Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssaai leven zonder cocaine

saai leven zonder cocaine

14 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SemperFiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je het voor mekaar krijgt vind ik dat een hele prestatie. petje af dan.
Suc6 kerel!!! *thumbs up*
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#2
damn gast wat een zootje ben jij, hoop dat je van je verslaving af kan komen :wink:
D
DoriangrayLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na 10 jaar intens gebruik ben ik nu (gedwongen) gestopt met coke. Mijn dealer is vertrokken en het is niet altijd even makkelijk om iemand betrouwbaar te vinden die ook goede kwaliteit levert.
Anderzijds ben ik ook niet intens op zoek naar een nieuwe dealer, omdat dit misschien een goede kans is om definitief te stoppen. Toch is het niet makkelijk. Ik leef amper 2 weken zonder coke en ik vind alles zo saai nu, ook al hou ik nu veel meer geld over voor andere dingen.
Zijn er op dit forum nog mensen met een dergelijke ervaring, misschien ook van Brussel ?
Hoe gaan jullie hiermee om ? Ik ben ook niet overtuigd dat deze situatie zal blijven duren. Als ik weer in de verleiding kom, zal ik vlug terug herbeginnen denk ik.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Probeer door te zetten en niet toe te geven aan de coke!
nee, zelf geen ervaring
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#5
De 1e 2 tot 8 weken clean zijn, ja dat KAN goed boring zijn. Het KAN maar HOEFT niet zo uit te pakken. Je kan immers afleiding zoeken/creeeren.

Als je gekapt bent, dan merk je meestal wel dat je conditie er stevig onder geleden heeft. Dan is het een goede uitdaging om te gaan sporten en er van te genieten hoe je uithoudingsvermogen met sprongen vooruit gaat.
Je bent vast creatief genoeg om andere vormen van afleiding te verzinnen die het bestaan in rap temp boeiend maken zonder cocaine.

Persoonlijk ging cocaine me op een gegeven moment tegen staan omdat het een sleur werd.
Het is eigenlijk een drug die alleen leuk is voor speciale momenten. Week in/week uit of vaker wordt het een saaie bedoeling. Saai & slopend.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is even afzien, maar dat wordt wel beloond in the long run. Je receptors zijn na zulk lang gebruik excessieve hoeveelheden dopamine gewend. Deze hebben zich hieraan aangepast een daarom zijn de subtiele zaken die niet-gebruikers belonend vinden niet genoeg om jou nog te prikkelen. Deze situatie hou je in stand door coke te blijven gebruiken.

MAAR.. er is goed nieuws. Als je die shit aan de kant zet is dit proces omkeerbaar. Je hersenen merken dat ze te weinig dopaminerge prikkeling krijgen en zal dus weer alles doen om gevoeliger te worden voor dopamine. Dit kost tijd en je zal je ongetwijfeld nog een tijdje kut voelen en vervelen, maar hou vol. Want op een dag kan jij ook weer genieten van de kleine dingen des levens. Niet meer aan de coke beginnen want dan begint het proces weer opnieuw en val je weer in de val van chemisch schijngeluk.

Bovenal: lees zoveel je kan over hersenchemie (vooral mbt de effecten van cocaine), je zult je eigen gedachtes en gedrag beter begrijpen als je weet hoe het in je hoofd werkt. Wellicht helpt dit ook bij het stoppen.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik vond het vroeger n sleur zonder drank dus ik denk dat ik dit wel mag vergelijken. hoelanger je stopt hoe meer je in ziet dat t leuk kan zijn zonder ookal duurt dit mischien heel lang
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inderdaad, bovendien is het nogal een groot verschil. Eerst heb je constante highs van de coke en nu je stopt voel je je nog veel kutter dan normaal. Het is erg moeilijk om dan niet te gebruiken dat begrijp ik. Maar ik denk dat je je een stuk gelukkiger voelt als je ook van normale dingen kan genieten ook al geeft het niet zo'n krachtig effect als coke. Het is in ieder geval betekenisvoller dan die neppe blijdschap van coke.

Ik vind cocaine eerlijk gezegd echt gare rotzooi. Het gevaar van drugs uit de maatschappij wordt misschien overschat maar in mijn directe omgeving (begin twintigers vooral) zie ik het verval weldegelijk heel snel intreden bij regelmatige cocainegebruikers. Het schijt krijgen, verlies van oude intresses en vrienden die niet gebruiken. Een soort van afstomping van alle nuances. Ik kan je garanderen dat je ook een leuker persoon wordt voor de mensen om je heen als je die troep de rug toekeert.
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Laat me raden, je bent lobbyist bij het Europees Parlement :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kwestie van interpretatie joh, in plaats van het te missen moet je juist blij zij dat je er vanaf bent. Wanneer gebruik verslaving is geworden is de lol er toch eigenlijk al lang vanaf?
D
DoriangrayLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor jullie reacties. Dankzij jullie opmerkingen heb ik alles eens van een andere kant kunnen bekijken. Dit weekend werd ik echter hypernerveus omdat het al zo lang geleden was en onder het weekend is het sowieso al moeilijker om geen coke te nemen. Ik hield het dus niet meer uit en ben dan maar wat gaan halen bij één of andere Marokkaan. Zoals ik natuurlijk kon denken was de kwaliteit niet zoals ik gewoon was en ik had dus al vlug spijt dat ik heb toegegeven. Maar soms kan ik het gewoon niet uithouden, ik wil niet meer uitgaan zonder coke omdat ik me toch niet amuseer en wil zelfs amper de deur uit. Als ik het echt niet houd dan neem ik een valumpje, maar dat brengt ook maar tijdelijk soelaas. Eigenlijk was alles best zoals het vroeger was, ik was dan wel verslaafd, maar ik functioneerde tenminste normaal.
Q
QUETZALCOATLLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het lijkt mij nogal een saaie sleur worden als je coke elk weekend of nog vaker gebruikt.
Geef het enkel een plek bij speciale events en neem tijdens je laatste lijn een lekkere hijs opium.
m
meske2009Lid
01-01-2024, 00:00
#13
hoi ik ben nu 14 weken claen en merk nu pas dat ik altijd gevlucht heb en de makkelijke weg gezocht heb en dacht dat het de oplossing was nee dus nu heb ik wel moeite met me gevoelenens om die te uiten om dat ik het altijd weg gestopt heb wel geniet ik meer van het leven en de gewone dingen dacht dat ik het saai zou vinden omdat ik altijd veel sensatie had maar had dat om een gegeven moment wel gehad het wert te heftig en heb geluk dat ik hier nu zit te typen want het was niet leuk meer mij bevalt het zo wel en hoop nog veel te leren zodat ik er ook daardwerkelijk van af kan blijven het is wel balen dat ik nu niet meer uit ga maar weet dat het een grote valkuil is en wil niet dat de elende opnieuw begint groetjes
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#14
Doriangray zei:
Bedankt voor jullie reacties. Dankzij jullie opmerkingen heb ik alles eens van een andere kant kunnen bekijken. Dit weekend werd ik echter hypernerveus omdat het al zo lang geleden was en onder het weekend is het sowieso al moeilijker om geen coke te nemen. Ik hield het dus niet meer uit en ben dan maar wat gaan halen bij één of andere Marokkaan. Zoals ik natuurlijk kon denken was de kwaliteit niet zoals ik gewoon was en ik had dus al vlug spijt dat ik heb toegegeven. Maar soms kan ik het gewoon niet uithouden, ik wil niet meer uitgaan zonder coke omdat ik me toch niet amuseer en wil zelfs amper de deur uit. Als ik het echt niet houd dan neem ik een valumpje, maar dat brengt ook maar tijdelijk soelaas. Eigenlijk was alles best zoals het vroeger was, ik was dan wel verslaafd, maar ik functioneerde tenminste normaal.
Klik om te vergroten...

had je nog wat langer volgehouden, dan had je waarschijnlijk nog veel intenser geluk gehad dan met je coke. Maarja, het is niet aan iedereen gegeven.
b
bren87Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo,

Ik zocht op google het woord saai leven en ik zag dit als 1 van de links waar je op kan klikken. Toevallig was ik hier ook naar op zoek, haha

Ik herken de verhalen die erin staan, ik gebruik nu al 2 jaar cocaïne, ik ben niet echt verslaafd maar als ik uitga gebruik ik het standaard met veel drank. Ik wil er eigenlijk mee minderen, maar dat lukt me niet. Als ik straalbezopen ben haal ik het meestal toch. Het lastige is eigenlijk, dat ik het uitgaan zonder drugs en drank en dat soort dingen ook zo saai vind. Misschien ook omdat ik niet meer weet hoe het anders zou moeten zijn....?

Nu wil ik toch ook minderen/stoppen maar het nadeel is: al mijn vrienden gebruiken het, en als ik wat afspreek doen we eigenlijk altijd hetzelfde: uitgaan, gebruiken, alhoewel het wel gezellig is, voel ik me soms wat vervelend hierover.

Nu heb ik dan wel wat andere vriendinnen gezocht en daar moet ik nog mee afspreken maar aangezien ik vorige week veel te veel heb gebruikt zit ik nu depressief thuis en hou ik de boot af. ik heb mezelf voorgenomen om volgende week echt iets te gaan ondernemen.

Makkelijker gezegd dan gedaan om te zeggen: stop er gewoon mee. Want dat is juist het probleem: als ik uitga, drink ik meestal en dan heb ik er gewoon scheit aan. Buiten dat: met wie moet ik dan uitgaan als ik mensen om me heen wil hebben die dat NIET doen, erg lastig allemaal.
Het is een vervelende situatie waar zo moeilijk uit is te komen.

Iemand zei: zoek een hobby, maar ik kan me niets bedenken wat ik steeds leuk vind, bijv. een aantal maanden, erg lastig.

De tijden dat ik alleen dronk zonder steeds te gebruiken lijken eeuwen geleden, zonder trek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."