#1
Volgens mij zit het grote verschil in de comingdown: zelfs bij zuivere speed heb ik daar veel last van, terwijl er die bij cocaïne amper is bij mij.

Volgens mij zit het grote verschil in de comingdown: zelfs bij zuivere speed heb ik daar veel last van, terwijl er die bij cocaïne amper is bij mij.
Weet je welke oorsprong jouw coke had? En of je beide keren dezelfde origine had?Dat zou kunnen ja, de intensiteit van de come down van speed wisselt tot nu toe nogal bij mij, maar prettig is het nooit (gelukkig maar, vind dat ik wel een beetje straf verdien erna, anders wordt het te makkelijk). Bij coke inderdaad minder gemerkt. Alleen bleef mijn hartslag urenlang hoog, vooral de eerste keer. Vond ik toen wat tegenstrijdig, omdat het effect verder helemaal niet lichamelijk aanvoelde. Kan toeval geweest zijn.
Hoe ervaar jij de come down en kater van dex dan in verhouding tot speed?
@BasvanHoven Ik herken me volledig in je bericht. Ik ben zelf ook erg onzeker en word met pep op ook veel zelfverzekerder! Misschien heb ik dat met coke nog wel iets meer maar eerlijkgezegd niet noemenswaardig. Ik heb een vorm van autisme en als ik speed snuif lijk het wel of ik daar totaal geen last meer van heb! Ik kan dan heel gezellig praten met mensen op feestjes (wat ik ook als erg leerzaam heb ervaren voor mijn sociale en communicative vaardigheden)Ik lees wat door de reacties heen, maar ik zie nog steeds geen absolute meerwaarde in het gebruik van coke.
Er zat een gast in mijn vorige opleiding die beweerde dat cocaine zoveel anders is dan speed. Wanneer ik hem dan vroeg naar de verschillen kwam hij niet verder dan: "coke maakt je superman".
Als ik speed gebruik, en dan bedoel ik zuivere speed, dan ben ik al superman. Een onzeker persoon als ik al ben voel mij op speed alsof ik de wereld aankan (in de piek, het tegenovergestelde in de coming down.)
Ik trek voorzichtig de conclusie dat er geen meerwaarde is voor mij om cocaine te gebruiken, maar ik zie graag nog wat reacties tegemoet.
Hier eigenlijk hetzelfde! Al is en blijft het echte rotzooi. XTC was eerst mijn favoriete drug, maar die uitwerking is gewoon zo vervelend. Het beste kan je het nog op een after gebruiken; eventjes een uurtje hard gaan en daarna alleen maar vaagheid.Pep is daarom tot nu toe mijn lievelings drug by far!![]()
Met speed ervaar ik de laatste tijd gewoon geen comedown, geen depressiviteit, bijna niets. De slaap die ik mis haal ik trouwens nooit in na het gebruiken van speed. Ik rol langzaam weer mijn oude ritme in, zorgen dat ik bezig blijf en alles komt vanzelf goed.
Dat heb ik dus ook, die comedown kan echt heel naar zijn! Vooral als ik veel heb gebruikt kan ik erg angstig en paranoid worden in die comedown. Die grens is ook wel erg vaag voor mij moet ik zeggen.Volgens mij zit het grote verschil in de comingdown: zelfs bij zuivere speed heb ik daar veel last van, terwijl er die bij cocaïne amper is bij mij.

Het is behoorlijk verleidelijk aan het worden om het vaker te gebruiken, ook na een festival. Maarja, in mijn geval is een Red Bull voldoende om me op te peppen na een festival zodat ik niets van een dip ervaar, haha. De pep die ik haal gaat 99% van de keren op na een festival en als er wat overblijft is dit omdat heel het zakje verkracht is.Ik probeer overgens speed alleen in sociale situaties en niet meer dan eens per maand te gebruiken
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."