Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOntzettende rare tik van Coke!

Ontzettende rare tik van Coke!

13 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
H
Hannoe26Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Na een tijdlang toch mij er maar bij neergegeven te hebben, blijft mij de vraag maar steeds weer terugkomen
hoe het kan dat ik z'n enorm rare tik heb van coke gebruik???

In de begintijd had ik hier nooit last van, altijd actief, praterig, maar sinds een jaar of 2
(en ik ben sindsdien niet een "regelmatige"gebruiker) heb ik een enorme tik door het gebruiken van coke.
Na een half uur kan ik steeds moeijlijker uit mijn woorden komen, begin ik met mijn mond hoeken te trekken,
Op een gegeven moment kan ik bijna niet meer praten, en begin ik ook te schokken met mijn schouders.
en kan ik mij eigenlijk niet meer normaal vertonen. (die behoefte is dan ook compleet verdwenen)
Voorheen had ik ook dat ik bij elke geluid wat ik hoorde mij doodschrok. Echter is dat nu verdewenen.
Ikzelf vind het behoorlijk vervelend ,en vraag mij dan ook af.. Is dit pure aantast. OF zou het door wat anders kunnen komen.
Zijn er mensen die dit herkenne/zelf ook hebben, zou er wat tegen te doen zijn, uiteraard stoppen, maar dat bedoel ik dus niet.
Zelfs na periode's van 2, 3 maand niet gebruiken lijkt het nog sneller te gebeuren.

Het gebruik is altijd in combi met alcohol, en vaak 1 a 1.5 gram op een avond .
Ik vraag mij af, of hier wat aan te doen is, waardoor ik weer normaal zou reageren als ik gebruik??
Het is nog steeds een uitlaatklep , zo 1x in de maand.??

Ben benieuwd of dit herkend wordt, en of er mensen zijn die die ook voor hunzelf hebben opgelost.

gr, H.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Para van de coke.

Er is nu ook een link aanwezig tussen coke gevoel en die tik van je, daarom zal dit ook niet weggaan na 2 á 3 maanden gebruiken.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien je dopamine op niveau zien te krijgen?
H
Hannoe26Lid
01-01-2024, 00:00
#4
En hoe zou ik dopamine kunnen aanvullen??
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet meer gebruiken ? .... ?
H
Hannoe26Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is altijd een optie, maar zoals bovenstaand aangegeven, ook na een langere periode a 3 maand lijkt het sterker te zijn.

Dus de vraga blijft, hoe kan je het fatsoenlijk aanvullen.
L-Tyrosine is volgens mij een optie,

maar is er iemand die dat zou kunnen bevestigen?
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#7
raaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrr
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hannoe26 zei:
en kan ik mij eigenlijk niet meer normaal vertonen. (die behoefte is dan ook compleet verdwenen)
Klik om te vergroten...

is niet egt een goede ontwikkeling,
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#9
knolselderij zei:
Hannoe26 zei:
en kan ik mij eigenlijk niet meer normaal vertonen. (die behoefte is dan ook compleet verdwenen)
Klik om te vergroten...

is niet egt een goede ontwikkeling,
Klik om te vergroten...

Ach welke drug je ook gebruikt uiteindelijk merk je toch dat je je vreemd gaat gedragen. Heb er ook schijt aan gekregen, ik amuseer me rot laat me dan maar raar doen ook. Wat is raar nou.
H
Hannoe26Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb het dus niet als ik niet gebruik!,
ben ook normaal, opgewekt, sport 6 dagen in de week
werk 40 uur, ben niet depri en nooit geweest ook.

Heb tussen 2003 en 2005 wel zwaar gebruikt,
7 dagen in de week minimaal een gram per dag,(waarbij er weekenden waren dat er 7 gram met 2 man doorheen gingen) daarvoor ieder weekend xtc, speed, alcohol.
Echter na het bekende verhaal, werk kwijt, schulden , de knop volledig omgedraaid.

Alles nu z'n 3 jaar weer op de rit. Alleen vind ik het persoonlijk hoogst irritant dat ik bij voor mijn doen minimale gebruik,. er zo "semi parkinson" achtig op reageer. Je kunt je er niets van aantrekken, en dat doe je dan vaak ook niet.(veelal bij een avond-nacht vissen nemen we een grammetje mee) maar de vraag blijft hoe dan ook, hoe kan het, en wat kun je er aan doen?

Heb niet de behoefte om er helemaal mee te stoppen, zo duidelijk ben ik ook.
het minimale gebruik (z'n 10x per jaar) zie ik niet als een sta in de weg, eerder als een uitlaatklep. heb mij er al een tijd bij neer gegeven dat ik die reactie blijf houden, echter sinds een maand of 3 begint de vraag steeds meer te branden, ook of het herkenbaar is bij andere mensen.
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
10 keer per jaar is nog steeds veel, maar ik snap dat het in vergelijking met jouw gebruik voorheen dit erg meevalt. En je bent duidelijk in je keuze dat je niet wil stoppen.
Coke gebruik tast het zenuwstelsel aan, het zorgt voor stress, er komen stresshormonen vrij en die zijn schadelijk voor je lichaam. Vooral hart en bloedvaten, hersenen, spieren en spierspanning. Dit kan die tiks verklaren. Tiks zijn zenuwtrekken, die naam zegt het dus al, heeft verband met je zenuwstelsel. Na een tijdje stoppen met gebruik (6 maanden) zouden die klachten kunnen wegblijven als je na die tijd weer gaat gebruiken, maar zullen daarna weer de kop op steken. Let wel dat er steeds meer klachten bij kunnen komen naarmate je ouder wordt. Vaak gaat dit geleidelijk en zal je je grens steeds meer verleggen. Als het iets groots is, is het al te laat, dus neem het wel serieus.
Dat stevige gebruik in de jaren '03 en '05 hebben hun sporen achter gelaten in je lichaam. Hoe gezond je ook bent, je lichaam zal dat gebruik niet meer vergeten en zal van invloed zijn. Het is ook nog best kort geleden. Ook het maandelijkse gebruik is veel, maar goed, dat is relatief en een discussie op zich.
Succes. Je zal moeilijk een bevredigend antwoord kunnen vinden ben ik bang. Lichamelijke klachten tijdens of na gebruik zijn serieuze signalen. Hou het in de gaten. De valkuil bij drugs is namelijk dat je bijwerkingen voor lief neemt omdat die erbij horen, maar op een gegeven moment weet je niet meer wat de bijwerkingen zijn of wat serieuze klachten zijn. Dat verschil heb jij bij één ding in ieder geval opgemerkt!
M
MissieNHLid
01-01-2024, 00:00
#12
L-Tyrosine is volgens mij een optie
Klik om te vergroten...

In rattenstudies zijn er wel aanwijzingen gevonden dat het iets kan helpen, maar bij mensen is daar geen bewijs voor. Er zijn geen middeltjes om je dopamine aan te vullen zover ik weet:(
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
L-Tyrosine werkt volgens mij wel hoor. Als ik daar 2 caps van neem kan ik niet meer slapen :)

Wikipedia zei:
Tyrosine is a precursor to neurotransmitters and increases plasma neurotransmitter levels (particularly dopamine and norepinephrine)[8] but has little if any effect on mood.[9][10][11] The effect on mood is more noticeable in humans subjected to stressful conditions (see below).

A number of studies have found tyrosine to be useful during conditions of stress, cold, fatigue,[12] loss of a loved one such as in death or divorce, prolonged work and sleep deprivation,[13][14] with reductions in stress hormone levels,[15] reductions in stress-induced weight loss seen in animal trials,[12] improvements in cognitive and physical performance[10][16][17] seen in human trials. Because tyrosine hydroxylase is the rate limiting enzyme, however, effects are less significant than those of l-dopa.
Klik om te vergroten...

Als ik goed uitgerust ben en ik neem 100mg voel ik er ook niets van, maar als ik op een nacht maar 5 uur geslapen heb en ik neem er dan eentje, dan voel ik me wel uitgeruster. En werkt het niet, dan is de placebo in elk geval wel goed. Maar goed, er staat dus dat het wel werkt.
s
squadrarLid
01-01-2024, 00:00
#14
een maat van me heeft na 10 jaar cokegebruik ook echt tikken gekregen zelfs als hij niets gebruikt..best erg maarja

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."