Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngstig na cocaïnegebruik

Angstig na cocaïnegebruik

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemorgen, hoe is het vannacht gegaan? Heb je wel goed geslapen?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Waarom na zo'n eerste keer met steken op de borst en paniek terwijl er niet eens iets aan was, vaker proberen? :confused: Gelukkig kreeg je het niet weer zoals eerder.
Klik om te vergroten...
Om te testen of het weer zo zou zijn dat ik na m'n gebruik zo angstig zou worden, terwijl ik het tijdens m'n trip wel naar m'n zin had. Ik heb (helaas?) de gewoonte om dingen opnieuw te proberen als ze eerst niet lekker gingen, omdat bad trips me niet afschrikken. Ik ga er altijd van uit dat het niet aan de drug zelf ligt, maar aan m'n mindset, de dosering of hoe snel ik na elkaar drugs gebruik. Maar goed, 't is nu ook wel mooi geweest, aangezien ik het niet zie zitten om hoger te doseren om diezelfde "high" als eerst nog te krijgen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Steken op de borst komen toch wel geregeld voor bij cocaïne dacht ik. Het is een vrij grote aanslag op je hart. Wees voorzichtig...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Salvia zei:
Om te testen of het weer zo zou zijn dat ik na m'n trip zo angstig zou worden, terwijl ik het tijdens m'n trip wel naar m'n zin had. Ik heb (helaas?) de gewoonte om dingen opnieuw te proberen als ze eerst niet lekker gingen, omdat bad trips me niet afschrikken. Ik ga er altijd van uit dat het niet aan de drug zelf ligt, maar aan m'n mindset, de dosering of hoe snel ik na elkaar drugs gebruik. Maar goed, 't is nu ook wel mooi geweest, aangezien ik het niet zie zitten om hoger te doseren om diezelfde "high" als eerst nog te krijgen.
Klik om te vergroten...
Waarom gebruiken mensen het woord trippen bij gebruik van middelen waar je dus niet van gaat trippen?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
8️⃣6️⃣ zei:
Waarom gebruiken mensen het woord trippen bij gebruik van middelen waar je dus niet van gaat trippen?
Klik om te vergroten...
Oh, nu je 't zegt, dat is inderdaad niet het juiste woord. Ik heb zo vaak tripmiddelen gebruikt dat ik nu eigenlijk onbewust al m'n drugsgebruik een trip noem lol.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Steken op de borst komen toch wel geregeld voor bij cocaïne dacht ik. Het is een vrij grote aanslag op je hart. Wees voorzichtig...
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de waarschuwing, wordt gewaardeerd. :)
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
6 uur geleden voor het eerst cocaïne gedaan. Ik was benieuwd naar hoe het zou zijn, maar omdat ik nog geen enkele drug gedaan had die op cocaïne leek, wilde ik het wel graag uitproberen in een veilige omgeving in plaats van meteen in een club o i.d., ook al zei een vriend van me van tevoren al dat dat niet zo heel interessant ging zijn.

Zo gezegd zo gedaan: we zaten met z'n drieën in het huis van die vriend van me en om 15:45 namen we alle drie een klein tot gemiddeld lijntje, zo'n 30mg ongeveer. Inderdaad, het was niet echt heel boeiend, we werden er alleen nogal druk, luid, bewegelijk en een beetje agressief van. Tegen het eind van de werking ervan hadden we nog ballonnetjes gedaan, niets aan de hand. Om 17:00 gingen we weer naar buiten en zaten we even ergens wat te chillen met vrienden. Daarna zijn we rond 18:30 ergens wezen eten en toen ging het ineens mis. Mijn vrienden hadden het daarvoor over dat ze een beetje last hadden van een dip (voor 17:00 nog), maar zelf merkte ik er helemaal niks van, totdat we in dat restaurant zaten en ik het ineens stierlijk benauwd kreeg en ik nog steeds een hartslag van 120 had. Rare steken in m'n borst, heel erg aan het zweten, ik werd er echt niet goed van en begon in paniek te raken. Later ben ik maar naar huis gegaan, aangezien ik ook gewoon niet meer gezellig kon doen en alleen maar kon focussen op het niet krijgen van een full blown paniekaanval en voor een uurtje of zo ging het ook eindelijk gewoon goed. Ik dacht dat ik er eindelijk van af was, maar schijn bedriegt. Nu zijn de steken ineens weer terug en ik ben heel bang dat ik hierdoor vannacht ook echt geen oog dicht ga doen.

Heeft iemand misschien tips of geruststellende woorden voor me? Ik lig momenteel maar gewoon in bed ademhalingsoefeningen te doen, maar hoeveel ik ook probeer te ontspannen, het lukt gewoon niet.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
"No amount of anxiety makes any difference to anything that is going to happen" - Alan Watts.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
benzzzy zei:
"No amount of anxiety makes any difference to anything that is going to happen" - Alan Watts.
Klik om te vergroten...

1 van m'n favoriete quotes.

Wat ik doe als ik slecht ga op drugs, is uitgaan van het ergste.
Ik ga dood en ik heb het zelf veroorzaakt.
Ik moet rustig blijven en een ambulance bellen. Dan leg ik me neer bij dat dat me niet meer gaat lukken en dat ik doodga en dan word ik ineens rustig. Een minuut later heb ik geen ambu meer nodig en 5 minuten later lijkt het me het stomste idee ooit.

Je verzetten maakt het erger, als je er doorheen gaat ben je er echt sneller vanaf.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
Purplext zei:
1 van m'n favoriete quotes.

Wat ik doe als ik slecht ga op drugs, is uitgaan van het ergste.
Ik ga dood en ik heb het zelf veroorzaakt.
Ik moet rustig blijven en een ambulance bellen. Dan leg ik me neer bij dat dat me niet meer gaat lukken en dat ik doodga en dan word ik ineens rustig. Een minuut later heb ik geen ambu meer nodig en 5 minuten later lijkt het me het stomste idee ooit.

Je verzetten maakt het erger, als je er doorheen gaat ben je er echt sneller vanaf.
Klik om te vergroten...
Had niet verwacht dat dit lezen zou helpen, maar het lijkt erop dat ik direct na het lezen hiervan ineens weer normaal ademde en weer een normale hartslag had, dus bedankt daarvoor.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oops
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#12
benzzzy zei:
Any time
Klik om te vergroten...
Hahaha jouw quote is ook zeker wijs, maar ondanks dat het tot me doordrong werd ik er helaas niet meteen kalm door. Waarom? Geen idee.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Salvia zei:
Hahaha jouw quote is ook zeker wijs, maar ondanks dat het tot me doordrong werd ik er helaas niet meteen kalm door. Waarom? Geen idee.
Klik om te vergroten...
Benzzzy moet beter quotes lezen
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geen coke meer Dus? Klinkt trouwens alsof je goed vervuilde troep gesnoven hebt....
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Geen coke meer Dus? Klinkt trouwens alsof je goed vervuilde troep gesnoven hebt....
Klik om te vergroten...
Voorlopig zeker niet nee. Vervuild zou kunnen. Ik heb het van een hele grote dealer en echt ontiegelijk veel mensen (die ik ken) halen daar hun coke, maar ja, zolang het inderdaad niet getest is kan ik inderdaad onmogelijk weten wat erin zit. Misschien dat ik het alsnog ga laten testen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nope
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Geen coke meer Dus? Klinkt trouwens alsof je goed vervuilde troep gesnoven hebt....
Klik om te vergroten...
Zou kunnen, alhoewel een dergelijke reactie op een bescheiden dosis v. 30mg me wel heftig lijkt en dus niet per se door versnijdingsmiddelen veroorzaakt.
Sommige gebruikers reageren idd nou eenmaal gevoeliger op stimulanten en da’s dan vaak niet hun favoriete drugscategorie.

@Salvia Gebruikten jullie geteste coke?
K
KetafieneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jeej, slechts 30 mg in de middag en de hele avond van slag... Dat is vrij heftig man!

Aan de ene kant ben ik blij voor je dat dit jouw eerste sos ervaring is. Je bedenkt je wel een tweede keer of je het neemt. En geloof me: het witte goedje heeft de kracht om je op den duur op te slurpen. Bij de een wat sneller dan bij de ander.

Ik hoop dat je een rustige nacht hebt gehad!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#19
Natozlato zei:
Goedemorgen, hoe is het vannacht gegaan? Heb je wel goed geslapen?
Klik om te vergroten...
Ik viel om 01:30 in slaap en werd om 10:00 wakker, dus kwam iets te laat voor m'n college, maar ik heb wel gewoon prima geslapen en ik heb nu helemaal nergens meer last van!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#20
AphexTwin zei:
Zou kunnen, alhoewel een dergelijke reactie op een bescheiden dosis v. 30mg me wel heftig lijkt en dus niet per se door versnijdingsmiddelen veroorzaakt.
Sommige gebruikers reageren idd nou eenmaal gevoeliger op stimulanten en da’s dan vaak niet hun favoriete drugscategorie.

@Salvia Gebruikten jullie geteste coke?
Klik om te vergroten...
De coke was niet getest, dat is gewoon puur iets waar we vanuit gingen omdat het een grote vendor is en heel veel mensen daar hun coke halen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."