Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe verslavend

hoe verslavend

19 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#1
Knap dat je er zelf al wel bewust van bent en dat je hulp zoekt! Hoop dat je morgen, na wat je ook gaat doen, een stukje wijzer bent over alles. Goodluck with all
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#2
benniesmitters zei:
Knap dat je er zelf al wel bewust van bent en dat je hulp zoekt! Hoop dat je morgen, na wat je ook gaat doen, een stukje wijzer bent over alles. Goodluck with all
Klik om te vergroten...

Thank you very much! Ik wens iedereen die zich in een vergelijkbaar sitatie als ik bevind hetzelfde, verslaafd zijn of de 'behoefte' hebben aan dingen wat schade kan aanrichten is vreselijk voor jezelf maar ook voor de mensen om je heen die om je geven.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#3
@ reactie hierboven.

Bij mij was de eerste keer juist de beste ervaring. Sindsdien heb ik vaak 'goede/pure' code gehad. Maar echt de eerste keer was de beste keer. Ik snuif wel eens af en toe maar ik merk ik vrij weinig leuks aan
P
Partypeople123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar coke. Ik heb tot nu toe alleen nog maar xtc gebruikt en dit was wel heel fijn.

Nu ik heb een vriend die al coke heeft gebruikt en die zegt dat het echt redelijk verslavend is dat je na een paar keer al echt ernaar kan beginnen verlangen. Ik vroeg me af of dit waar is? Zo ja denk ik dat het me het niet waart is dan blijf ik wel gewoon bij men pilletjes :hearteyes:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is net hoe sterk je er zelf in staat. Het probleem is dat je niet na 1x verslaafd bent, maar dat zo iets heel langzaam groeit. Grenzen vervagen na maanden en uiteindelijk kun je verslaafd raken. Als je sterk genoeg in je schoenen staat is er niets aan de hand. Stel voor jezelf grenzen op en zorg dat je die grenzen niet elke keer verlegd.

Als je bang bent dat je jezelf niet aan je eigen grenzen kunt houden, kun je het beter niet gebruiken. Anders is er natuurlijk niet zo veel aan de hand.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Persoonlijk vind ik sos niet zo bijzonder. Het geeft wel een goed gevoel, maar het is lang niet zo bijzonder als XTC. Ik vind het vooral het gevoel geven dat je beter bent dan een ander en de hele wereld aan kan. Het is niet heel erg verslavend, maar het maakt wel 'hongerig', er zijn weinig mensen die aan een halve of hele gram beginnen en nog wat over houden aan het einde van de avond. Maar als je het bij een keer houdt of af en toe (dus niet iedere week of zelfs vaker), is het wel onder controle te houden. Ik heb het tot nu toe maar drie keer op en de laatste keer is alweer enkele maanden geleden en dat vind ik prima zo.

Ik raad aan om het bij pilletjes te houden, je mist er weinig aan.

(Maar goed, ik ben dan ook meer een pep-liefhebber.)
p
psychedeliczzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vind sos zelf niet heel erg verslavend omdat ik de werking van andere drugs gewoon veel fijner vind. Het is wel chill maar als je het wilt proberen moet je geen spektakel vewachten.
Alleen doen als het je echt enorm interesseert anders zou ik het gewoon bij x houden
:wave:
D
DevilWishLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hangt inderdaad van jezelf af. Als je met weinig begint en het niet weer eerder dan 1 week later gebruikt kan je het onder controle houden. Als je weet van je eigen dat je zulke dingen graag hebt en niet zo geïnteresseerd zijt in gevolgen, ga je blijven gaan en dan is het wel zeer verslavend ja.. Mijn eigen ervaring is redelijk erg. Als je begint en blijft gaan maar echt dagen en nachten lang ga je eraan kapot en wil je nog meer en nog meer om het zelfde effect te hebben..
Beste is, niet eraan beginnen, ik kan er nog altijd niet vanaf blijven. Doordat ben ik zelfs niet meer een wiet roker terwijl ik van 5 gr per dag kwam en kon me geen dag zonder wiet voorstellen... Zegt genoeg denk ik. .
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ligt eraan denk ik, als je het druk hebt zal je minder snel pakken dan dat je zwemt in zeeen van tijd


Lekker na meedere keren, het is makkelijk/lekker en verslavend.
Enige wat voor mij werkt is veel sporten en met de hond lopen......... is ook een soort roes.
zelf weten wat je doet....als je om de 2 maanden kan pakken ben je iig veilig bezig
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#10
Coke wordt pas verslavend als je het met regelmaat begint te gebruiken vind ik. Net zoals alles eigenlijk. Sigaretten worden een gewoonte, wiet wordt een gewoont, alcohol ook. Zolang je het sporadisch doet zal je vast niet gelijk verslaafd raken
s
sinjiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou zeggen NIET DOEN! ik heb het op mijn 17e een aantal keer gebruikt niets aan de hand en was lache gieren brullen toen plots gestopt nu een maand of 2 geleden weer een keer gedaan in een dronken bui ben nu 21 en ik zit er sinds die dag mee in me hoofd, heb het sinds dien niet meer gedaan maar het blijft in je hoofd rond zwerven, het is echt klote spul echt niet doen geloof mij maar het kan je psychisch echt kapot maken
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het verschilt echt per persoon, de ene is na de eerste keer al hooked. En de andere kan het tig keer gebruiken zonder verslaafd eraan te raken.
H
Hardgaan4.0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Eerste keer valt vaak een beetje tegen. Daarna ligt het eraan met welke doeleinden je het gebruikt en waarmee je het associeert. Sommige raken bijvoorbeeld verslaafd als ze het in combinatie met alcohol gebruiken. Wanneer je dus bijvoorbeeld een biertje drinkt (op een gewone simpele) avond zie je vaak dat de behoefte aan coke dan ook erg toe kan nemen. Als je van jezelf weet dat je verslavingsgevoelig bent of niet altijd sterk in je schoenen staat, moet je het wel goed overwegen. Wees vooral eerlijk naar jezelf! Echt eerlijk. Praat met jezelf. Is het halve werk, naar mijn mening.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#14
benniesmitters zei:
Coke wordt pas verslavend als je het met regelmaat begint te gebruiken vind ik. Net zoals alles eigenlijk. Sigaretten worden een gewoonte, wiet wordt een gewoont, alcohol ook. Zolang je het sporadisch doet zal je vast niet gelijk verslaafd raken
Klik om te vergroten...


Ik gebruik het regelmatig, nog steeds niet verslaafd. Want vind er geen kut aan
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vind dit dan een beetje een tegenstrijdig reactie.. ik gebruik regelmatig, maar vind er geen kut aan?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
HoneyC zei:
Ik gebruik het regelmatig, nog steeds niet verslaafd. Want vind er geen kut aan
Klik om te vergroten...

Als je iets blijft gebruiken terwijl je er eigenlijk niets aan vind, is dat niet juist een teken van verslaving? Als je het niet gebruikt omdat je het effect zo leuk vind...
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#17
benniesmitters zei:
Vind dit dan een beetje een tegenstrijdig reactie.. ik gebruik regelmatig, maar vind er geen kut aan?
Klik om te vergroten...


Ik gebruik het meestal als er niks anders aanwezig is en ik toch iets wil gebruiken. Daar komt het eigenlijk op neer.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#18
Verslaafd zijn dan kun je toch niet meer zonder of dan heb je er simpel gezegd behoefte aan? Of zie ik het verkeerd? Mijn persoonlijke ervaring : pep is verslavender, want bij mij geeft het de gewenste effecten. Een vriend van mij heeft dat juist met coke en niet met pep. Zo zie je maar dat middelen per persoon ook de verslavingsgevoeligheid kunnen beïnvloeden.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roken kan je ook wel zonder, maar toch zijn dr veel verslaafd. Maar vind het een beetje raar om drugs te gebruiken die je niet leuk vind, om de reden dat je toch iets wil gebruiken. Vind jezelf niet? Beetje destructief gedrag..
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#20
benniesmitters zei:
Roken kan je ook wel zonder, maar toch zijn dr veel verslaafd. Maar vind het een beetje raar om drugs te gebruiken die je niet leuk vind, om de reden dat je toch iets wil gebruiken. Vind jezelf niet? Beetje destructief gedrag..
Klik om te vergroten...


Ik ben hier ook zeer bewust van. Binnenkort krijg ik ook de hulp om te kijken naar de bron waarvan deze behoefte komt. Ben er zelf natuurlijk ook niet blij mee

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."