Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreem naar gevoel na gebruik

Extreem naar gevoel na gebruik

13 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
W
WimKieftLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag allemaal,

Nadat ik cocaïne gebruik word ik overvallen door een heel naar gevoel. Ik weet dan niet meer wat ik moet doen. Een film zet ik al na 5 minuten af, de muziek kan niet meer aan en durf helemaal geen geluid meer te maken. Ik zou dit gevoel of eigenlijk staat willen omschrijven als iets waar ik helemaal mezelf niet meer ben. Wat ik dan eigenlijk altijd doe is apathisch voor mij uit staren en dwangmatig sigaretten roken totdat ik kotsmisselijk ben en in mijn bed ga liggen. Wat dan goed helpt is iets lezen op mijn telefoon totdat het diep in de ochtend is en ik kan slapen. Dit gebeurt altijd zo'n 1 a 2 uur na laatste inname en houdt minstens het dubbele aan. Dit gevoel komt echter niet als ik echt stomdronken ben alleen soms drink je gewoon niet zoveel maar gebruik je toch cocaïne.
Toen ik met cocaïne begon had ik deze uitwerkingen helemaal niet. Ik gebruik nu zo'n 2 jaar cocaïne en ben sinds een jaar verslaafd. Ik gebruik zo'n 1 keer per week 1 gram.

Ik wilde vragen of er meer mensen zijn die dit gevoel herkennen en of zij misschien tips hebben om hier mee om te gaan dan wel de klachten te verminderen. Zelf denk ik dat dit gewoon nadelige lange termijn effecten zijn.

Alvast bedankt
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het kan ineens opduiken ja, helaas is de enige echte 'tip' minder of niet gebruiken..

Mooi zelfdiscipline met 1x per week voor zo'n periode mag wel gezegd worden!
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#3
25tolife zei:
Mooi zelfdiscipline met 1x per week voor zo'n periode mag wel gezegd worden!
Klik om te vergroten...

Nou idd ja !! en niet alleen 1x pw, maar ook maar 1 gr dan, vind ik echt wel knap :)
Verder weinig te doen aan die effecten, ja, stoppen, maar zolang dat 'm niet gaat worden is er niet veel aan te doen :( het is ook echt voor iedereen anders, ik merkte bij mezelf dat als ik 'dan ook maar' ging slapen of iig naar bed ging het plafondstaren echt funest was, maar ja, ik was dan wel de enige die nog wakker tv zat te kijken en te paffen tot ik echt niet meer kon en toen pas ging slapen :)
v
virtual77Lid
01-01-2024, 00:00
#4
WimKieft zei:
Dag allemaal,

Nadat ik cocaïne gebruik word ik overvallen door een heel naar gevoel. Ik weet dan niet meer wat ik moet doen. Een film zet ik al na 5 minuten af, de muziek kan niet meer aan en durf helemaal geen geluid meer te maken. Ik zou dit gevoel of eigenlijk staat willen omschrijven als iets waar ik helemaal mezelf niet meer ben. Wat ik dan eigenlijk altijd doe is apathisch voor mij uit staren en dwangmatig sigaretten roken totdat ik kotsmisselijk ben en in mijn bed ga liggen. Wat dan goed helpt is iets lezen op mijn telefoon totdat het diep in de ochtend is en ik kan slapen. Dit gebeurt altijd zo'n 1 a 2 uur na laatste inname en houdt minstens het dubbele aan. Dit gevoel komt echter niet als ik echt stomdronken ben alleen soms drink je gewoon niet zoveel maar gebruik je toch cocaïne.
Toen ik met cocaïne begon had ik deze uitwerkingen helemaal niet. Ik gebruik nu zo'n 2 jaar cocaïne en ben sinds een jaar verslaafd. Ik gebruik zo'n 1 keer per week 1 gram.

Ik wilde vragen of er meer mensen zijn die dit gevoel herkennen en of zij misschien tips hebben om hier mee om te gaan dan wel de klachten te verminderen. Zelf denk ik dat dit gewoon nadelige lange termijn effecten zijn.

Alvast bedankt
Klik om te vergroten...

Dit verhaal vind ik heel herkenbaar. Je bent gewoon paranoia. Dat is inderdaad een nadelig effect van langdurig coke gebruik. Dat je een film afzet na 5 minuten komt omdat coke je dopamine uitput. En als je een tekort aan dopamine hebt dan word je depressief en heb je nergens nog zin in. Herken ik volledig. Ik rook ook dan ook dwangmatig sigaretten. En zit ook veel te lezen op internet vooral sites over coke dan. Dat komt omdat je onder invloed van coke veel handelingen wilt doen.

Wat helpt tegen paranoia is inderdaad veel drinken als je aan het snuiven bent. Maar wat nog het beste helpt zijn benzo's ( slaap of kalmeringsmiddelen) Die zorgen ervoor dat alle nadelige effecten vervagen allesinds bij mij toch.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#5
ben altijd 3 dagen depressief na coke-gebruik daarom wil ik er ook mee kappen.
y
yesitsmeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Phenibut helpt ook goed als je geen benzo's kan fixen.

Ik heb het trouwens ook.. liefste wil ik dan doodstil in huis zitten alles dicht, geen muziek aan.
Antipsychotica werkt trouwens zwaar goed. Lage dosis Seroquel of nog beter Zyprexa.

Oja en als je volgende dag l-tyrosine pakt dan is er alsof er niks aan de hand is geweest, zeer goed tegen depressie
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yo!
Ik heb nog nooit cocaïne gebruikt en kan je ook geen tips geven, maar ik wil je wel ff credits geven voor je Nickname :grin: Die vind ik echt fan-tas-tisch!

:wave:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tsja ik vind het een beetje onzin om allerlei middelen te gaan gebruiken om je depressie na gebruik weg te moffelen. Ik ervaar dat gevoel liever volledig, dat herinnert me er aan het niet te vaak te doen. Daarnaast laat ik mijn lichaam liever zelf herstellen dan er nog van alles bij te stoppen...
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#9
WimKieft zei:
Dag allemaal,

Nadat ik cocaïne gebruik word ik overvallen door een heel naar gevoel. Ik weet dan niet meer wat ik moet doen. Een film zet ik al na 5 minuten af, de muziek kan niet meer aan en durf helemaal geen geluid meer te maken. Ik zou dit gevoel of eigenlijk staat willen omschrijven als iets waar ik helemaal mezelf niet meer ben.

Alvast bedankt
Klik om te vergroten...


Heb ik ook wel eens, na 1-2uur trekt het weg en dan kan je wel slapen.
ENIGE wat je kan doen is buiten ff 30 min lopen ofso, HELPT ENORM.. omdat ej NIX kan doen ontspan je ook automatisch dan dat je naar je PC scherm kijkt en je maar depressief en kansloos/ellendig/hyper/opgefokt gaat voelen omdat alles ;;borrrring'' is

MELATONINE pillen van kruitvat helpen trouwens ENORM om in slaapte komen/ontspannen, ook stress verdwijnt voor een groot deel. van nature maakt je lichaam ook melatonine aan

eventueel is douchen ook fijn om dat vieze kansloze gevoel weg te krijgen
n
natitieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Missyy23 zei:
25tolife zei:
Mooi zelfdiscipline met 1x per week voor zo'n periode mag wel gezegd worden!
Klik om te vergroten...

Nou idd ja !! en niet alleen 1x pw, maar ook maar 1 gr dan, vind ik echt wel knap :)
Verder weinig te doen aan die effecten, ja, stoppen, maar zolang dat 'm niet gaat worden is er niet veel aan te doen :( het is ook echt voor iedereen anders, ik merkte bij mezelf dat als ik 'dan ook maar' ging slapen of iig naar bed ging het plafondstaren echt funest was, maar ja, ik was dan wel de enige die nog wakker tv zat te kijken en te paffen tot ik echt niet meer kon en toen pas ging slapen :)
Klik om te vergroten...
ik ben al wat ouder dan jullie en wil enkele tips geven maar vind niet goed waar.
raad nr 1is, begin eerst met een grote lijn en daarna kleintjes zo werkt dit langzamer en blijf je je lekker voelen
heb je niet veel meer, maar een kop koffie met 2 a 3 suikertjes erin en je zal eens zien hoe goed je je voelt.
het grote slaapprobleem dan, online kan je aan slaapmedicatie komen of vraag aan je dokter. zolpidem is licht en werkt heerlijk en om geen afkick te hebben slaap maar gerust een dag en nacht en je voelt je beter. ziezo het beste en grts
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
natitie zei:
ik ben al wat ouder dan jullie en wil enkele tips geven maar vind niet goed waar.
Klik om te vergroten...

Niet zo neerbuigend hoor :)

natitie zei:
maar een kop koffie met 2 a 3 suikertjes
Klik om te vergroten...

bah

natitie zei:
zolpidem is licht en werkt heerlijk en om geen afkick te hebben slaap maar gerust een dag en nacht en je voelt je beter.
Klik om te vergroten...

Ja of gewoon niet... Zolpidem is niet echt een goed advies als iemand zich heel naar voelt na gebruik. Daarmee maak je het op de lange termijn waarschijnlijk veel erger. Plus het is iets wat alleen op voorschrift gegeven wordt, je kunt het niet zo maar kopen dus.

Ouder is niet altijd wijzer.
N
NcgLid
01-01-2024, 00:00
#12
WimKieft zei:
Dag allemaal,

Nadat ik cocaïne gebruik word ik overvallen door een heel naar gevoel. Ik weet dan niet meer wat ik moet doen. Een film zet ik al na 5 minuten af, de muziek kan niet meer aan en durf helemaal geen geluid meer te maken. Ik zou dit gevoel of eigenlijk staat willen omschrijven als iets waar ik helemaal mezelf niet meer ben. Wat ik dan eigenlijk altijd doe is apathisch voor mij uit staren en dwangmatig sigaretten roken totdat ik kotsmisselijk ben en in mijn bed ga liggen. Wat dan goed helpt is iets lezen op mijn telefoon totdat het diep in de ochtend is en ik kan slapen. Dit gebeurt altijd zo'n 1 a 2 uur na laatste inname en houdt minstens het dubbele aan. Dit gevoel komt echter niet als ik echt stomdronken ben alleen soms drink je gewoon niet zoveel maar gebruik je toch cocaïne.
Toen ik met cocaïne begon had ik deze uitwerkingen helemaal niet. Ik gebruik nu zo'n 2 jaar cocaïne en ben sinds een jaar verslaafd. Ik gebruik zo'n 1 keer per week 1 gram.

Ik wilde vragen of er meer mensen zijn die dit gevoel herkennen en of zij misschien tips hebben om hier mee om te gaan dan wel de klachten te verminderen. Zelf denk ik dat dit gewoon nadelige lange termijn effecten zijn.

Alvast bedankt
Klik om te vergroten...
N
NcgLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lage dosis valium kan heen kwaad en neemt het gevoel weg. Ik had er zelf ook extreem last van.nu niet meer omdat ik die diazepam erbij gebruik. Wil je meer er over weten meld je maar!!! Gr
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Slecht advies. Als iemand zich zo naar gaat voelen na druggebruik zoals beschreven door de TS, maar dan toch steeds weer gaat nemen, dan is er een serieus probleem dat je niet oplost door een andere drug te nemen die de negatieve bijeffecten van de eerste drug onderdrukt.

Wat je in zo'n geval wel doet is serieus op zoek gaan naar waarom er een verslaving is. In de meeste, zoniet alle gevallen ben je verslaafd omdat je iets mist in je leven. Daar ligt de oplossing. Dat iemand dat op een bepaald moment niet goed inziet en er daarom niet goed mee omgaat is begrijpelijk en vergevelijk. Daarom moeten anderen zo iemand helpen met lange termijn oplossingen, geen "oplossingen" die kortdurend zijn en meer ellende met zich meebrengen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."