Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExplain

Explain

30 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
m
moonflowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
coce is zeker verslavend daarom is het ook een Hdrug :stoned:
w
witte_dameLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja de verslaving is duidelijk merkbaar. het is een vreemde drugs, je kunt het gevoel niet goed uitleggen. Toen ik het voor het eerst gebruikte dacht ik echt van: is dit het nou??? ik had er veel meer van verwacht.
het enige wat ik erover kan zeggen is dat je je gewoon net wat meer en beter voelt dan de rest. je voelt geen problemen meer, je weet dat ze er zijn, maar het boeit je gewoon geen fuck meer. je voelt je gewoon heel zeker en je kunt heel agressief worden. je pijngrens is ook een heel stuk hoger! ik denk dat dat juist verslavend is. meestal voel je je relaxt, maar soms juist zenuwachtig en trillerig (hangt af van de hoeveelheid en welk spul je hebt gekocht).
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Marla Singer zei:
Ik ben blij dat ik het niet meer doe en dat die behoefte er ook totaal niet meer is.....
Klik om te vergroten...
m
moonflowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
het enige wat ik erover kan zeggen is dat je je gewoon net wat meer en beter voelt dan de rest. je voelt geen problemen meer, je weet dat ze er zijn, maar het boeit je gewoon geen fuck meer. je voelt je gewoon heel zeker en je kunt heel agressief worden. je pijngrens is ook een heel stuk hoger!
Klik om te vergroten...

Dus het voelt hetzelfde als blowen, voor mij voelt blowen zoals je dit omschreven had, alleen heb inplaats van minder heb je meer energie meer energie, en de kans dat je aggressief word? :confused:
-
-O. Dee-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
wat je zegt over het snuiven om problemen te onderdrukken, volgens mij is dat juist heel gevaarlijk. omdat coke dat kan uitschakelen wordt het alleen maar verleidelijker om het te doen of niet??

enn hoe lang gebruik jij al witte dame???

ik ben zelf nl. pas 6 maanden bezig. een andere groep mensen uit mijn stad doet het nu 8 maanden maar je ziet dat hun dezelfde periode hebben gehad als mij alleen gebruiken hun nu dagelijks... en heb jij ervaring met het stoppen???
w
witte_dameLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik gebruik nu ongeveer 2,5 jaar. ik heb geen ervaring met stoppen. vrienden van mij wel, die spreken af om het niet meer te doen, maar als de een stopt en de ander niet gaat diegene die stopt meestal toch wel weer een keer gebruiken. uiteindelijk is er nog bijna niemand gestopt die wilde stoppen. je moet met jezelf afspreken dat je bijv. alleen in het weekend gebruikt. elke dag is echt niet goed, je wordt er alleen maar afhankelijker van! het wordt dan echt steeds minder leuk tot helemaal niet meer leuk. uiteindelijk draait straks alles nog om de coke, dat moet je vermijden.
L
LockeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Coke tja tis wel leuk hoor maar voor dat geld vind ik het niet echt waard dan heb ik toch liever pep ..
w
willow_wilgLid
01-01-2024, 00:00
#8
tja, het is wel erg duur voor de kick, maar het smaakt erg lekker als je het rookt. het is dan ook een psychische verslaving en niet zoals bij alcohol en heroine een lichamelijke verslaving. een comedown heb je van alle harddrugs. het is ook die smaak die het verslavend maakt als je het rookt, baset.... de kick is erg kort, veel korter dan speed en je hebt meer nodig voor het effect. als je dronken bent wordt je er weer nuchter van, kan je meer drinken, maar die alcohol kater krijg je ook zeker.
mensen kunnen er behoorlijk opgefokt en agro van worden. het is geen leuke scene vind ik. er zitten ook behoorlijk wat criminele gastjes tussen.
als je coke op hebt, is er weinig van te zien, behalve dat je het allemaal denkt te weten...
y
yekki77Lid
01-01-2024, 00:00
#9
coke is gevaarlijk

verwijderd
N
NederwietjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja vooral de base coke is een kut zooi.
Het effect is kort en het het is duur.
a
anneunknownLid
01-01-2024, 00:00
#11
PcJoint zei:
:confused: Wat doet het nou eigenlijk? Cocaine? :confused:
Klik om te vergroten...
Coke spreekt de reserves in je lichaam aan waardoor je op je toppen van je zijn komt je wordt scherper en beleeft alles intenser
a
anneunknownLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neman zei:
Is die roes dan zo goed dat je die flash voor lief neemt? Die flash klinkt namelijk dusdanig negatief dat je wel gek moet zijn als je er aan begint :).
Klik om te vergroten...
Even een kleine reactie ;als je sterk in je schoenen staat en coke niet gebruikt als middel om realitie te ontvluchten zul je ook geen last hebben van de "flash
S
SneeuwitjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben eens met laatste opmerking: als je niet gebruikt om onzekerheid of een sowieso rot gevoel over jezelf te maskeren zul je ook minder last hebben van de beroemde flash.
Het rotte van coke is wel, dat het op den duur zo lekker is dat je idd niet kunt stoppen: ONCE YOU POP YOU CAN'T STOP! Mijn vriend en ik gebruiken heel regelmatig maar alleen in het weekend. Toen we net begonnen konden we makkelijk maar een lijntje nemen maar die illusie zijn we inmiddels al lang voorbij .... het is alles of niets. Belangrijkste is, waarom je het gebruikt of wilt gebruiken. VOor ons is het een party poeder waarmee we tijd kopen en dingen meer intens beleven. Muziekje, flesje champagne en beetje lol trappen. Maar, zoals met alles: overdaad schaadt!
b
brusselsLid
01-01-2024, 00:00
#14
kan ik alleen maar beamen. ik ben ook begonne, zoals elkeen, met dit is een partydrug, ik ga dit enkel doen voor dikke feesten. van de dikke feesten neem je snel afscheid, want als je teveel hebt gedronken, dan helpt sossa en je doet het dan maar. nadien, als je weet dat de alkohol toch in grote mate zal volgen, snuif je al op voorhand, en al weet je goed wat je doet, en hou je jezelf goed int oog, je glijdt snel af. als je begint, ik kan het je niet echt afraden, moet je heel goed weten wat je doet. maar wees bewust dat elke verslaafde dacht dat hij zijn gebruik de baas kon. voor hij verslaafd werd.
a
aqwLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb nog nooit coke genomen, maar ik denk dat ik het toch ga proberen. De laatste tijd heb ik veel meegemaakt en ik heb totaal geen zelfvertrouwen meer. Ik ben daardoor een heel ander persoon geworden. Als ik dit forum hier lees zie ik dat het dan geen goed idee is om in zulke situatie coke te proberen, maar ik kan het gewoon niet meer aan. Ik wil terug die persoon zijn van vroeger. Wat ik dus hoop is dat ik door enkele keren te gebruiken terug mijn zelfvertrouwen vindt. Is dit mogelijk? of ben ik dan naiëf als ik denk dat ik na een paar keer gebruiken terug de oude zal zijn, en het dus dan niet meer nodig zal hebben??

grtz
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik gebruik coke vooral als ik aan het drinken ben zodat ik meer op kan en dat ik wat nuchterde word het geef je een lekker gevoel en je praat wat makkelijker
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Naïef, inderdaad, als je het nu gebruikt als je je slecht voelt ga je het steeds vaker gaan gebruiken als je je slecht voelt...
Los van de vraag of je je überhaupt wel beter gaat voelen na de eerste paar keer.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben blij dat ik het niet meer doe en dat die behoefte er ook totaal niet meer is.....
T
TheChippyLid
01-01-2024, 00:00
#19
-O. Dee- zei:
Als de coke uitgewerkt is dan krijg je de tegenslag, de flash.
Klik om te vergroten...
Ehhh... is dit niet de crash waar je het over hebt? Ik meende altijd dat de flash juist datgene is waar het hele coke gebruiken om draait.

Kweetniet, ik zou best al jaren mijn terminologie verkeerd kunnen hebben...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#20
TheChippy zei:
-O. Dee- zei:
Als de coke uitgewerkt is dan krijg je de tegenslag, de flash.
Klik om te vergroten...
Ehhh... is dit niet de crash waar je het over hebt? Ik meende altijd dat de flash juist datgene is waar het hele coke gebruiken om draait.

Kweetniet, ik zou best al jaren mijn terminologie verkeerd kunnen hebben...
Klik om te vergroten...


Kweetniet, maar volgens mij klopt jouw terminologie... :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."