Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is er zo leuk aan sos?

Wat is er zo leuk aan sos?

37 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat als je een speed gebruiker bent je vrij weinig merkt van de sos. Pep heeft een veel agressievere werking dan coke, dus wanneer je coke pakt heb je het idee dat je niks voelt. Ik vind het in ieder geval mijn geld ook niet waard.
F
Fucking MadnessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vind coke ook geen bal aan...merk er niet zo gek van. Dus vind het zonde van me geld.
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat ik niet snap is.. coke..en speed.. zijn allebij meest bekend in snuifvorm.. heb zelf 1 of 2 keer coke gedaan... beetje verdooft.. maah vond er geen bal aan..voor me geld.. k ben nu met coke maah gestopt..
hoor verhalen van mensen..die t 1 keer te veel doen..e nt dan zow lekker vinden... k he zelf die drang bij coke nog niej gelukkig... zou kapot gaan aan de kosten..

Coke en speed... prikkelen tog allebij het zelfde ? centrale zenuwstelsel..

maah hebben allebij iets andere werkingen?
a
anneunknownLid
01-01-2024, 00:00
#4
t grote verschil tussen pep en coke is dat je van speed enorm onrustig en gespannen(paranoia) kan worden. bij coke is dat niet t geval(tenzij t versneden is met amfitamine pep dus. wat regelmatig gebeurt) t voordeel lijkt natuurlijk de prijs en je hebt er ook nog eens veel minder van nodig, t nadeel merk je de volgende dag(en) wel, omdat je niet kan slapen ben je vervolgens helemaal naar de klote terwijl bij coke je na je laatste lijntje t liefst naar bed wil en meestal heerlijk kan slapen.Dat is tevens t linke van coke want je voelt je lekker dus je wil niet slapen je wil meer!!
En dat is t begin van t eind, dan blijf je t halen zolang als je eraan kan komen met als gevolg dat je je volledige maandsalaris in1.5 dag naar binnen snuift terwijl je na je eerste twee halfjes eigenlijk al niet echt veel effect meer voelde. En uiteindelijk ist toch n keer op KUT HE?
e
e-ThomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Zow leuk aan Sos?

GabberFreak17 zei:
Coke en speed... prikkelen tog allebij het zelfde ? centrale zenuwstelsel..

maah hebben allebij iets andere werkingen?
Klik om te vergroten...

gabber: je hebt gelijk. eenvoudigweg gezegd werken ze allebei in op dezelfde neurotransmitter nl. dopamine (naast ook nog (nor)adrenaline en in mindere mate serotonine)
verschil is dat bij de speed de dopa (en de andere) na afgifte opnieuw wordt opgenomen, gerecycled wordt en terug afgegeven....coke zorgt ook voor de afgifte van dopa maar deze wordt niet heropgenomen maar afgebroken
vandaar dat coke veel minder lang werkt dan pep
toch vind ik dat coke beter voelt dan speed...iemand enig idee hoe dat komt?
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#6
denk dat het komt..omdat als j speed doet.. je er meteen 24 uur zoet mee bent..en bij coke.. j kan zegge ja ga nu ff 1 of 2 uurtjes zitte en dan lekker slapen..en bent rustig..iets wat bij speed niet zo is..al hou ik wel van een beetje totale vage onrust:P
M
MackenzieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi!

Bij ieder mens verschillend blijkbaar... want kunnen slapen van coke ken ik niet. Daar kun je toch ook zo'n 60 uur mee zoet zijn. 100% zeker dat er geen amphetaminen in zit.

Met name is stoppen moeilijk omdat je dan zo ontzettend ellendig voelt bij de uitwerking. Of totaal niet herkenbaar?
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Verkankert van de sos? Nee dat kan ik me niet herinneren...

Speed, oh ja, daar was ik een partij goed van naar de klote! Tot dagen erna, niet alleen lichamelijk me ellendig voelen maar ook emotioneel goed naar de kanker, dus daar kapte ik al vrij rap mee... Ook t snuiven van de speed vond ik een bijzonder onprettige ervaring, branden tot t verrekt en man wat is die zooi goor! T kwam maar zelde voor dat ik geen braak neigingen had. Dan bleef de zooi ook nog in je neus hangen, krijgt n loopneus, haalt je neus op en... :kots:

Coke vond ik op zich wel lekker, verdovend gevoel en mezelf nog 100% onder controlle hebben, gewoon lekker kunnen slapen en als herboren opstaan de dag erna. T enige is dat je om t hlf uur blijft snuiven, of je nu een sleutelpuntje neemt of n lijn op een CD hoesje van de linker onderhoek tot de rechter bovenhoek (lijntje van ongeveer 17 cm) per neusgat.... Oh ja, en ik vond t ook niet zo smerig als speed, en t brande mn neus niet zo onwijs naar de klote. Toegegeven, ik geef mn 25 euro liever uit voor een stapel schijven als voor n halfje coke.

Dat is mijn ervaring ermee iig...
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#9
mmz, ben ik dan 1 van de weinige coke-liefhebbers hier??

Wat hierboven staat klopt allemaal wel redelijk voor zover ik daarover kan oordelen (ben geen natuurwetenschapper, maar kijk er wel eens docu's e.d. over). Coke vind ik veel relaxter omdat het zoals gezegd, veel fijner in gebruik is, lekker smaakje, in vergelijking tot het waspoeder wat met ook wel speed noemt (ik stoot nu enkele mensen hier tegen het hoofd hehe :grin: )

Bij coke heb ik op één of andere manier een fijnere relaxtere rush dan bij speed, ook al werkt het minder lang en is het relatief tig keer zo duur. tsjaa en het hoe en waarom daarvan precies....lastig materie En wat hier ook al wordt gezegd, volgende dag is het relaxter, weinig last van de kaken e.d. Heb voor mezelf de komende tijd speed afgezworen en besloten op de goede momenten lekker aan de sos te gaan...
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#10
sex drugs bitches and ho's, pimpin rides and coke in my nose!
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm paar keer coke gedaan vond het ook nooit.. maar 1 keer mijn laatste keer, toen was het zo goed gevallen eerste keer dat ik echt de coke zo goed voelde. Dat gevoel was wel werkelijk waar zo geweldig! Maar al die andere keren heb ik me nooit zo gevoeld vreemd, maar die keer had ik dan wel een super dikke lijn en dat was wel echt relaxt :)
daarna niet meer gedaan nou ja 1 puntje om te nuchteren. Maar ik hoef het niet te verslavend!
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#12
tjah zkr verslavend.. merk bijvoorbeeld als j het geld ervoor hebt en je nummers hebt om het te halen je t makkelijk gaat hale.. mja merk bijvoorbeeld oowk als k de nummers sirieus wis en ik de mensen vermijd die het doen en er probeer er niet aan te denken het na een tijd steeds beter gaat en je er steedsm inder verlangens naar hebt:) gaat allemaal zo goed zolang je zelf maar wilt:)
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#13
De eerste paar lijntjes merkte ik niet veel van, maar aangezien ik hier veel lees op dit forum wist ik dat dit vaak voorkomt dus ik probeerde het wat vaker. Nu gebruik ik het ongeveer elk weekend en voel ik me echt super relaxed, het vreet wel je geld op.

Het irritantste van sos vind ik (afgezien van de verslavende werking) dat het zo moeilijk te beware is. Ik had bijvoorbeeld vorige week zaterdag na uitgaan nog 3 kwart gram over, en ik dacht toen ik thuis was "ik neem nog 1 lijntje en dan ga ik slapen", na dat ene lijntje dacht ik "nou nog eentje dan, daarna ECHT slapen" en dat ging de HELE nacht zo door totdat ik gewoon helemaal in me eentje alles op had gesnoven, dat is echt zo kut!
C
ColaiutaLid
01-01-2024, 00:00
#14
coke is relaxed als je flink zat bent, ben je een stuk helderder maar nog steeds zat :mrgreen:

only coke sucks!
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Frenky zei:
De eerste paar lijntjes merkte ik niet veel van, maar aangezien ik hier veel lees op dit forum wist ik dat dit vaak voorkomt dus ik probeerde het wat vaker. Nu gebruik ik het ongeveer elk weekend en voel ik me echt super relaxed, het vreet wel je geld op.

Het irritantste van sos vind ik (afgezien van de verslavende werking) dat het zo moeilijk te beware is. Ik had bijvoorbeeld vorige week zaterdag na uitgaan nog 3 kwart gram over, en ik dacht toen ik thuis was "ik neem nog 1 lijntje en dan ga ik slapen", na dat ene lijntje dacht ik "nou nog eentje dan, daarna ECHT slapen" en dat ging de HELE nacht zo door totdat ik gewoon helemaal in me eentje alles op had gesnoven, dat is echt zo kut!
Klik om te vergroten...

dat is toch de verslavende werking :wink:
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#16
praat me er niet over dat heb ik dagelijks

tot dat het op is dan breekt de pleuris los
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bal0n zei:
Frenky zei:
De eerste paar lijntjes merkte ik niet veel van, maar aangezien ik hier veel lees op dit forum wist ik dat dit vaak voorkomt dus ik probeerde het wat vaker. Nu gebruik ik het ongeveer elk weekend en voel ik me echt super relaxed, het vreet wel je geld op.

Het irritantste van sos vind ik (afgezien van de verslavende werking) dat het zo moeilijk te beware is. Ik had bijvoorbeeld vorige week zaterdag na uitgaan nog 3 kwart gram over, en ik dacht toen ik thuis was "ik neem nog 1 lijntje en dan ga ik slapen", na dat ene lijntje dacht ik "nou nog eentje dan, daarna ECHT slapen" en dat ging de HELE nacht zo door totdat ik gewoon helemaal in me eentje alles op had gesnoven, dat is echt zo kut!
Klik om te vergroten...

dat is toch de verslavende werking :wink:
Klik om te vergroten...

Haha ja, heb mijn post net nog een keer door gelezen en ja beetje gek wat ik zei :tongueout:
L
L-MackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind coke stukken beter dan speed. Ik gebruik alleen speed voor te studeren omdat ik er echt alert van word enzonder moeite heel de nacht kan blijven doorgaaan met studeren. Maar als ik me eens wil amuseren gebruik ik coke daar word ik echt relaxt van en voel ik me goed. Dat komt door de serotonine die wordt afgegeven, wat je bij speed niet hebt. Ik hou ook van het verdoofd gevoel dat het je geeft. Ik vind het zalig om dan met mijn tong over mijn gehemelte te gaan. Maar 1 nadeel is dat het zo snel uitwerkt. Ik word echt gek als ik na gebruik geen weed of alcohol heb om me te kalmeren. Ik gebruik meestel nooit meer 3 keer achter elkaar om de afkick uit te stellen, heb meestal geen goesting in meer na gebruik. Dan komt bij mij alleen maar de drang om me relaxt te voelen. Voor ik ga slapen neem ik dan ook een slaappil zodat ik meteen indommel.
M
MystiXLid
01-01-2024, 00:00
#19
het verschil? hmmm.. pep maakt me echt super alert en hyper actief heb vaak moeite met pissen omdat alles zo strak als een aal staat
met coke heb ik meer rust in me lijf maar ben wel goed wakker en met coke heb ik veel meer dat verdoofde gevoel ook wordt ik van pep meer aggressief dan van coke met coke voel ik me meer op het toppie van m'n zijn en dan ben ik veelal rustig (ik babbel wel veel) en kan eigenlijk alles hebben terwijl met pep ik me heel gauw ga irriteren aan dingen die me op dat moment niet zo bevallen.
geef mij maar coke :grin:
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#20
MystiX zei:
het verschil? hmmm.. pep maakt me echt super alert en hyper actief heb vaak moeite met pissen omdat alles zo strak als een aal staat
met coke heb ik meer rust in me lijf maar ben wel goed wakker en met coke heb ik veel meer dat verdoofde gevoel ook wordt ik van pep meer aggressief dan van coke met coke voel ik me meer op het toppie van m'n zijn en dan ben ik veelal rustig (ik babbel wel veel) en kan eigenlijk alles hebben terwijl met pep ik me heel gauw ga irriteren aan dingen die me op dat moment niet zo bevallen.
geef mij maar coke :grin:
Klik om te vergroten...

Volkomen mee eens!!! En dat is naar mijn mening ook het echte verschil tussen sos en pep. wat gebruik betreft dan. Coke wordt ik een relaxt persoon vank, gewoon zoals ik normaal een beetje ben en van pep ga ik apart doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."