Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwe studie: coke veroorzaakt parkinson

Nieuwe studie: coke veroorzaakt parkinson

21 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Idd. Nog een reden om nooit meer SoS te kopen als dat klopt
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
En Belgen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Serieus Space scientist? Dat is wel heftig zeg. Hoop dat alles ok is!
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#4
*snuift trillend een dikke lijn naar binnen*
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#5
dan maar hopen dat het goed gaat......

Laatst naar het ziekenhuis geweest voor trillen wat steeds erger werdt, bloedonderzoek gedaan.
Nu maar hopen op een goede uitslag
e
elgeoffioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Parkinson's disease: cocaine causes changes in brain that increase vulnerability to environmental toxins

Results of laboratory studies, performed by investigators at St. Jude Children's Research Hospital, have demonstrated that adults who abuse cocaine might increase their risk of developing Parkinson's disease, and pregnant women who abuse cocaine could increase the risk of their children developing Parkinson's disease later in life.

The study's findings are important because there are currently more than 2 million cocaine abusers in the US today, the researchers said.
Many individuals who abused the drug during the height of the cocaine abuse epidemic of the 1970s and 1980s are now entering their older years, when symptoms of Parkinson's disease are likely to emerge.

A report is published in the journal Neuroscience.

The St. Jude team showed in laboratory models of both the adult and fetal brains that exposure to cocaine alters the nerve bodies in the region of the brain called the substantia nigra.
This damage made the neurons more susceptible to MPTP, a toxin known to cause symptoms of Parkinson's disease.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch raar dat er niemand dan reageert op een stukje als dit. Ik denk niet dat heel veel coke gebruikers zich realiseren wat voor ziekte Parkinson is en wat het met je doet. Het gaat verder dan alleen een beetje met de hand trillen/schudden wanneer je een oude man bent geworden.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kwestie van lange-termijn gevolgen denk ik.
ze lijken zo ver weg en dus niet belangrijk..

zelf gebruik ik geen coke maar dit is hoe ik het in schat.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
@ space, hoe oud ben je, de meeste mensen ontwikkelen het pas rond hun 50e.

Het verbaasd me niets, en voor speed zal waarschijnlijk hetzelfde zijn. Coke verbruikt de neurotransmitter dopamine, en daardoor krijgen de dopamine producerende het hard te verduren. Bij mensen van parkinson zijn die producerende dopamine cellen kapot met alle gevolgen van dien:

- Een beweging niet in gang kunnen zetten.
- Bevriezen (zomaar geen beweging meer kunnen maken)
- trillende handen
- kleine snelle pasjes.

Maar iedereen gaat steeds minder dopamine produceren, alleen hebben gezonde mensen geen klachten omdat dit proces te langzaam gaat. Ik vermoed dat door coke/ pep dit proces versneld.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik hoop ook voor jou dat het niets ernstigs is man..

Maar kan je ook parkinson krijgen op jonge leeftijd? En mensen met ADD dan, hebben die ook meer kans op parkinson?
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben aangezien Parkinson-patienten meestal het medicijn L-DOPA toegedient krijgen.

Als ze dat eenmaal slikken, nemen bepaalde klachten af, bijv. de depressieviteit die ook een kenmerk van Parkinson is, maakt dan plaats voor geluksgevoelens/euforie. Op korte termijn heeft L-DOPA een alghele verbetering van de situatie tot gevolg, maar helaas kan dit goedje de degeneratie t.g.v de aandoening niet stoppen.

Met zo'n mogelijk toekomstperspectief in het verschiet hebben we weer een heel goed motief erbij om het sos-gebruik te minderen/te stoppen :)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Naast dat het voor homo's is.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#13
En voor op mensen gelijkende wezens die een x-chromosoom extra bezitten :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iemand met parkinson zonder zijn medicijn, en met:

C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Petrovic zei:
Iemand met parkinson zonder zijn medicijn, en met:

Klik om te vergroten...
*laat het witte poeder nog linkser liggen dan het al lag*
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
hannus zei:
*snuift trillend een dikke lijn naar binnen*
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deranged zei:
En Belgen.
Klik om te vergroten...
Uhu, van coke krijgen we net zo'n grote bek als de Nederlanders :)
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#18
binnenkort weer terug naar het ziekenhuis voor vervolgonderzoek voor het trillen in de handen en nog een paar dingen.

Hoop dat het een beetje goed nieuws wordt :(
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Iedereen ontwikkeld langzamerhand parkinson omdat er steeds minder dopamine wordt geproduceerd in het lichaam. Bij een bepaald percentage krijg je parkinsonverschijnselen, bij de meeste mensen wordt dit niet behaald aangezien ze dan al tussen 6 plankjes liggen.

Bij de meeste mensen beginnen de parkinsonverschijnselen tussen de 50 en 60. dingen die in het begin opgemerkt worden zijn dat je zomaar kleiner schijft, minder armzwaai en de bewegingen gaan niet soepel meer en steeds meer star, heb je dit space scientist?

De kans lijkt me extreem klein aangezien je nog redelijk jong bent toch? :wink:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb nu al het gevoel dat ik te weinig dopamine aanmaak, wat moet dat dan zijn binnen 30 jaar :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."