Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeisje + Cocaine

Meisje + Cocaine

68 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
p
psychedelicchickLid
01-01-2024, 00:00
#1
maybe wordt ze zo agressief van de sos dat hij zich kapot schrikt en het nooit meer voor zijn 18e gaat gebruiken .. foei foei :P
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#2
psychedelicchick zei:
maybe wordt ze zo agressief van de sos dat hij zich kapot schrikt en het nooit meer voor zijn 18e gaat gebruiken .. foei foei :P
Klik om te vergroten...

Laten we daarop hopen.. het niet gebruiken tot zijn 18e dan he :grin:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#3
abby zei:
Drinken! dat is lekker goed voor haar wil je zeggen. Op mijn 15de was ik nog niet eens 1x dronken geweest, dus dat is ook niet zo vanzelfsprekend. Nu, op 17 jarige leeftijd drink ik nog steeds bijna nooit, omdat ik weet dat het zeer slecht is voor de hersenen.
Beter laat je haar gewoon een joint opsteken, het beste puur. Als ze per se aan de drugs wilt. Mocht ze toch aan iets anders toe zijn, zijn er nog wel een aantal andere leuke middelen, met veel minder risico's dan cocaine.
Klik om te vergroten...

Toch denk ik persoonlijk dat alcohol het enige "acceptabele" is wat je kan proberen op zo'n jonge leeftijd. Alcohol doodt idd hersencellen, maar van wiet is aangetoond dat het gebruik voor de hersenen volgroeid zijn blijvende veranderingen kan achterlaten. (slechtere coordinatie, geheugen en concentratie)
p
psychedelicchickLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fishhead0707 zei:
psychedelicchick zei:
maybe wordt ze zo agressief van de sos dat hij zich kapot schrikt en het nooit meer voor zijn 18e gaat gebruiken .. foei foei :P
Klik om te vergroten...

Laten we daarop hopen.. het niet gebruiken tot zijn 18e dan he :grin:
Klik om te vergroten...

haha idd :grin:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#5
psychedelicchick zei:
Fishhead0707 zei:
psychedelicchick zei:
maybe wordt ze zo agressief van de sos dat hij zich kapot schrikt en het nooit meer voor zijn 18e gaat gebruiken .. foei foei :P
Klik om te vergroten...

Laten we daarop hopen.. het niet gebruiken tot zijn 18e dan he :grin:
Klik om te vergroten...

haha idd :grin:
Klik om te vergroten...

Wij hebben ons steentje bijgedragen, het is nu aan de "Grotere macht".

:wink:
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#6
weyoun22 zei:
Alcohol doodt idd hersencellen, maar van wiet is aangetoond dat het gebruik voor de hersenen volgroeid zijn blijvende veranderingen kan achterlaten. (slechtere coordinatie, geheugen en concentratie)
Klik om te vergroten...
Bron? Als ik een kind zou hebben zou ik veel liever hebben dat die af en toe blowt, dan dat die drinkt. Ik geloof dat wiet vooral slecht is voor de psyche op jonge leeftijd, omdat je je in een nogal aparte toestand vekeerd. Maar geheugenschade? Daar geloof ik niet veel van.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#7
abby zei:
Fishhead0707 zei:
Het is volgens mij wetenschappelijk bewezen dat drugs en alcohol op jonge leeftijd schadelijk is voor de hersenen. Juist op jonge leeftijd omdat je dan in de groei bent.
Klik om te vergroten...
Ik zeg liever drugs, waaronder alcohol (belachelijk dat ze dat bij de preventie niet zo aanpakken!). En je had het specifiek over geheugenschade, die niet bij alle drugs (waaronder wiet) optreedt. Ook onderzoeken wetenschappers niet de schade van drugs in het algemeen, maar iedere drug specifiek.
En zijn meiden vaak al op hun 15de uitgegroeid, maar groeien de hersenen nog tot 21 jaar door. Dus wat bedoelde je precies met "in de groei"?

Fishhead0707 zei:
Af en toe is beter dan vaak maar ook af en toe is schadelijker dan nooit. :)
Klik om te vergroten...
Nooit is schadelijk, en vaak is veel beter dan af en toe.
Klik om te vergroten...

Nooit is schadelijk? Typfoutje hoop ik?

Uhm ik denk dat ik mijn punt gemaakt hebt. We gaan het niet eens gaan worden.

Heel simpel: Drugs zijn slecht en zeker op jonge leeftijd, dat valt niet tegen te spreken.

Maar als je dan toch iets wil doen, doe het dan met mate, wacht met harddrugs tot je uitgegroeid bent(in de regel 18 jaar)

:)
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#8
abby zei:
weyoun22 zei:
Alcohol doodt idd hersencellen, maar van wiet is aangetoond dat het gebruik voor de hersenen volgroeid zijn blijvende veranderingen kan achterlaten. (slechtere coordinatie, geheugen en concentratie)
Klik om te vergroten...
Bron? Als ik een kind zou hebben zou ik veel liever hebben dat die af en toe blowt, dan dat die drinkt. Ik geloof dat wiet vooral slecht is voor de psyche op jonge leeftijd, omdat je je in een nogal aparte toestand vekeerd. Maar geheugenschade? Daar geloof ik niet veel van.
Klik om te vergroten...

Het is volgens mij wetenschappelijk bewezen dat drugs en alcohol op jonge leeftijd schadelijk is voor de hersenen. Juist op jonge leeftijd omdat je dan in de groei bent.

Maar met logisch nadenken kan je ook wel concluderen dat het nooit goed kan zijn bij iemand die nog niet volgroeid is. Maar drugs en alcohol zijn sowieso niet goed, maar dat lijkt me duidelijk.

Af en toe is beter dan vaak maar ook af en toe is schadelijker dan nooit. :)
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fishhead0707 zei:
Het is volgens mij wetenschappelijk bewezen dat drugs en alcohol op jonge leeftijd schadelijk is voor de hersenen. Juist op jonge leeftijd omdat je dan in de groei bent.
Klik om te vergroten...
Ik zeg liever drugs, waaronder alcohol (belachelijk dat ze dat bij de preventie niet zo aanpakken!). En je had het specifiek over geheugenschade, die niet bij alle drugs (waaronder wiet) optreedt. Ook onderzoeken wetenschappers niet de schade van drugs in het algemeen, maar iedere drug specifiek.
En zijn meiden vaak al op hun 15de uitgegroeid, maar groeien de hersenen nog tot 21 jaar door. Dus wat bedoelde je precies met "in de groei"?

Fishhead0707 zei:
Af en toe is beter dan vaak maar ook af en toe is schadelijker dan nooit. :)
Klik om te vergroten...
Nooit is schadelijk, en vaak is veel beter dan af en toe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."