Meestal raakt de gebruiker van crack heel erg snel verslaafd eraan. Vaak al na de eerste of 2e keer. In vergelijking met het snuiven van cocaine is het risico op verslaving veel groter. En snuifcoca is ook al erg linke shit. Na de 2e avond snuiven was ik verkocht
Wellicht heeft het grotere gevaar van crack te maken met de kort durende rush. Een roes die zo lekker is maar ook weer zo snel voorbij is erg onbevredigend. Daarom ga je met crack sneller 'bingen', hetgeen er op neer komt dat je niet meer kan stoppen met roken en pijp na pijp blijft stoppen. Hierdoor gaan de receptoren van bepaalde neurotransmitters in je hersenen een onafgebroken hunkering naar cocaine ontwikkelen. In dat stadium kan je nog maar een ding denken, voelen & willen: CRACK~CRACK~CRACK~CRACK~
Op dat moment is het meestal al te laat, is de weg terug afgesneden. Dan wordt het erg moeilijk om zonder te kunnen.
Over het verloop van de crackverslaving kunnen we verder kort zijn: Het vormt zo'n aanslag op je gezondheid dat je al snel in een uitgeteerde zombie verandert. Evenals snuifcocaine is crack een zware belasting voor hart en bloedvaten, maar bij dit goedje krijgen ook je longen het onaanvaardbaar zwaar te verduren. Verbrande crackdeeltjes komen daarin en in de overige
luchtwegen terecht en brengen daar in het GUNSTIGSTE GEVAL ontstekingen teweeg.
De kans op trombose ten gevolge van de optredende vaatvernauwing is ook erg groot.
Lichamelijk en mentaal ga je compleet de vernieling in. Bij het chronisch gebruik van crack is het vrijwel onafwendbaar dat je al snel paranoide en/of psychotisch word. Er zullen karakterveranderingen in negatieve zin optreden. Je zult veel, zoniet al je vrienden erdoor kwijtraken, je raakt zelf het spoor compleet bijster en je zal financieel compleet aan de grond komen te zitten.
De honger naar deze drug zal tot schulden lijden, en niet zelden tot criminele activiteiten om aan poen te komen. Je normbesef zal zwaar aangetast worden. Je doet dingen die je voorheen niet voor mogelijk gehouden zou hebben: familie bestelen, de prostitutie ingaan...
Sorry als ik het mis heb, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat dit topic over jezelf gaat.
Of dat je het al een keer geprobeerd hebt of het overweegt
Mocht dat het geval zijn, betreedt die wereld dan niet of stap er uit als dat nog kan.