Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExplain

Explain

30 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#1
dus het verslavende effect is wel heel erg merkbaar, ik heb het zelf nog nooit gebruikt dus ik weet absoluut niet hoe het moet voelen of iets dergelijks, maar dat wat je op het einde schreef klinkt redelijk kut.
w
witte_dameLid
01-01-2024, 00:00
#2
nee, duidelijk heel anders.. met blowen voel je je echt stoned. met cocaine op voel je je heel erg nuchter. de gevoelens die ik beschreven heb bij cocaine zijn duidelijk veel harder en echter dan wanneer je een joint gerookt hebt! je kunt cocaine echt niet vergelijken met een wiet!!!
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#3
:confused: Wat doet het nou eigenlijk? Cocaine? :confused:
-
-O. Dee-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
PcJoint zei:
:confused: Wat doet het nou eigenlijk? Cocaine? :confused:
Klik om te vergroten...

Cocaine is iets waar je beter niet aan kunt beginnen. Cocaine voel je de eerste paar keren niet (goed) als je het gebruikt. Na een tijdje gaat je lichaam en geest wennen aan de stof en leer je ook omgaan met het gevoel. Het is een moeilijk te beschrijven gevoel en totaal anders dan XTC. Waar XTC invloed heeft op je gevoel, sluit coke je gevoel af. Op het moment zelf is het gewoon goed, je voelt je zwaar ok, alles is goed je leeft een half uur in die roes. Als de coke uitgewerkt is dan krijg je de tegenslag, de flash. De eerste keren krijg je hier ook nog niet echt mee te maken. Die flash is zo ontzettend kut! Je hebt nergens meer zin in ; totale uitputting, schuldgevoelens, je eigen gewoon 2x zo kut voelen dat je je goed voelde met de coke op. Er ontstaat langzamerhand een drang om het steeds vaker te doen en het wordt steeds moeilijker om nee te zeggen tegen een lijntje. Als ik met vrienden afgesproken heb om het bijv. een maand niet te doen komt er altijd een moment waarop ik schijt aan alles heb en toch gewoon de plaatselijke dealer bel. In 1 moment zijn al mijn goede voornemens verwoest en baal ik daar in de flash weer te erg van.

het heeft dus niet eens zin om het te proberen want de eerste keren voel je er toch weinig van. wil je het toch proberen weet dan waar je aan begint.
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is die roes dan zo goed dat je die flash voor lief neemt? Die flash klinkt namelijk dusdanig negatief dat je wel gek moet zijn als je er aan begint :).
-
-O. Dee-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Neman zei:
Is die roes dan zo goed dat je die flash voor lief neemt? Die flash klinkt namelijk dusdanig negatief dat je wel gek moet zijn als je er aan begint :).
Klik om te vergroten...

dat is dus het vervelende, in het begin heb je die flash niet ik had er ook nog nooit van gehoord, toen ik het meer ging doen ondervond ik die pas.... die flash is echt zo kut dat ik die niet voor lief wil nemen maar die drang om het weer te gebruiken is gewoon zo groot! :confused:
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#7
hmmm dat is dus wel redelijk beroerd, maar kan je dan niet "gewoon" overstappen naar bijvoorbeeld een drug met hetzelfde effect en dus zonder die flash ?
-
-O. Dee-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
JunkieXL zei:
hmmm dat is dus wel redelijk beroerd, maar kan je dan niet "gewoon" overstappen naar bijvoorbeeld een drug met hetzelfde effect en dus zonder die flash ?
Klik om te vergroten...

nee, helaas, zal het toch zelf moeten doen
w
witte_dameLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik gebruik al een hele tijd cocaine. ik snuif de ene keer elk weekend en de andere keer een paar maanden niks. ik spreek niet met mezelf af dat ik ermee stop. ik wil niet eens stoppen.
cocaine maakt mij meestal rustig en vooral erg nuchter! ik gebruik het vooral als ik zat ben, een keer snuiven en ik ben in een klap nuchter..tenminste dat lijkt...ik kan overal over praten met cocaine op. er zitten zeker nadelen aan cocaine, als ik het te vaak achter mekaar gebruik, is het moeilijk om niet weer meer te halen... een van de vervelendste dingen van cocaine is dat ik het soms zo gaaf gehad heb en zo goed gevoeld heb, dat ik er niet uit wil dan is de uitwerking echt zwaar klote! dan begin ik te trillen en te klappertanden, depressief, niet kunnen slapen en ik kan mijn gevoelens dan echt niet plaatsen.. toch zeg ik ook wel eens´nee´tegen cocaine als iemand mij aanbied. dat gaat ook makkelijk. zo controleer ik mezelf..maar het blijft een gevaarlijk iets
m
moonflowerLid
01-01-2024, 00:00
#10
coce is zeker verslavend daarom is het ook een Hdrug :stoned:
w
witte_dameLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja de verslaving is duidelijk merkbaar. het is een vreemde drugs, je kunt het gevoel niet goed uitleggen. Toen ik het voor het eerst gebruikte dacht ik echt van: is dit het nou??? ik had er veel meer van verwacht.
het enige wat ik erover kan zeggen is dat je je gewoon net wat meer en beter voelt dan de rest. je voelt geen problemen meer, je weet dat ze er zijn, maar het boeit je gewoon geen fuck meer. je voelt je gewoon heel zeker en je kunt heel agressief worden. je pijngrens is ook een heel stuk hoger! ik denk dat dat juist verslavend is. meestal voel je je relaxt, maar soms juist zenuwachtig en trillerig (hangt af van de hoeveelheid en welk spul je hebt gekocht).
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Marla Singer zei:
Ik ben blij dat ik het niet meer doe en dat die behoefte er ook totaal niet meer is.....
Klik om te vergroten...
m
moonflowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
het enige wat ik erover kan zeggen is dat je je gewoon net wat meer en beter voelt dan de rest. je voelt geen problemen meer, je weet dat ze er zijn, maar het boeit je gewoon geen fuck meer. je voelt je gewoon heel zeker en je kunt heel agressief worden. je pijngrens is ook een heel stuk hoger!
Klik om te vergroten...

Dus het voelt hetzelfde als blowen, voor mij voelt blowen zoals je dit omschreven had, alleen heb inplaats van minder heb je meer energie meer energie, en de kans dat je aggressief word? :confused:
-
-O. Dee-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
wat je zegt over het snuiven om problemen te onderdrukken, volgens mij is dat juist heel gevaarlijk. omdat coke dat kan uitschakelen wordt het alleen maar verleidelijker om het te doen of niet??

enn hoe lang gebruik jij al witte dame???

ik ben zelf nl. pas 6 maanden bezig. een andere groep mensen uit mijn stad doet het nu 8 maanden maar je ziet dat hun dezelfde periode hebben gehad als mij alleen gebruiken hun nu dagelijks... en heb jij ervaring met het stoppen???
w
witte_dameLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik gebruik nu ongeveer 2,5 jaar. ik heb geen ervaring met stoppen. vrienden van mij wel, die spreken af om het niet meer te doen, maar als de een stopt en de ander niet gaat diegene die stopt meestal toch wel weer een keer gebruiken. uiteindelijk is er nog bijna niemand gestopt die wilde stoppen. je moet met jezelf afspreken dat je bijv. alleen in het weekend gebruikt. elke dag is echt niet goed, je wordt er alleen maar afhankelijker van! het wordt dan echt steeds minder leuk tot helemaal niet meer leuk. uiteindelijk draait straks alles nog om de coke, dat moet je vermijden.
L
LockeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Coke tja tis wel leuk hoor maar voor dat geld vind ik het niet echt waard dan heb ik toch liever pep ..
w
willow_wilgLid
01-01-2024, 00:00
#17
tja, het is wel erg duur voor de kick, maar het smaakt erg lekker als je het rookt. het is dan ook een psychische verslaving en niet zoals bij alcohol en heroine een lichamelijke verslaving. een comedown heb je van alle harddrugs. het is ook die smaak die het verslavend maakt als je het rookt, baset.... de kick is erg kort, veel korter dan speed en je hebt meer nodig voor het effect. als je dronken bent wordt je er weer nuchter van, kan je meer drinken, maar die alcohol kater krijg je ook zeker.
mensen kunnen er behoorlijk opgefokt en agro van worden. het is geen leuke scene vind ik. er zitten ook behoorlijk wat criminele gastjes tussen.
als je coke op hebt, is er weinig van te zien, behalve dat je het allemaal denkt te weten...
y
yekki77Lid
01-01-2024, 00:00
#18
coke is gevaarlijk

verwijderd
N
NederwietjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja vooral de base coke is een kut zooi.
Het effect is kort en het het is duur.
a
anneunknownLid
01-01-2024, 00:00
#20
PcJoint zei:
:confused: Wat doet het nou eigenlijk? Cocaine? :confused:
Klik om te vergroten...
Coke spreekt de reserves in je lichaam aan waardoor je op je toppen van je zijn komt je wordt scherper en beleeft alles intenser

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."