Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmedeplichtig bij coke bezit en gebruik

medeplichtig bij coke bezit en gebruik

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#1
edit...

nee, die vent komt mijn auto niet meer in.
f
flanzieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben zelf geen gebruiker van Coke, maar heb wel veel vrienden die gebruiken
nou zijn er ook een paar dealers bij en zijn er ook recent invallen gedaan aan hun adressen door de politie
weet iemand als k daar ben, niks bij me heb van coke of iets of ik dan medeplichtig ben
mvg frans dolmans

is er iemand die dit al heeft meegemaakt?
s
sabe007Lid
01-01-2024, 00:00
#3
normaal gezien ben je niet medeplichtig.
maar je weet maar nooit wat de politie er van gaat maken.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#4
niet medeplichtig, maar wel in n lastig parket
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze kunnen je opzich niks doen, hoogstens ondervragen, en dan zeg je gewoon niks, en is er niks aan de hand.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#6
als je bij een cokedealer thuis zit , en je hebt niks mee te maken kunnen ze jouw toch wel meenemen, dealen is een misdrijf en als je een misdrijf ziet ben je verplicht om het te melden, je gaat nou tegen politie niet zeggen dat je niet wist van die wet ,
hoewel in meeste geval weet politie van te voren al wie ze moeten meenemen en wie niet, dus zou niet echt veel zorgen maken,

maar een betere advies voor jouw ga niet steeds om met die coke mensen zonder het zelf te gebruiken, na een tijd wordt je helemaal gek van hun coketrips en ze gaan wel verwachten dat je het ook ga doen ook al zeggen ze hele tijd hoe slecht cokeverslaving is
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#7
flikken zullen mss wel dreigen dat je medeplichtig bent tenzij je info geeft ofzo. want zo zijn ze
w
westsideLid
01-01-2024, 00:00
#8
juridisch kunnen zie nikes maken
Maar ze kunnen je wel 3 dagen opsluiten voor onderzoek en verhoor,het ligt dan aan jouw wat jij gaat zeggen
w
westsideLid
01-01-2024, 00:00
#9
juridisch kunnen zie niks maken
Maar ze kunnen je wel 3 dagen opsluiten voor onderzoek en verhoor,het ligt dan aan jouw wat jij gaat zeggen
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met andere woorden, hou je mond gesloten, jij weet van niets.
w
westsideLid
01-01-2024, 00:00
#11
dat heet in een mooi woord ZWIJGRECHT
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
ben je ook medeplichtig als je iemand laat meerijden die bij aankomst laat zien dat ie een grote hoeveelheid coke in zijn tas heeft zitten? (waar ik niets van wist)
m
magicalLid
01-01-2024, 00:00
#13
nah.. anders zou vb een treinbestuurder of taxichauffeur schuldig zijn :). Als je maat dan maar niet verklaart dat hij er iets van wist..
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Over t algemeen is de politie niet zo met drugs bezig, ze vinden het wel prima als er een paar dealers zijn die de markt reguleren, en goed spul verkopen. Af en toe lijkt het alsof ze een paar quota's moeten halen, en dan krijg je invallen enzo. Ik vind het belachelijk om eerlijk te zijn. Mind your own business.

Laat ze zich bezig houden met zaken waar mensen echt last van hebben, bv die smerige kinderporno zaken, en van die geschifte moordenaars enzo... :rolleyes:

:wave:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja inderdaad, en laat ze zich dan helemaal niet meer bezighouden met wietplantages. Nu is het langzaam aan het criminaliseren, en krijg je weer rommel ertussen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
magical zei:
nah.. anders zou vb een treinbestuurder of taxichauffeur schuldig zijn :). Als je maat dan maar niet verklaart dat hij er iets van wist..
Klik om te vergroten...

Ik weet niet, maar je bent echt een rund als je een paar kilo coke laat zien aan de taxichauffeur of al helemaal aan de machinist (ja zo heet zo iemand ja) of conducteur ofzo....
But maybe that's just me..
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
^Spreekt voor zich? :rolleyes:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#18
westside zei:
juridisch kunnen zie niks maken
Maar ze kunnen je wel 3 dagen opsluiten voor onderzoek en verhoor,het ligt dan aan jouw wat jij gaat zeggen
Klik om te vergroten...

3 dagen, vergeet het mar, das veel langer, doe maar x 30 :grin:

http://www.om.nl/vragen/u_wordt_verdach ... hechtenis/[/img]
w
westsideLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja x 30 als je 50 gram op zak heb deze jongen in kwestie heeft helemal niks bij zich tenij je een goeie advocaat heb of blond bent kom je er altijd goed vanaf
c
chester83Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ze kunnen je nooit zo lang vasthouden. Als je zelf niets bij je hebt, kunnen ze je maximaal 48 uur vasthouden (pin me er niet op vast, maar zeker geen week of langer) Maar zoals al eerder gezegd, de politie doet niet zomaar een inval. Ze weten van te voren wie ze moeten hebben en als je er toevallig bij zit zonder iets op zak loop je waarschijnlijk zo weg. Misschien ondervragen ze je, maar als je (doet alsof) je van niets weet is er geen probleem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."