Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn vriend genaamd: Cocaine

Mijn vriend genaamd: Cocaine

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#1
cocaine is een drug die ik af en toe wel vind smaken.. chillen met vrienden en om ter stoerst hehe, hoewel ik de laatste paar keer heb opgemerkt dat ik zo'n avond niet meer durf te plannen. echt een slecht voorgevoel dat ze mij geven...
precies of ik zal op een avond nog de enigste van de groep zijn die het doet om eens op een andere manier gezellig te chillen (het is ook iets apart hé.. een lijntje zetten) ipv alleen om te snuiven...
coke kan ik gwn niet alleen/altijd doen, laat staan associaal gedrag tonen.
en om er verslaafd aan te geraken, is het effect belachelijk veel te kort om er zo veel geld aan uit te geven.

ik begrijp je situatie ONGEVEER.. want om iemand te begrijpen moet je in 1ste plaats de rollen kunnen omdraaien.
dus ik begrijp volkomen wrm je nood hebt aan die zogenaamde vriend.. omdat ikzelf altijd begin te kwijlen en meestal te treuren als ik nog maar denk aan al die chille 'zorgeloze' dagen die ik zou hebben met mijn lekkere 10gram-wegende groene vriend... pffffffff
ik weet het.. wiet valt langs geen kanten te vergelijken met een drug als cocaine. maar als ik zeg dat ik het heel soms wat moeilijk krijg op het gebied van Speed, zullen we ongeveer wel op dezelfde golflengte zitten.
speed gebruik ik altijd voor mijn horeca-job in het weekend (kan me geen werkdag inbeelden zonder...). alleen zit ik nog met een leuke hobby (passie eigenlijk) die toch wat nood heeft aan een geestverruimend effect als dat van wiet... en aangezien ik een verschrikkelijk grote fobie heb gekregen van vieze commerciele wietdealers hier en zelf ook nog wat met persoonlijke problemen kamp (geen overgewicht maar o.a. geld en shit) durf ik al veel sneller naar dat goedkope roze spul grijpen dat écht wel top is, net zoals de nadelen...

kort gezegd: op dat punt begrijp ik je volkomen

maar dan denk ik: ik ben nog maar 20 jaar en heb me al LANG voorgenomen dat als ik een vaste vriendin heb, of zelfs een ZOON net als JIJ, mijn enigste drugsgebruik mss nog een simpel stom tientje wiet in het weekend zal zijn.
want ik kan écht NIET begrijpen wrm iemand zijn toekomst en die van anderen op het spel zet!!! alleen al omdat diezelfde toekomst 'ongeveer' vast moet staan.. snap je??

het ligt in jouw handen.. als je zonder dat ontzettend duur spul niet kan/wil leven (net als ik met wiet), BEPERK het dan tot maximum 1gram per weekend ofzo...

sterkte maat!


P.S. deze mega-reply komt niet alleen door de spraakwaterval van de pep maar ook door familieleden en vrienden van mij die EXACT hetzelfde doormaken/doormaakten als jij.
B
Boogie!Lid
01-01-2024, 00:00
#2
^ zeiden we dat vroeger ook allemaal niet over roken?
b
beasyLid
01-01-2024, 00:00
#3
coke is voor losers!! steek dat in je hoofd wat een klote drugs
veel te duur, veel te kort en nog eens saai ook en toch zo verslavend
je weet van in begin waar je aan begint!!
stop met zagen en ga voor het leven
zoek een hobby vriend!!!!!! ben je een junky zoek dan een hobby met adrenaline en verlaat je vrienden die zijn meestal de aanleiding dat stoppen zo moeilijk is

coke voor mij nee hoor ben er zelf nog aan verslaafd geweest, wat ben ik en mijn portemoné blij dat ik er vanaf ben

heb eens wat karakter en zeg nee(sni moeilijk als g wilt stoppen)

haha beperken tot 1 gook niet ho per week dat gaat hoor, verminderen= hervallen
D
DSVMLid
01-01-2024, 00:00
#4
beasy zei:
coke is voor losers!!
Klik om te vergroten...
Weet je wat losers zijn. Mensen die geen problemen in hun leven hebben en Coke liet los kunnen laten.

Ik hou van coke,maar ik ken wel mijn grenzen. En ook ik zou iedere dag willen snuiven,maar ook zou ik iedere dag willen bierdrinken,iedere dag jointjes roken. Maar als je een beetje kunt nadenken weet je dat je dat niet kunt doen,omdat je je leven naar de klote maakt. (En je centen)

Ik heb dit weekend weer coke gebruik,heb nog een paar lijnen over. Maar dan zeg ik altijd tegen mezelf. Het is weekend geweest,genoeg geweest. En als er weer een feest is,dan pak ik weer een paar lijntjes.

Een paar topics lezen op dit forum over verslaafden is voor mij genoeg om te zeggen,dat ga ik niet worden. En ook snap ik wel dat coke verslaafd is,want ik snak ook altijd naar meer. Maar ik denk altijd -als de coke aan het uitwerken is-: er zijn nog andere leukere dingen dan coke.

En ik hoop dat ik niemand beledig met mijn eerste zin,want ik snap heus wel dat mensen hieraan verslaafd kunnen raken. Heb het zelf ook meegemaakt bij een vriend van me.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is inderdaad een serieus cokeprobleem, maar daar ben je jezelf dan ook gelukkig goed van bewust. Realiseren en toegeven dat je echt een groot probleem hebt, is de eerste stap in de goede richting. Nu beginnen aan de volgende stap: STOPPEN! Dit moet je alleen echt zelf doen en dat kost een hele hoop discipline. Blijf beseffen dat je heel wat dierbaars verliest als je nu nog zo doorgaat en als dat daadwerkelijk gebeurt, zul je misschien nog wel meer naar de coke grijpen om jezelf te "troosten". Je zal niet de eerste zijn die op zo'n manier steeds verder af zal glijden naar steeds grotere problemen. Uiteindelijk heb je dan niks meer over om voor te leven.... Is die "vriendschap" met Coke je dat nou waard?? Doorbijten dus, heel veel sterkte!!!!
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zal het zeker proberen vol te houden
ik ken julie alemaal niet hier, maar ik weet bijna zeker dat dit forum
mij mischien wel een beetje kan helpen door te praaten en te luisteren naar anderen

Dit is mijn eerste weekend zonder coke
ik moet zeggen dat ik me best lekker voel zo
alleen ook een beetje raar omdat ik nou geen problemen heb veroorzaakt

Wel lekker, zo'n lekker gevoel zonder de invloed van drugs :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lost zei:
Wel lekker, zo'n lekker gevoel zonder de invloed van drugs :)
Klik om te vergroten...

Goed zo, lekker voor je! Blijf ook goed aan deze gevoelens denken, ook als je minder goede momenten hebt (want ook die zullen waarschijnlijk nog op je pad komen...).
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lost zei:
Ik zal het zeker proberen vol te houden
ik ken julie alemaal niet hier, maar ik weet bijna zeker dat dit forum
mij mischien wel een beetje kan helpen door te praaten en te luisteren naar anderen

Dit is mijn eerste weekend zonder coke
ik moet zeggen dat ik me best lekker voel zo
alleen ook een beetje raar omdat ik nou geen problemen heb veroorzaakt

Wel lekker, zo'n lekker gevoel zonder de invloed van drugs :)
Klik om te vergroten...

Blijf volhoude! :grin:
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#9
xpressurself zei:
Lost zei:
Ik zal het zeker proberen vol te houden
ik ken julie alemaal niet hier, maar ik weet bijna zeker dat dit forum
mij mischien wel een beetje kan helpen door te praaten en te luisteren naar anderen

Dit is mijn eerste weekend zonder coke
ik moet zeggen dat ik me best lekker voel zo
alleen ook een beetje raar omdat ik nou geen problemen heb veroorzaakt

Wel lekker, zo'n lekker gevoel zonder de invloed van drugs :)
Klik om te vergroten...

Blijf volhoude! :grin:
Klik om te vergroten...

keep up the good work !
N
NomoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beste Lost,
Ik ben het niet geheel eens met hje onderschrift....
Als je eenmaal die keuze hebt gemaakt ( zeg:in die val bent getrapt, hooked bent geraakt ) is er wel een weg terug. je betn daar zelf nu al mee begonnen !

Zal alleen niet van de ene op andere dag komen, en met vallen en opstaan.
Ik probeer je alleen een hart onder de riem te steken: mij is het gelukt na een aantal jaar flink verslaafd ( snuiven met name ) , geen leven meer, geen familie meer om mij heen, al mijn studievriendinnen kwijtgeraakt etc ect met 1 been in de goot, mijzelf verkopen voor dat spul ..ik kan zo nog wel ff doorgaan.

Ik zat in zo''n diep dal. Ineens kreeg ik de geest ( ik kreeg een relatie met een anti- drugdsgebruiker die mij eruit heeft gehaald ..) en ben zelfstandig gestopt.

Ineens geen ' vrienden 'meer etc Mijn therapie was 'gewoon 'gaan doen dwz niet in therapie maar ik ben gaan werken dus mij in het normale leven gestort.

Ik wil zeggen Lost:
Het KAN , ik ken een aantal 'succes verhalen'..die gaven mij de MOED en kracht en durf om ermee te stoppen. Daarom vertel ik je mijn verhaal.

Je hebt al een goed begin gemaakt !! 1e weekend zonder coke fantastisch! :) :) :)
Neem je eigen leven weer in de greep, ipv dat dat spul de touwtjes in handen heeft .

Hopenlijk is over een tijdje jouw onderschrift: YEH there is LIFE after coke
liefs en sterkte
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed werk Lost!
:)
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#12
het viel me al op dat er onder cocaine weer een topic over achtervolging en paranoia ging, bleek dus van dezelfde te zijn.
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik voel me kut , voel me klote

ik ren weg, heb geen vrienden meer
help mijn gezin naar de klote, keer op keer ik trap er steeds weer in
jij geeft mij geld keer op keer, ik kom alleen nooit wat terugbrengen
ik hoor een vriend in mijn hoofd, of als je dat een vriend kan noemen
hij roept mij, ik luister niet, hij blijft roepen, hij schreeuwde naar me
hij zegt breng de avond met mij dan door dan vergeet je je zorgen dan heb je mij als vriend
ik help je wel voor zolang als ik bij je ben, ik luister, maar wil niet luisteren maar ik ga toch naar hem toe, met een omweg en tijdens die weg moet ik stoppen voor geld en zorgen en leugens, maar ik ben bijna bij hem en dan ben ik weer zorgeloos
als ik bij hem ben dan zijn mijn zorgen weg, maar ook mijn gevoelens. wie ben ik nu dan in godsnaam!
pfff het interesseert me niet want hij maakt mijn tijd vol af en toe als ik bij hem wegkom denk ik waar ben je mee bezig, ik heb mijn vriendin nodig , mijn moeder ik mis hun zo, ik zie de lach op het gezicht van mijn zoontje,en ineens is het allemaal weer weg, wat een klote vriend eigenlijk dat hij die gevoelens weghaalt van de mensen van wie ik hou,
die zo belangrijk voor me zijn zijn weg als hij er is, maar ook alle problemen zijn weg
of heb ik eigenlijk wel problemen?
wie hou ik voor de gek mezelf?
gebruik ik hem?
of hij mij?

ik heb alles naar de klote geholpen door wat ik noem een vriend een vriend in een pakje
mijn vriend is mijn grootste vijand
kan ik dan nu afscheid nemen van hem?
elke keer als ik wakker word heb ik zo'n spijt dat ik bij hem ben geweest hij helpt me naar de klote
ik heb spijt zoveel spijt en zorgen, geldproblemen, leugens noem het maar op, waarom ben ik er weer in getrapt?
zo leef ik dagen door in spijt, ik slaap slecht en na een tijd roept mijn vriend weer naar me
en als ik bij hem ben, ben ik weer rustig, dan heb ik geen kopzorgen meer
en zo gaat het door en door

Lost
Een cocaine verslaafde
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Misschien nu een dip maar wanneer je verder gaat kijken kan je leren van je fouten.

Wees blij dat mensen je helpen, en het beste met je voor hebben!
Het zal niet makkelijk worden/zijn maar kijk vooruit !

Mischien nu nog doelloos maar daarachter is zonneschijn!


sterkte,
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Probeer is een afkickkliniek :) .
Hoe graag wil je er van af ?

Alleen als je echt wil dan kan je er (grotendeels?) van af komen,of in ieder geval je leven een stuk beteren.
Of is de ellende die het nu veroorzaakt niet genoeg om te stoppen.

Hoeveel gebruik je eigenlijk ?

Trouwens als je met welke drug dan ook stopt,voor mij was dat xtc en speed het geval.Na een paar weken voel je je echt al wat beterder en opknappen tenminste dat was bij mij het geval.

Ohja een topic is genoeg,
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#16
ga je nou elke keer een nieuw topic openen ?
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#17
sorry voor de extra topics
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#18
Addick zei:
Probeer is een afkickkliniek :) .
Hoe graag wil je er van af ?

Alleen als je echt wil dan kan je er (grotendeels?) van af komen,of in ieder geval je leven een stuk beteren.
Of is de ellende die het nu veroorzaakt niet genoeg om te stoppen.

Hoeveel gebruik je eigenlijk ?

Trouwens als je met welke drug dan ook stopt,voor mij was dat xtc en speed het geval.Na een paar weken voel je je echt al wat beterder en opknappen tenminste dat was bij mij het geval.

Ohja een topic is genoeg,
Klik om te vergroten...


Ik begrijp wat je bedoelt ik heb het eens 7 weken volgehouden maar op de een of andere manier miste ik iets , dan denk je is dit het leven?
ik ben 28 en heb geen zin om zo lang nog al die shit mee te maken

ik wil trouwens echt stoppen ben bij maliebaan geweest, maar dat hielp niet, priveklinieken kan ik niet betalen, er is een ander kliniek in schotland maar hoe moet dat dan met mijn werk?

ik zorg voor de inkomssten namelijk voor mijn gezin
al werkt mijn vriendin ook partime
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#19
probeer gewoon te stoppen!

weet je vriendin van je gebruik ?
zohjah geef al het geld aan haar zorg dat je er niet aan kom

je zeg dat je wil stoppen, stop dan niet voor jezelf maar voor je vriendin
weet niet als je kinderen heb stop voor je kind!

ik gebruik zelf ook heb net weer gehaald, me vriendin is zwanger
ik heb me zelf beloofd om te stoppen voordat ze beval.

zoek gewoon iets of iemand voor te stoppen dan luk het meestal wel
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blijf in je hoofd houden dat het een drug is. De mensheid kan zonder , toch ?.
Dus je hebt het niet nodig voor te overleven.

Wees een man en stop zo. >Voor je leven helemaal niets meer wordt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."