het zal vast gezonder zijn dan roken, maar door elke dag THC te gebruiken forceer je jezelf in slaap. THC heeft negatieve invloed op de REM-slaap. Je valt er eerder van in slaap, maar je slaap kwaliteit is sterk verminderd.

Bedenk je ook, welk goed medicijn/geneesmiddel moet je blijven gebruiken om te functioneren? Het geneest dus niet echt, het onderdrukt alleen maar. Of het dissocieert zoals @Kwatzakottel ook al zei. Wiet/THC zorgt ervoor dat je je van je emoties afsluit, zodat je er geen last van hebt. Maar die emoties zijn niet weg. Als je stopt, komt dat alsnog naar boven. Daarom "moet" je blijven gebruiken, dus: verslaving.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Bedenk je ook, welk goed medicijn/geneesmiddel moet je blijven gebruiken om te functioneren? Het geneest dus niet echt, het onderdrukt alleen maar. Of het dissocieert zoals @Kwatzakottel ook al zei. Wiet/THC zorgt ervoor dat je je van je emoties afsluit, zodat je er geen last van hebt. Maar die emoties zijn niet weg. Als je stopt, komt dat alsnog naar boven. Daarom "moet" je blijven gebruiken, dus: verslaving.
Klik om te vergroten...
Precies ja, daarom vind ik cannabis ook niet iets dat je langdurig moet gebruiken, behalve als je bijv chronische pijn hebt. Ik heb wel een zeker verwantschap opgemerkt met Salvia, dat is ook een disassotief, een veel sterkere nog. Je leest vaak trip rapporten van mensen die het roken en dan een eeuwigheid moeten doorbrengen als de blauwe aansteker waarmee ze de bong hadden aangestoken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kwatzakottel zei:
Precies ja, daarom vind ik cannabis ook niet iets dat je langdurig moet gebruiken, behalve als je bijv chronische pijn hebt. Ik heb wel een zeker verwantschap opgemerkt met Salvia, dat is ook een disassotief, een veel sterkere nog. Je leest vaak trip rapporten van mensen die het roken en dan een eeuwigheid moeten doorbrengen als de blauwe aansteker waarmee ze de bong hadden aangestoken.
Klik om te vergroten...
Ja, begrijp me niet verkeerd. Ik heb niet per se iets tegen sporadisch wiet gebruiken, maar de aard van de drug maakt het wel heel gemakkelijk om in dagelijks gebruik te vervallen en in die bubbel te komen waar je het over had. Het brengt je in een gevaarlijke comfort zone, terwijl je eigenlijk juist baat hebt bij je rauwe emoties verwerken.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
De werking van wiet tegen stress is zo effectief. Je kan het goed misbruiken. Eerst ga je totaal over je grensen heen en dan gebruik je wiet in de avond om jezelf te kalmeren en ontspannen.

Het is een perfect middel om je leven lang een leven te leiden wat je eigenlijk niks vind.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ja, begrijp me niet verkeerd. Ik heb niet per se iets tegen sporadisch wiet gebruiken, maar de aard van de drug maakt het wel heel gemakkelijk om in dagelijks gebruik te vervallen en in die bubbel te komen waar je het over had. Het brengt je in een gevaarlijke comfort zone, terwijl je eigenlijk juist baat hebt bij je rauwe emoties verwerken.
Klik om te vergroten...
Ik heb dezelfde mening, ik vind het onbegrijpelijk dat men dit een 'soft drug' noemt, ik vind het juist een van de meest heftige substanties en ook erg lastige verslaving.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kwatzakottel zei:
Ik heb dezelfde mening, ik vind het onbegrijpelijk dat men dit een 'soft drug' noemt, ik vind het juist een van de meest heftige substanties en ook erg lastige verslaving.
Klik om te vergroten...

Iedere drug is een harddrug in de juiste handen. Het is maar net hoe goed het middel bij je persoonlijkheid past.

Er zijn zat mensen voor wie een fles cola of een snicker harddrugs zijn.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Iedere drug is een harddrug in de juiste handen. Het is maar net hoe goed het middel bij je persoonlijkheid past.

Er zijn zat mensen voor wie een fles cola of een snicker harddrugs zijn.
Klik om te vergroten...
www.texasinstituteforneurologicaldisorders.com

The Effects of a High Sugar Diet on the Brain - Texas Institute for Neurological Disorders

Research shows that eating too much sugar can be more harmful than we think. Excessive sugar consumption can lead to memory deficiencies, sugar addiction, and overall health deficiencies. The American Heart Association recommends no more than 25 grams of added sugar per day for women and 38...
www.texasinstituteforneurologicaldisorders.com www.texasinstituteforneurologicaldisorders.com

Met andere woorden: veel suikerconsumptie veroorzaakt een soort kortsluiting in de dopamine-receptoren,
waarna je uiteraard steeds meer moet consumeren om nog hetzelfde gelukje te ervaren,
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Suiker is met andere woorden de ergste harddrug die we kennen.
S
StoneoldieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo inmiddels een paar weekjes onderweg. Was eigenlijk best makkelijk om naast mij neer te leggen en ja alle voordelen zijn bekend. Ik blijf het relaxte gevoel wel missen, met name dat het rustiger in mijn hoofd is ipv continu aan. Als het te druk in de bovenkamer wordt ga ik wat mediteren. Voor de rest vol aan het sporten. Ik ga nog wel even een paar weken hiermee door. Helemaal stoppen ga ik niet zeggen. Ik zou het graag wijzer willen kunnen gebruiken, maar daar is het nu nog veel te vroeg voor. Zijn er nog andere stoppers of zijn die weg of weer begonnen?
S
StoneoldieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kwatzakottel zei:
Ik heb dezelfde mening, ik vind het onbegrijpelijk dat men dit een 'soft drug' noemt, ik vind het juist een van de meest heftige substanties en ook erg lastige verslaving.
Klik om te vergroten...

Nou ik heb zo'n beetje alles in mijn leven wel gedaan qua drugs... nogal verslavingsgevoelig typje. verreweg de moeilijkse van allemaal is nicotine. Dat is de echt ruk.. enfin dat zal voor iedereen wel weer anders zijn.
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
🐺PsyTekz zei:
Word je op langdurige basis even sloom van, vermoeid, etc... Het gaat er niet om of het gezond is of niet. Het gaat om THC gebruik en daarmee stoppen. Ben nu al 9 weken clean van blowen of thc producten. Kan me niet beter voelen. Energiek, goeie focus, uitgerust,...
Klik om te vergroten...
Ja dat merk ik helaas ook. Het liefst zeg ik je eerlijk stop ik helemaal met THC maar heb ADD en ben dus super druk in mijn hoofd..

Ik gebruik nu alleen voor het slapen THC olie en overdag niks. Toch merk ik dat ik de hele dag ook wel wat sloom ben maar wel rust in mijn hoofd heb.

Heeft er iemand tips hoe ik rust in me koppie kan krijgen zonder THC (en zonder andere medicatie).

Ik ben trouwena net nieuw op het forum! 👋🏼
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sebas- zei:
Ja dat merk ik helaas ook. Het liefst zeg ik je eerlijk stop ik helemaal met THC maar heb ADD en ben dus super druk in mijn hoofd..

Ik gebruik nu alleen voor het slapen THC olie en overdag niks. Toch merk ik dat ik de hele dag ook wel wat sloom ben maar wel rust in mijn hoofd heb.

Heeft er iemand tips hoe ik rust in me koppie kan krijgen zonder THC (en zonder andere medicatie).

Ik ben trouwena net nieuw op het forum! 👋🏼
Klik om te vergroten...
Vliegenzwam, 2-5 gram gedroogd, haalt alle ruis uit je hoofd weg. Maar moet je met mate af en toe gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."