Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStelling: Het is maar goed..

Stelling: Het is maar goed..

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat de prijs maar een klein gedeelte van de gebruikers afschrikt maar het misschien zelfs nog aantrekkelijk maakt voor sommigen. Nee dus.. Prijs heeft niets te maken met wie er dan uiteindelijk de drug gaat gebruiken, kijk maar naar basecoke, dat is ook kankerduur en er zijn ook zat armen die dat roken.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stelling;

'Het is goed dat cocaïne zo duur is, anders hadden er nog veel meer coke verslaafden geweest.'

Ben je het daar mee eens of niet? Geef ook aan waarom.
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk dat de prijs zeker wel een reden is om het niet vaak te doen,
als het evenveel zou kosten als pep denk ik dat ik het wel vaker zou gebruiken.
Het is aan de ene kant dus maar goed dat het zo duur is maar aan de andere kant zou het toch wel wat goedkoper mogen zijn :)

Laatst op youtube een filmpje gezien en een vrouw die vertelde dat de productiekosten van een gram cocaine rond de 0.06 cent waren... correct me if im wrong..

:wave:
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja en nee. Ben het er voor 50% mee eens. Waarom? Hier de uitleg.

Ja:

Er zijn best wel wat mensen die geen 40 of 50 euro willen neerleggen om "high" te worden. Die mensen nemen dan liever iets goedkopers zoals Speed of gewoon wiet/hasj. En dan heb je nog de categorie mensen die het helemaal niet kunnen betalen.

Nee:

Als ik het dan toch heb over de mensen die het helemaal niet kunnen betalen...
Van dat groepje mensen heb je nog een percentage die andere dingen gaan doen om toch aan hun geld te komen zodat ze iets van drugs kunnen halen. Die mensen stelen en breken in om aan hun geld te komen.


Dus... ben het er wel mee eens. Maar als iemand echt wil dan zou het altijd kunnen.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#5
SperSIZEboon zei:
mwoah misschien wel, maar ik voel me sowieso van coke niet echt relaxt...
Klik om te vergroten...
het is de meest overtrokken en overgewaardeerde drug die er is...
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dr Gonzo zei:
SperSIZEboon zei:
mwoah misschien wel, maar ik voel me sowieso van coke niet echt relaxt...
Klik om te vergroten...
het is de meest overtrokken en overgewaardeerde drug die er is...
Klik om te vergroten...
behoorlijk,maar ja een hoop vinden het nou eenmaal "stoer" om coke te gebruiken
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja dat snap ik ook nooit zo goed...
ik bedoel coke snuiven doet het gewoon niet zo voor mij,geef mij maar pep...dat is lekker goedkoop,minder versneden,het werkt langer en je voelt je wat minder opgefokt bij de coming down....
maar ik denk dat veel mensen coke als een soort status symbool zien.. :confused: :confused:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dr Gonzo zei:
maar ik denk dat veel mensen coke als een soort status symbool zien.. :confused: :confused:
Klik om te vergroten...
ja dat is het sowieso...
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mwa weet niet hoor, coke is idd stoer en status, juist omdat het duur is volgens mij. Maar daarnaast is het ook heel verslavend, dan valt de status weg en ben je klauwen vol met geld kwijt om aan je verslaving te voldoen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
't Is maar goed dat het zo duur is, veel te leuk spul eigenlijk.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#11
dat is ook weer waar. Bij verslaving is geld geen issue meer :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toch denk ik dat de prijs van coke voor de meeste jongere gebruikers wel ervoor zorgt dat er minder gebruikt word dan wanneer het goedkoper zou zijn.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oom Klaas zei:
Toch denk ik dat de prijs van coke voor de meeste jongere gebruikers wel ervoor zorgt dat er minder gebruikt word dan wanneer het goedkoper zou zijn.
Klik om te vergroten...

De drempel ligt dan inderdaad hoger
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oom Klaas zei:
Toch denk ik dat de prijs van coke voor de meeste jongere gebruikers wel ervoor zorgt dat er minder gebruikt word dan wanneer het goedkoper zou zijn.
Klik om te vergroten...

denk ik ook hoor :wink:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Doe d'r meteen een polletje bij ? !
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Oom Klaas zei:
Toch denk ik dat de prijs van coke voor de meeste jongere gebruikers wel ervoor zorgt dat er minder gebruikt word dan wanneer het goedkoper zou zijn.
Klik om te vergroten...

Coke is nochtans populairder dan speed onder jongeren, ben ik vrij zeker van. En ik denk dat het feit dat het een "duur" imago heeft daar wel aan bijdraagt.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben het met je eens.. als coke goedkoper was geweest dan waren er veel meer coke verslaafden. Maar misschien ook minder coke schuldenaars op financieel gebied?!
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat als coke 5x zo goedkoop word er wel wat verslaafden bij zouden komen.
Ikzelf zou dan meer gaan snuiven/roken dan dat ik nu doe.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Volgens mij zijn er veel meer cokeverslaafden in de VS, de UK en de EU dan in de landen van herkomst, maar dat weet ik niet zeker. Terwijl het in de landen van herkomst toch echt wel goedkoper is hoor. En hoe zit het nou met mijn opmerking over basecoke? :openmouth: Prijs heeft echt geen weerslag op het aantal verslaafden, ja, het kan misschien de drempel wat verhogen.. Maar dan vergeet je het imago, ik denk dat het merendeel van de jongeren die harddrugs willen proberen wel nog steeds gaan voor mainstream dingen zoals coke en pillen en niet voor iets als ketamine, dat is voor krakers. :grin: Maar goed, dat is nu ook aan het veranderen, dat wel.

1. United States
2. Spain
3. El Salvador
4. England and Wales
5. Canada
6. Bolivia
7. Chile
8. Scotland
9. Aruba
10. Panama

Er wordt wel zat gesmokkeld langs Spanje, Chili, Aruba en Panama maar die landen produceren zelf niet. Daarbij is het in de VS, Engeland/Schotland en Spanje ook best duur en die landen scoren het hoogst op vlak van verslaving, terwijl er maar 1 producerend land in de lijst staat waar de prijzen het laagst zijn. Wat zegt dat dan? :confused:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... ocaine_use
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe hoger de prijs, hoe meer problemen er kunnen ontstaan zodra een flapdrol niet meer kan stoppen met snuiven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."