Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDaar is 'tie hoor...

Daar is 'tie hoor...

58 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Koios zei:
Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar ik heb er veel aan gehad.
...
Afijn, het is allemaal veel duidelijker als je het boek gelezen hebt.
Klik om te vergroten...

Op tien pagina's na, heb ik het boek gelezen. Dat van die concentratiekampen wist ik al zo'n beetje. De wereld is oneindig mooi en oneindig gruwelijk. De psyche daarachter is (voor mij) te begrijpen en goed om eens over te lezen. In die zin vond ik het af en toe boeiend.
Op pagina 141 kwam ik (eindelijk) iets tegen waar ik wel wat mee kan. Niet geschreven door de schrijver, maar een verklaring van iemand over logotherapie. Dit doet eigenlijk niet ter zake, dus ik lul te veel. Hij heeft het er wel ingezet en is mij daardoor onder ogen gekomen.
In 't kort: Driewerf Hoera! voor beide schrijvers:

De traditionele psychotherapie heeft zich steeds ten doel gesteld de mens zijn arbeidsvermogen en levensvreugde te doen herwinnen, de logotherapie heeft eveneens deze doelstellingen voor ogen, maar tracht tevens het vermogen van de patiënt tot lijden, indien dit nodig mocht zijn, te activeren, door de betekenis van het leiden op te sporen. in dit verband verklaart mevrouw Huppeldepup in haar verhandeling omtrent de logotherapie, dat 'onze huidige mentale-gezondheidsfilosofie nadrukkelijk stelt, dat mensen gelukkig horen te zijn, dat ongelukkigheid een teken is van gebrek aan aanpassingsvermogen.'

...Vooral dat laatste legde bij mij een vinger op de zere plek.
Als ik op de laatste tien bladzijden nog iets tegenkom, meld ik mij weer.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#2
@ nys1988:
Misschien ben je toe aan de drie boeken van Jed McKenna.

@ TheBlueHulk:
Ik ben hartstikke benieuwd naar je teksten. Mocht je zin hebben, dan mag je ze mij best posten in een PB'tje (vanzelfsprekend in het volste vertrouwen dat het onder ons blijft)...
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan toch ook nog maar een die net voor het douchen uit het Universum aan kwam waaien:

Als je het niet naar je zin hebt op deze Wereld, dan 'moet' je zo stout zijn als een kind tegenover jouw 'God' en daar lering uit trekken, of je kunt jezelf ophangen.

(Weet iemand nog meer mogelijkheden?)
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Was best wel weer heftig, gisterenavond.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die satelieten? ...Daar moeten ze gaas met prikkeldraad tussen spannen.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#6
En dan die vogeltjes... Laat ze toch gewoon hun bek houwen met hun zielige gepiep.
Dat kunnen wij toch veel beter. Zet maar eens een plaat van Bach op.


De combi is goed te doen, vooral op zondagmorgen. Dat dan weer wel.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#7
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Welkom terug.

zulke vraagstukken over cannabisgebruik houd ik me meestal buiten. deze dus ook, maar tof dat je nog bezig bent.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cool.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#10
oh dat heb ik ook.

ik ben der zelfs gelovig van geworden, van hasj.
(volgens mij zat jezus aan de weed)
en hatsikke filosofisch.

en het kan niet anders of alle groten der aarden moeten hebben gerookt of iets dergelijks.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit is er echt eentje voor het Drugsforum:

Wat meer heb je nodig om een nog gelukkiger gevoel te krijgen dan het gevoel dat je op dit/een nuchter moment al hebt? (Je leeft!)

...Maar waarom zou je niet af en toe eens een feestje vieren met de elementen. Toch?

Of toch niet?...
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hij is herboren...!

Met:

't Is hier, uhhh... Nou; jeweetwel: geschreven door Harry Mulish...
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
agapios zei:
Hij is herboren...!

Met:

't Is hier, uhhh... Nou; jeweetwel: geschreven door Harry Mullish...
Klik om te vergroten...
Geen lange teksten meer?
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Geen lange teksten meer?
Klik om te vergroten...

Je weet maar nooit wat er verder nog in dat brein oppopt. Het is wat het is...
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die tekst van Harry is overigens behoorlijk lang.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat vertoon ik hier toch een gestoord gedrag...

In het wilde weg achterlijke 'filosofische' woorden op een beeldscherm knallen. Hoe gestoord kun je zijn? Hoe gestoord kun je niet zijn? Wie/wat bepaald de norm?

...Je bent de piloot van je eigen lichaam (dus ook van je gedachten).

Of ben jij iets/iemand anders dan je gedachten/gewaarwordingen?

In Lak'Ech
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gooi er na lange tijd nog maar weer eens een in:

...'t Is taalkundig maar één letter, maar er zit een verschil zo groot als het Universum tussen:
"Dit is het dan." (of "Is dit het dan?")
en
"Dit ís het man!"
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Verlicht kun jij niet zijn. Ook ik niet. De dalai lama of wie dan ook kan nooit verlicht zijn. ‘Verlicht’ ben je namelijk niet. Een verlichte zal nooit van zichzelf zeggen dat hij of zij verlicht is. Een verlichte zou kunnen zeggen: Ik heb mij ontdaan van verzwaring of van verduistering.

De verzwaring/verduistering waarover dan gesproken wordt, is de illusie dat alles buiten jou bestaat en dat je daar een mening over moet hebben. ...Maar er bestaat helemaal niks, terwijl alles (als één!) alleen maar in je hoofd bestaat. Ook het ego; dat met dat zogenaamde ‘alles’ aan de haal gaat, zodat er altijd iets bij moet of er wat vanaf moet.

…Zo binnen, zo buiten. Dit is de sleutel tot vrijheid.

Niets is de waarheid.
Wat een wonder!
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als nuchtere Hollander (ik weet het: dat zou je niet zeggen als je zo mijn berichtjes hier leest), begeef ik mij vrij vaak tussen de ‘spirituelen’ (o, vandaar…). En wat ik daar steeds meer zie, zijn focking halve bananen!
Hoezo halve bananen? Wat is de gedachte dáár nou weer achter?
Spirituelen zijn over het algemeen vegetarische (of vegan :tongueout:) geitenwollensokkenvreters die lokale producten en lokaal voedsel nogal hoog in het vaandel hebben. …Is dát het dan? Een banaan komt uit een ver buitenland, dus als ik maar de helft neem is dat maar half zo slecht. Als je zo denkt, zou ik zeggen: bewaar die andere helft dan maar op een plek waar het altijd donker is…

Afijn, dit moest ik even kwijt op de vroege zondagmorgen.
Sorry.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."