#1
Al meer dan 35 jaar gebruik ik Cannabis. Bijna dagelijks! Dan ben je natuurlijk verslaafd. Overigens ben als oude snurker inmiddels wel een soort van verslavingsdeskundige, en ben op cannabis na, van alles wel los gekomen, anders gezegd heeft mij minder kunnen vastgrijpen.
Al heb ik softdrugs zo goed als mogelijk weten te combineren in mijn 'normale' leven, loopt cannabisgebruik als rode draad door mijn leven als volwassene. Naast cannabis verslaafd ook jarenlang nicotine verslaafd geweest, al ben ik nooit begonnen met sigaretten roken, maar was dit een soort van uitvloeisel vanuit het beginnen met jointjes roken.
Nu is het gelukkig niet zo dat ik al mijn jaren/dagen verrookt heb. In tegendeel en heb het redelijk weten te combineren. Zo heb ik een HBO studie afgerond en iets van een redelijke carriëre gemaakt, de laatste jaren als zelfstandige.
Ondanks mijn liefde voor het plantje en het ontspannen gevoel, heb ik last van onrust... een gevoel van dat ik te veel afhankelijk ben.... dat ik misschien wel moet stoppen omdat de juiste balans niet (meer) te vinden is... Altijd wel geweten dat mijn gebruik beperkingen oplevert en vaker ook geprobeerd te stoppen, maar dan was het altijd of geen sigaretten of geen cannabis meer. Nooit samen tegelijk mee gestopt.
3 jaar geleden succesvol gestopt met sigaretten roken. Ik heb toen het 1e half jaar ook geen joints meer gerookt, daarna pure joints geprobeerd (zo smerig!) en ben toen overgegaan naar een vaporizer. Wat een verademing was dat, al was in het begin wel even wennen, maar een heerlijke high en inmiddels heb ik ook dit soort van prima in mijn leven weten te combineren. Soms even een pufje tussendoor en als high energy person rond ik mijn avonden graag standaard af met een puffie. Tijden de coronaperiode is mijn gebruik aanzienlijk hoger geworden... Meer Puf/ontsnapmomentjes. Hiermee kwam mijn dagelijkse cannabisgebruik ook weer op het 'oude' niveau. Daarmee neemt Cannabis een te dominante plek in mijn leven. Ben er gewoon te afhankelijk van.... (eerlijk gezegd)
Mijn relatie met Cannabis is dubbel en herken ik mij in de vele verhalen op dit forum waarin ons ego ons van alles verteld en laat voelen en vinden "waarom wel en omzeilen waarom niet", oftewel de interne communicatiestrijd van een verslaafde... Daar kan ik wel eerlijk over zijn, want ik ben gewoon verslaafd en verberg de nadelen van dagelijks gebruik. dat betekent niet dat ze er niet zijn. En eerlijk gezegd heb ik daar de laatste tijd steeds meer last van. Dusdanig dat ik een periode afstand ga nemen van Cannabis.
Ja ook ik droom en wil graag geloven dat er een leven mogelijk is waarin ik Cannabis een niet dominante plek in mijn leventje kan krijgen, maar is dat eerlijk gezegd wel mogelijk.... na een verslaving van meer dan 35 jaar!!! Ik ga mij er nu niet te veel mee bezig houden en het klein houden/maken. Gewoon dag voor dag, uur voor uur.
Het voelt goed om het eens kort op papier te zetten. Een soort van dialoog met jezelf, met als resultaat dat ik tijdens het schrijven een besluit heb genomen!
"Vanaf morgen stop ik voor een x periode met Cannabis"
Ik zal mijn ervaringen op dit forum delen, in de hoop een ander daarmee te inspireren/raken. Heb je vragen.....
p.s. een maand geen cannabis gebruik betekent niet een maand geen liefde voor de plant. Mijn 3 stekjes voor buitenteelt kunnen niet wachten om in de pot/zon te gaan... Misschien wel mooi om voor de X van periode, de smoke-ready datum van deze 3 plantjes te nemen, zijn we toch snel 3 maanden verder![:wink:]()
Al heb ik softdrugs zo goed als mogelijk weten te combineren in mijn 'normale' leven, loopt cannabisgebruik als rode draad door mijn leven als volwassene. Naast cannabis verslaafd ook jarenlang nicotine verslaafd geweest, al ben ik nooit begonnen met sigaretten roken, maar was dit een soort van uitvloeisel vanuit het beginnen met jointjes roken.
Nu is het gelukkig niet zo dat ik al mijn jaren/dagen verrookt heb. In tegendeel en heb het redelijk weten te combineren. Zo heb ik een HBO studie afgerond en iets van een redelijke carriëre gemaakt, de laatste jaren als zelfstandige.
Ondanks mijn liefde voor het plantje en het ontspannen gevoel, heb ik last van onrust... een gevoel van dat ik te veel afhankelijk ben.... dat ik misschien wel moet stoppen omdat de juiste balans niet (meer) te vinden is... Altijd wel geweten dat mijn gebruik beperkingen oplevert en vaker ook geprobeerd te stoppen, maar dan was het altijd of geen sigaretten of geen cannabis meer. Nooit samen tegelijk mee gestopt.
3 jaar geleden succesvol gestopt met sigaretten roken. Ik heb toen het 1e half jaar ook geen joints meer gerookt, daarna pure joints geprobeerd (zo smerig!) en ben toen overgegaan naar een vaporizer. Wat een verademing was dat, al was in het begin wel even wennen, maar een heerlijke high en inmiddels heb ik ook dit soort van prima in mijn leven weten te combineren. Soms even een pufje tussendoor en als high energy person rond ik mijn avonden graag standaard af met een puffie. Tijden de coronaperiode is mijn gebruik aanzienlijk hoger geworden... Meer Puf/ontsnapmomentjes. Hiermee kwam mijn dagelijkse cannabisgebruik ook weer op het 'oude' niveau. Daarmee neemt Cannabis een te dominante plek in mijn leven. Ben er gewoon te afhankelijk van.... (eerlijk gezegd)
Mijn relatie met Cannabis is dubbel en herken ik mij in de vele verhalen op dit forum waarin ons ego ons van alles verteld en laat voelen en vinden "waarom wel en omzeilen waarom niet", oftewel de interne communicatiestrijd van een verslaafde... Daar kan ik wel eerlijk over zijn, want ik ben gewoon verslaafd en verberg de nadelen van dagelijks gebruik. dat betekent niet dat ze er niet zijn. En eerlijk gezegd heb ik daar de laatste tijd steeds meer last van. Dusdanig dat ik een periode afstand ga nemen van Cannabis.
Ja ook ik droom en wil graag geloven dat er een leven mogelijk is waarin ik Cannabis een niet dominante plek in mijn leventje kan krijgen, maar is dat eerlijk gezegd wel mogelijk.... na een verslaving van meer dan 35 jaar!!! Ik ga mij er nu niet te veel mee bezig houden en het klein houden/maken. Gewoon dag voor dag, uur voor uur.
Het voelt goed om het eens kort op papier te zetten. Een soort van dialoog met jezelf, met als resultaat dat ik tijdens het schrijven een besluit heb genomen!
"Vanaf morgen stop ik voor een x periode met Cannabis"
Ik zal mijn ervaringen op dit forum delen, in de hoop een ander daarmee te inspireren/raken. Heb je vragen.....
p.s. een maand geen cannabis gebruik betekent niet een maand geen liefde voor de plant. Mijn 3 stekjes voor buitenteelt kunnen niet wachten om in de pot/zon te gaan... Misschien wel mooi om voor de X van periode, de smoke-ready datum van deze 3 plantjes te nemen, zijn we toch snel 3 maanden verder