Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wellicht is psychedelica een optie om je onderbewustzijn te verkennen. Enerzijds voor een reset/acceptatie van het oude en een energie piek naar het nieuwe. In het bijzonder 5meodmt. Dit stofje werkt op 100% mindset. Oftewel je wordt je eigen āgodā Dit zorgt er in het bijzonder voor dat letterlijk en figuurlijk het geloof terug komt in je doen het laten. hoe gaat het op dit moment met je ?"
"Dag mensen, ik ben nieuw op dit forum. ik zie hier boven allemaal āpositieveā antwoorden over dat dagelijks blowen je comfortzone helemaal slopen. Hieronder vertel ik mijn succes verhaal. Ik ben nu 22 en heb van mijn 17de tot mijn 20 dagelijks geblowd. Ik heb altijd voorgehouden om mijn school er niet onder te laten leiden (achteraf gezien heeft het er volledig onder geleden). Ik smookte dan ook alleen in de avonduren. Na mijn mbo 4 te hebben gehaald te hebben wilde ik beginnen aan het hbo. Omdat blowen daarbij niet hielp wilde ik er het lieft vanaf. Dit is erg moeilijk als 3 jaar geblowd hebt. Ik ben mentaal sterk genoeg om er mee te willen stoppen. Alleen waarom zou je stoppen? Je ziet er slecht uit, bent lam en ga zo maar door. Dat komt toch echt niet van het smoken? Pas als je er niet meer omheen kan dan wordt er tussen de neus en lippen door even snel gezegd dat misschien een heel klein beetje door blowen komt. Dit is de stereotype smoker. ik heb altijd maar weinig gerookt. Als ik savonds maar een beetje high was, vond ik het al goed. Ik was altijd het buitenbeentje omdat ik meer shag rookte dan een dikke toeter. boeie!!! het 3de jaar begon me pas goed door te dringen wat blowen met mij deed. teminste dat dacht ik want na het stoppen met blowen knapte de bubbel en werden alle problemen zichtbaar.. Ik blowen vooral omdat de space lekker was. Ik vond het altijd heerlijk om verhalen te horen van vrienden, over hun dagelijkse leven. Een beetje dezelfde setting als een biertje drinken in het cafĆ©. Toen begon corona. Vanaf dat moment ging het snel. Het eerste corona jaar op mbo 4 was rampzalig geregeld. toen er nog online lessen waren en het leek alsof we zo weer naar school zouden gaan, dacht ik: ik heb een tijdie extra vrij nodig om mijn wiet probleem aan te pakken. Het is helemaal uitgekomen want corona ging niet weg. Bonus voor mij want ik heb āgratisā een half jaar vakantie! Het was letterlijk een geschenk van boven. wat helaas weg is gegaan is die leuke vibe van de vriendengroep want niemand had iets om te vertellen. Daardoor vond ik er niks aan om nog dagelijks te blowen. Ik heb het geluk gehad dat ik in een hotel werkte waar corona slachtoffers werden behandeld. Ik heb deze kans aangepakt om afleiding te hebben voor het smoken. Weken lang heb ik elke dag kunnen werken en had ik de tijd van mijn leven. Alles ging langzaam aan dicht maar wij bleven open. Hierdoor ben ik uit mijn dagelijks smokevibe gestapt. Ik heb de keuze gemaakt om mijn eigen weg in de gaan. BESTE EN MOEILIJKSTE KEUZE OOIT!!! ik heb het positie begin van corona aangepakt om mijn leven te beteren. maar nu begint het. Ik laat de details even buiten wegen. Ik ben altijd eerlijk tegen mezelf en kwam er achter waarom ik begon met smoken. Dit probleem is volledig getackeld. Ik heb alleen heel veel moeite om los tekomen van de vriendengroep die smookt. Het stukje comfortzone is iets dat niet in een maand is te verbeteren. Ik ben mezelf gaan uitdagen en na een jaar had ik nogsteeds last van de gevolgen van smoken. Auw man wat is smoken toch fataal.. Omdat ik alleen maar vrienden had die niet smookte, kwam ik toch maar samen want corona bracht ook niet veel goeds thuis. Ik smookte dan zo nu en dan 2 trekjes mee. ik zat zelfs nog een jaar na stoppen met dagelijks blowen vast aan een vriendengroep die blowden. Opzich is dat niet erg want het zijn je vrienden. Maar wat ik op dat moment wel erg vond is dat ik er als enige achter ben gekomen hoe slecht blowen is. (Met dat in het hoofd vóór de corona pandemie). Doordat er niks te doen was zijn mijn vrienden meer en meer gaan blowen en minder erop uit gegaan. Ik zag de neerwaartse lijn eigenlijk niks anders als nog meer na benede crashen.ā¹ļø gelukkig begon ik in eind 2020 op het hbo en had ik afleiding. Na een jaar begon het stoppen met smoken zijn vruchten af te werpen. Doordat ik gestopt ben met smoken kan ik zeggen dat ik daar mijn nieuwe baan aan te danken heb. Technisch dienst bij de Bijenkorf. Ik was best verlegen en opeens het aanspreekpunt in het weekend voor technische problemen. Ik vond praten in kleine groepen al lastig. Nu zijn hier elke dag 30 medewerkers die mij kunnen bellen. Anders gezegd zijn dit de mensen die mij uit mijn comfortzone hebben getrokken. Ik ben hier opgebloeid tot een sociale aardig jongen die het leuk vindt om nieuwe mensen te leren kennen. Het afgelopen jaar ben ik dit gaan toepassen in mijn eigen leven en heb ik me bij andere deel van de vriendengroep gevoegd. Deze jongen smookte in coronatijd een beetje omdat er niks te doen was. Eindelijk heb ik mijn grootste struikelblok overwonnen! Ik heb nu ook vrienden die niet smoken. smoken sloopt je leven. Je doet niks meer. alleen maar je tijd weggooien in je al korte leven. Ik ga er geen doekjes om wikkelen. Na 2 jaar hbo ben ik gestopt en omdat school niet voor mij werkt. Ik heb talent dat niet samen gaat met de theorie van school. Ik weigerde om te werken met mijn handen. Hier is helemaal niks mis mee. Mboāers zijn net zo belangrijk als Hboāers. Ik heb echter dyspractie waardoor ik het motorisch afleg tegen andere. Ik zal op het mbo altijd gezien worden als de jongens met 2 linkerhanden. Mijn talent ligt in het ontwerpen van installaties. Ik heb in september een sollicitatie gedaan bij een declasseringsbureau. 1 november kan ik beginnen als hook- up engineer bij Equans op klant locatie ASML. Hier ben ik enorm trots op! Stoppen met smoken, stoppen met het hbo en het toch voor elkaar krijgen om te beginnen op hbo niveau!! ik ben door moeilijke tijden heen gestreden en kan wel zeggen dat stoppen met smoken de allerbeste keuze is die ik ooit heb gemaakt. Ik had altijd het idee dat er betere tijden zouden komen. Ik had alleen nooit gedacht dat het ook mogelijk was om een betere tijd na een betere tijd te krijgen ( relatief gezien). Wauw! De spreekwoordelijke neerwaartse spiraal heb ik in 3 jaar omgebogen na een opgaande spiraal. Het is al een tijdje geleden dat deze topic is geopend. Dit is mijn verhaal. ik hoop echt dat je handvaten hebt kunnen vinden om het toch vol te houden!"
"Ik heb van 2017 tot 2020 gerookt. Wat ik wil doen is je waarschuwen, maar eerst even mijn verhaal ik rookte alleen in de avond en was altijd pas nadat ik alles gedaan had. Het eerste jaar gaat voorbij zonder dat je er erg in hebt. Het tweede jaar ook maar langzamerhand schuif je alles op de lange baan want ik wilde tenslotte alles gedaan hebben. Ondanks dat ik het in vergelijking met mijn vrienden heel weinig rookte. Laten we zeggen dat ik maar een gram per week rookte. achterafgezien was ik 3 jaar lang grotendeels 24/7 stoned omdat wiet het langste van alle middelen in het bloed blijft zitten. zelfs met zoān kleine hoeveelheid. Hieronder 3 dingen die erin sluipen als een sluipmoordenaar 1. alles schuift langzaam op de lange baan. Je leeft van dag tot dag en vooruit plannen is onmogelijk omdat je jezelf steeds tegenkomend in het ontspannen stoned zijn. Wiet zorgt voor een bubbel om je heen. Je leeft in een waas ( het dag tot dag leven). Op een gegeven moment zit je in isolement. 2. wat ik bedoel met isolement is dat als je jaren lang rookt, je de hele dag doet chillen. Chillen gebeurde bij mij alleen met smokers. Omdat wij allemaal hetzelfde doen. Ik kwam dus in isolement omdat ik alleen maar smokers als vrienden had. Door dit isolement lijkt het allemaal niet zo erg want iedereen die je kent doet het zoā¦. Bij mij in omgeving heb je nogal polarisatie waardoor je alleen maar met die mensen omgaat waarmee je om gaat. Na twee jaar stoppen had ik pas weer een echte niet wiet rokende vriendengroep. Tot op de dag van vandaag loop ik nog altijd tegen de pijn aan dat ik mijn beste vrienden nog altijd smoken en alles aan het verpesten zijn. Ik ben nu 3 jaar pas 100% los van mijn oude vrienden. Ze zitten wel bij onze niet smokende vriendengroep maar als je het aan mij vraagt voor spek en bonen omdat er gewoon echt helemaal niks in zit. š vast in de bubbel waar zei geen zicht in hebben. 3. toekomst omdat ik van dag tot dag leefde was ik alleen maar bezig met de dag door te komen. Ik ben optijd gestopt. Maar mijn vrienden zitten nog altijd op de zelfde plek als 3 jaar geleden. Wat men alleen vergeet is dat het leven door gaat. Opleiding wordt gehaald/gestopt. Heledag niks doen wat ervoor zorgt dat je er ook na gaat handelen. Wiet en hasj zorgt ervoor dat je met steeds minder genoegen neemt en dat gebeurt volledig onbewust. Mijn vrienden hadden ambities. Nu hebben ze plaats gemaakt voor een 9 tot 5 baan als paket bezorger. Iedereen is fout: belasting betalen is belachelijk dit dat. Ouders doen alles fout. Kortom ze zijn zelf het probleem niet maar de andere is het probleem. Dit maakt de bubbel de bubbel⦠Maar nu mijn leven na smoken omdat ik wel ambitie heb wilde ik hoe dan ook stoppen omdat ik wel verder dacht dan het hier in nu. Ik ben gestopt in het begin van corona. De eerste 3 maanden heb ik heel veel gewerkt en dat was mijn redding. Heel Nederland lag op zijn gat en ik was een van de weinige die kon werken. Hier kon ik genieten en mijn mind herschrijven. Na he eerste jaar kwam ik er achter hoe afgevlakt mijn leven was geworden. ( dit komt door het missen van de REM-slaap. De REM-slaap snoeit allen onnuttig gedachten weg waardoor je bovenkamer leger is. Zie het als een bibliotheek. Zonder REM slaap duur het veel langer om je shit te vinden waardoor uitstel uiteindelijk afstel wordt. Rem slaapt zorgt voor een georganiseerde bibliotheek) Doordat ik nu niet meer stoned was ging alles makkelijker. Na een maand al leek het alsof ik een super mind had. Ik kon weer normaal nadenken en deed mijn werkzaamheden beter. Ik zat na een jaar nog altijd vast aan alleen maar smokers. Dit heeft ruim twee jaar geduurd voordat ik mezelf ervanaf gezet heb. Mede door corona. Doordat ik alles beter kon werd ik socialer. Met deze ( nog matige) sociale skills ben ik gestopt in de horeca en ben ik begonnen als technische dienst in een groot warenhuis. Ik was opeens elke dag in het weekend het aanspreekpunt van 20+ medewerkers. Hier werd ik sociaal flink in het diepe gegooid. Hier ben ik ontpop tot een sociale vlinder in vergelijking met mijn verleden. Tegelijkertijd ben ik begonnen op het hbo. Door wat ik heb overwonnen door te stoppen met smoken wist ik wie ik echt was. Wat ik kon en wat ik nog allemaal wil bereiken. Ik ben daarom gestopt met het hbo omdat weet dat ik talent heb. Ik wist zeker dat wat er in mijn hoofd afspeelde veel meer waard was dan wat ik op school leerde. Ik weigerde mijn eigen kennis aan de kant te schuiven om toch maar goede punten te behalen. Ik ben gaan solliciteren en heb het probleem uitgelegd. Nu werk ik als werktuigbouwkunde in een bedrijf dat op hun vestiging alleen werkt voor ASML. It did it. Allemaal zelf voor gezorgd omdat ik mijn ambitie niet wilde loslaten. ik weet niet zo goed wat ik voor advies zou moeten geven. Alles wat er bij mij gebeurt is is heeft er uiteindelijk voor gezorgd waar ik nu ben. Ook wiet. waarschijnlijk is er nu nog nog helemaal niks aan de hand maar toch hoop ik je een beetje inzicht te hebben in mijn leven. Hou vooral in het achter hoofd waarom je wiet rookt. Bij mij was het achterafgezien toch de thuissituatie waar ik aan wilde ontvluchten. waar je vooral voor wil behoeden in de tomomst is: - Problemen ontlopen en ontkennen - Vrienden die je aan de grond houden, slechte vrienden geven je drugs. echte vrienden waarschuwen je. Het lijkt dus allemaal zo normaal en dus oke. - relaties met je vriendin en ouders. Zorg ervoor dat je er altijd met iemand eerlijk over kunt praten. Iemand die niet elke dag wiet rookt. verder moet je lekker doet wat je zelf wilt. Onthoud alleen dat als het nood aan de man is, je er altijd alleen voor staat. Als je verandering wilt dan moet je hier kost wat het kost voor gaan. "One day, you'll leave this world behind So live a life you will remember""
"tough times create strong man! ik ben het volledig eens met indi(ca). Ik snap wel dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. want jouw vorm van afleiding zoeken is waarschijnlijk altijd met dit stofje geweest. Dit zal je moeten resetten. het duurt doorgaans 3 weken om een nieuwe gewoonte aan te leren. Na 3 weken zal er dus iets van flinterdunne een afstand zijn tussen jouw en je oude ik. Namaten de tijd verstrijkt zal die flinterdunne afstand groeien en groeien! Geef het de tijd. Na een aantal maanden kun je een begin belans opmaken. Kijken wat je de de volgende maanden wil doen. De zomer komt er aan. Kijk wat je altijd al hebt willen doen. Wil je er even tussen uit? Ga op reis. Ga de natuur in, ga mensen kijken in de stad. Maak nieuwe herinneringen. Dit is belangrijk want deze nieuwe herinneringen zijn minder gelinkt aan je verleden. Ga bij een sportclub, doe wat vrijwilligers werk daar. Als je wilt en kunt werken dan kun je misschien aanmelden voor het leger? Hier leer je werken aan jezelf. Je komt er wel. Tijd komt raad. Maak nieuwe herinneringen! vergeet niet dat een van de weinige bent zie zijn probleem onder ogen wilt zien! Daarmee heb je al halverwege!"