Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDaar is 'tie hoor...

Daar is 'tie hoor...

58 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is een kindeke geboren op Aard...
En dat ben ik, en niemand anders!
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor zover ik weet.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je precies weet hoe het zit, laat je je baard staan.

(Wat overigens niet werkt is je baard laten staan omdat je precies wilt weten hoe het zit.)
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hij is herboren...!

Met:

't Is hier, uhhh... Nou; jeweetwel: geschreven door Harry Mulish...
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
agapios zei:
Hij is herboren...!

Met:

't Is hier, uhhh... Nou; jeweetwel: geschreven door Harry Mullish...
Klik om te vergroten...
Geen lange teksten meer?
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Geen lange teksten meer?
Klik om te vergroten...

Je weet maar nooit wat er verder nog in dat brein oppopt. Het is wat het is...
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die tekst van Harry is overigens behoorlijk lang.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat vertoon ik hier toch een gestoord gedrag...

In het wilde weg achterlijke 'filosofische' woorden op een beeldscherm knallen. Hoe gestoord kun je zijn? Hoe gestoord kun je niet zijn? Wie/wat bepaald de norm?

...Je bent de piloot van je eigen lichaam (dus ook van je gedachten).

Of ben jij iets/iemand anders dan je gedachten/gewaarwordingen?

In Lak'Ech
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik gooi er na lange tijd nog maar weer eens een in:

...'t Is taalkundig maar één letter, maar er zit een verschil zo groot als het Universum tussen:
"Dit is het dan." (of "Is dit het dan?")
en
"Dit ís het man!"
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verlicht kun jij niet zijn. Ook ik niet. De dalai lama of wie dan ook kan nooit verlicht zijn. ‘Verlicht’ ben je namelijk niet. Een verlichte zal nooit van zichzelf zeggen dat hij of zij verlicht is. Een verlichte zou kunnen zeggen: Ik heb mij ontdaan van verzwaring of van verduistering.

De verzwaring/verduistering waarover dan gesproken wordt, is de illusie dat alles buiten jou bestaat en dat je daar een mening over moet hebben. ...Maar er bestaat helemaal niks, terwijl alles (als één!) alleen maar in je hoofd bestaat. Ook het ego; dat met dat zogenaamde ‘alles’ aan de haal gaat, zodat er altijd iets bij moet of er wat vanaf moet.

…Zo binnen, zo buiten. Dit is de sleutel tot vrijheid.

Niets is de waarheid.
Wat een wonder!
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als nuchtere Hollander (ik weet het: dat zou je niet zeggen als je zo mijn berichtjes hier leest), begeef ik mij vrij vaak tussen de ‘spirituelen’ (o, vandaar…). En wat ik daar steeds meer zie, zijn focking halve bananen!
Hoezo halve bananen? Wat is de gedachte dáár nou weer achter?
Spirituelen zijn over het algemeen vegetarische (of vegan :tongueout:) geitenwollensokkenvreters die lokale producten en lokaal voedsel nogal hoog in het vaandel hebben. …Is dát het dan? Een banaan komt uit een ver buitenland, dus als ik maar de helft neem is dat maar half zo slecht. Als je zo denkt, zou ik zeggen: bewaar die andere helft dan maar op een plek waar het altijd donker is…

Afijn, dit moest ik even kwijt op de vroege zondagmorgen.
Sorry.
W
WeirdyBeardyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk om te lezen en je gaat er verstandig mee om :) Ga zo door zou ik zeggen.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oh trouwens he, ik zat dit topic weer ff door te lezen, maar ik begrijp dat stukje met die stoel en bromfiets en shit totaal niet eigenlijk!? :')

Waar de fack heb je het eigenlijk over?
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#14
agapios zei:
Mooie vent ben je :wink:
Klik om te vergroten...

:')
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goedenmiddag.

Vandaag maar weer eens aan de wiet gelurkt. Het was wel weer eens tijd. Het was alweer een paar weken geleden.

...Ik wil weleens wat depressief zijn. Elke dag wiet is dan niet zo'n goed idee. Voor mij althans. Iedereen reageert weer anders op het goddelijke goedje THC. Hosanna voor degene die met een dagelijks portie de mooiste reizen maakt. Voor mij werkt het niet. Bij dagelijks gebruik worden mij dipjes heftiger. Ik vind het lekker om ongeveer om de twee weken een hijs te nemen. Aan één hijs heb ik dan ook genoeg. Net lekker een beetje stoned en toch nog bij machte om te functioneren. Ik wordt van dat ene hijsje altijd als een speer stoned. En dat duurt dan minstens een uurtje of drie. Ik heb diep respect gekregen voor 'de Godin van de Wiet' en zo behandel ik haar ook. Ik voel dat ze mij dan ook goed behandeld. Eens in de twee weken mag ik baden in Haar Liefde.

...Ik begin weer filosofisch te worden. Ik ben op filosofisch gebied maar een amateurtje, hoor. Niet eens een boek over filosofie gelezen. Maar toch voel ik mij als ik stoned ben de beste filosoof van de Wereld. Dat heb ik dan. Zo ook nu weer. En soms popt er dan een filosofisch inzicht in mijn brein naar de oppervlakte. Zo ook nu weer. Vaak vind ik zo'n inzicht dan zo geweldig dat ik het opschrijf. Zo ook nu weer.

Hier is 'tie:

De TV waar je naar zit te kijken en de makkelijke stoel waar je in zit behoren ook tot je beste vrienden. Bijna iedereen hier in het Westen barst van de vrienden, alleen we zien het niet, bijvoorbeeld omdat er een knetterende bromfiets voorbij komt.
(Ik hoop dat je begrijpt dat die TV, de makkelijke stoel en die knetterende bromfiets metaforen zijn.)


Afijn, van die dingen... Ik heb al een paar boekjes volgeschreven, dus als jullie meer van dit soort onzin op je forum willen hebben, dan zeg je het maar. De meeste inzichten zijn bedoeld om vooral mezelf uit de put te trekken. Maar wie weet misschien heeft iemand anders er ook wel wat aan...

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, ik vind het leuk om te schrijven als ik stoned ben. Omdat dit m'n eerste berichtje is over mijn persoonlijkheid, ga er maar eens een eind aan breien, want als de THC uitgewerkt is, wil ik nog wel eens spijt hebben van wat ik nu weer het internet op geslingerd heb. Mailtjes doe ik maar niet meer.

En ik hoor weleens stemmen in mijn hoofd. Ook als ik niet stoned ben. Op dit moment is het een stem die zegt:
"...Wat doe je nou, man! Je klikt op 'Bevestig'!
Agapios, jongen, waar ben je toch weer mee bezig..."
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha, je schrijft mooi man.

Dat hoort bij wiet he, filosofisch worden.
Je kan je ook echt verdiepen in de filosofie of de wetenschap of de pseudo-wetenschap, super interessant allemaal. En dat geeft je al helemaal een bijzonder gevoel als je stoned bent.

Overigens vind ik het een goede en verstandige manier hoe jij in de ''liefde van de wiet badderd'' . Zelf vind ik het ook prettig maar af en toe te doen en niet teveel.

Peace
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Smoken zei:
Oh trouwens he, ik zat dit topic weer ff door te lezen, maar ik begrijp dat stukje met die stoel en bromfiets en shit totaal niet eigenlijk!? :')

Waar de fack heb je het eigenlijk over?
Klik om te vergroten...

Mooie vent ben je :wink:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#18
agapios zei:
Goedenmiddag.

Vandaag maar weer eens aan de wiet gelurkt. Het was wel weer eens tijd. Het was alweer een paar weken geleden.

...Ik wil weleens wat depressief zijn. Elke dag wiet is dan niet zo'n goed idee. Voor mij althans. Iedereen reageert weer anders op het goddelijke goedje THC. Hosanna voor degene die met een dagelijks portie de mooiste reizen maakt. Voor mij werkt het niet. Bij dagelijks gebruik worden mij dipjes heftiger. Ik vind het lekker om ongeveer om de twee weken een hijs te nemen. Aan één hijs heb ik dan ook genoeg. Net lekker een beetje stoned en toch nog bij machte om te functioneren. Ik wordt van dat ene hijsje altijd als een speer stoned. En dat duurt dan minstens een uurtje of drie. Ik heb diep respect gekregen voor 'de Godin van de Wiet' en zo behandel ik haar ook. Ik voel dat ze mij dan ook goed behandeld. Eens in de twee weken mag ik baden in Haar Liefde.

...Ik begin weer filosofisch te worden. Ik ben op filosofisch gebied maar een amateurtje, hoor. Niet eens een boek over filosofie gelezen. Maar toch voel ik mij als ik stoned ben de beste filosoof van de Wereld. Dat heb ik dan. Zo ook nu weer. En soms popt er dan een filosofisch inzicht in mijn brein naar de oppervlakte. Zo ook nu weer. Vaak vind ik zo'n inzicht dan zo geweldig dat ik het opschrijf. Zo ook nu weer.

Hier is 'tie:

De TV waar je naar zit te kijken en de makkelijke stoel waar je in zit behoren ook tot je beste vrienden. Bijna iedereen hier in het Westen barst van de vrienden, alleen we zien het niet, bijvoorbeeld omdat er een knetterende bromfiets voorbij komt.
(Ik hoop dat je begrijpt dat die TV, de makkelijke stoel en die knetterende bromfiets metaforen zijn.)


Afijn, van die dingen... Ik heb al een paar boekjes volgeschreven, dus als jullie meer van dit soort onzin op je forum willen hebben, dan zeg je het maar. De meeste inzichten zijn bedoeld om vooral mezelf uit de put te trekken. Maar wie weet misschien heeft iemand anders er ook wel wat aan...

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, ik vind het leuk om te schrijven als ik stoned ben. Omdat dit m'n eerste berichtje is over mijn persoonlijkheid, ga er maar eens een eind aan breien, want als de THC uitgewerkt is, wil ik nog wel eens spijt hebben van wat ik nu weer het internet op geslingerd heb. Mailtjes doe ik maar niet meer.

En ik hoor weleens stemmen in mijn hoofd. Ook als ik niet stoned ben. Op dit moment is het een stem die zegt:
"...Wat doe je nou, man! Je klikt op 'Bevestig'!
Agapios, jongen, waar ben je toch weer mee bezig..."
Klik om te vergroten...
Wil je nog eens wat inzichten wegschrijven op het forum?
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pieter210 zei:
Wil je nog eens wat inzichten wegschrijven op het forum?
Klik om te vergroten...
Nou, vooruit dan maar...
=
Door al het geluk dat voor handen is, raak je van het pad, want je wilt altijd meer.
Niet: gelukkig heb ik een computer met internet, gelukkig heb ik een dak boven mijn hoofd, gelukkig kan ik communiceren d.m.v. woorden, gelukkig ........, vul maar in...
Maar: als ik een .......... heb, ben ik pas echt gelukkig.
...Stop met verlangen naar meer. Je bent al zo gelukkig; als je 't maar ziet.
=
Het leven is te mooi om niet waar te zijn.
=
Onze 'sociale' omgangsvormen worden hoofdzakelijk gewenst doordat de meeste mensen zich bezig houden met het gooien van roet in andermans eten, zonder dat men er zichzelf bewust van is.
=
Godsamme, is het alwéér nu. Jezus, d'r komt geen eind aan. Altijd dat nu...
=
Niemand is perfect, dus als je perfect wilt zijn, wees dan niemand.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#20
:)

Wat voor wiet rook je? Rook je het puur?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."