#1
Sorry, heb geen magische pil of idee voor je. Enige wat je moet doen is stoppen... Zoek hulp als het niet zelf lukt.
Wat is een tussenschot? š¤ŖAls je doorgaat ben je straks chronisch verkouden en kun je vaarwel tegen je tussenschot zeggen...
Wat is een tussenschot? š¤Ŗ
Was meer ironisch bedoeld aangezien die van mij niet meer in zijn oorspronkelijke staat is, maar mooie uitleg!Het tussenschot is het stuk kraakbeen en huid dat in je neus zit en je neusgaten van elkaar scheidt. Cocaine is corrosief en tast dit aan. Door veelvuldig gebruik kan er kanker in het neusschot ontstaan en dit verdwijnen. Als je denkt dat dat leuk is, nee dat is het niet.
Dit is echt niet willen zien he. En smoesjes zoeken. Had het ervoor een maand lang ook al, als k 3 dagen stop veranderd er niets. Ben vooral op zoek naar mn wilskracht denk k om verder te gaan zonderDe titel is: Onduidelijkheid of niet willen zien.
Sorry, maar alles in je verhaal wijst er toch op dat cocaine de oorzaak is van alle ellende die je beschrijft? Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet vernederen of kleineren, maar het is overduidelijk dat je cocaine gebruik je enorm veel ellende geeft. Je kunt het goed praten of niet, maar je kunt het niet ontkennen.
Ik heb zelf meerdere verslavingen gehad (cocaine was er geen) en hoe je het ook went of keert, de enige oplossing is complete abstinentie. De cocaine is de oorzaak van je klachten, niet het gevolg.
Beste martinusVolgens mij is het je werk wat je problemen geeft, je probeert consistent over je grenzen te gaan en dit te compenseren met roken, cocaine, medicatie etc.
Als je "leven" hoog houden zo waardevol is voor je dat het je waard is om jezelf naar de kloten te helpen dan zou ik zeggen ga zo door. Er zijn in onze maatschappij 101 middeltjes om alle bijeffecten van over je grenzen treden te onderdrukken.
Nu is mijn antwoord waarschijnlijk wat je niet wil horen, gezien jezelf kapot werken de norm is in onze lieve samenleving.
Heb je wel eens geprobeerd wiet te roken? Misschien helpt dat net zo goed in plaats van cocaĆÆne en het lijkt mij minder zwaar op je lijf.
Wiet is niet echt aan mij besteed denk k. 2 trekjes en k zweef op wolken. Hierdoor val k wel snel in slaap
Jammer genoeg is het minder zwart/wit. Hoofdoorzaak ligt veel dieper, emotioneler.Hoofd oorzaak: CocaĆÆne
Bijzaak: de chemische stoffen die vrijkomen bij jouw werk.
Simpel als wat iedereen hier adviseert. Geen smoesjes zoeken om (in de hoop om middelen te kunnen vinden om dit gebruik door te zetten) Je hebt het zelf al direct gezegd: niet willen zien.
Jammer genoeg is het minder zwart/wit. Hoofdoorzaak ligt veel dieper, emotioneler.
Een gebrek aan het tonen. De drang om te pleasen en dan jammer genoeg naar mensen en klanten die verder van mij staan dan mijn naaste. Kind, familie, ex. Het gebrek aan (hier vindt k niet het juiste woord) lef om beslissingen te nemen, deels uit schrik om anderen te kwetsen. Dit zit er al van jongs af aan in. Waar ik dan wel in uitblink is het wegduwen van mensen, meestal door lichtjes de eikel uit te hangen. Op die manier neemt de andere de beslissing die k niet dierf nemen. Vluchten is ook een toptalent. Sport als tiener, werk als afgestudeerde knaap. Meer en meer begon k te vluchten ik mijn job. Eerst mijn hoofdjob, promoties volgden, meer verantwoordelijkheid, meer werk meer bezig en dus ook weg. Naast de hoofdjob was er nog de passie van wielen. De passie om van "ow jeezes wat heeft die geflikkerd met zijn velgen" te toveren naar "euh was dit mijn velg? Ze lijkt erop maar als nieuw" uiteindelijk de kans gekregen om die zaak dan ook over te nemen. Zoals hierboven al vermeld. Een beslissing nemen, zou k dit wel doen, kan k dit wel, wat als,... uiteindelijk heb ik 7 maand nodig gehad om de knoop door te hakken. Ik doorhakken... na ontelbare pro's en contra en extra onderverdeling van contra in de pro en ga zo maar verder. Was het eigelijk meer de ex die beslist heeft. Haar redenering was uiteraard korter. Maar zij wou da k het dee dus ok niet teleurstellen. Alleen liep haar redenering ook verkeerd. Ipv 1 hoofdjob en en bijjob waar k amper volledig aanwezig was overstappen naar een eigen zaak. 1 job meer thuis. Ondanks dat k die job al 14 jaar als bijberoep dee is er een enorme aanpassing met het leiden en lijden als Zaakvoerder š¤£. K werkte nog meer. Ik moest me bewijzen, ik kan dit vader zie je dat. Ik run dit hier zonder jou. Naarmate tijd verstreek groeide we uit elkaar en ging k alleen verder. Alles werd nog zwaarder. Oke harder werken dan. Meer werken. Vluchten van die problemen. Zo kan k nog even verder. Maar dit is een keerpunt of een put. De laatste vlucht was coke. Hier kan k niet in blijve vluchten. Hier moet ik mee stoppe. Erna niet in iets anders vluchten maar hopelijk genoeg afgezien, genoeg verloren, genoeg geleerd om niet te vluchten. Aanvaarden dat ik niet alles kan, niet alles zelf kan. Coke is niet de hoofdoorzaak. Coke was een nieuwe manier om te vluchten. Eentje die k ni had verwacht. Geen smoesjes of poesjes. Een continuĆÆteit van stress, problemen, gebrek aan rust. Zorg dragen voor mn lichaam met voldoende eten. Al deze gebreken en zovele hebbe me doen geloven dat coke de nieuwe vlucht was. Maar dat hou k zeker niet vol. Dit zal sporen nalaten. Ik weet dat ik hier mee moet stoppen. Mn lichaam en vooral aangezicht zegt het mij, geeft elke dag signalen. Khoop dat k die beslissing kan nemen. En tijdig.
Bedankt dat k dit eve kon uitypen
Merci voor de wijze woordenLaat ik even beginnen met, ik heb zoān 7/8 jaar ongeveer elke dag cocaĆÆne gebruikt. Het begon met een puntje, snuifje, en daarna echt verslaving.
Meesten die mij hier ākennenā hebben het inmiddels vaker gelezen, ik deed aan 10 jaar hoog risico werk.
Wat precies ga ik niet in detail over nu. Ik kom uit een gebroken gezin, half broer is overleden aan cocaĆÆne (bewuste OD) en door geestelijke struggles, en de combinatie met werk en altijd een ārushā willen hebben toen der tijd heb ik ook echt wel in zoān schuitje gezeten. Ik gebruikte met alles coke, of ik me nou goed voelde of slecht, of ik er emotioneel doorheen zat om juist emoties af te vlakken of niet. CocaĆÆne is hier wel de hoofdzaak omdat jij dusdanig dit gebruikt, om welke reden dan ook die weet jij zelf. Want dat vluchtgedrag wordt overgenomen door het monster, je wilt steeds meer en meer en meer, zo veel dat niks je meer boeit. Zonder de cocaĆÆne, wat er achter zit zorgt er voor dat jij coke gebruikt. Dus het hoort bij het stukje āhoofdzaakā
ik geef je echt het oprechte advies: als je al zeker bent of 0.01% twijfel hebt dat je hier niet zelf vanaf kan komen, vraag zorg aan.
Je kan stoppen, alleen die drempel is zwaar, echt heel zwaar.
ik heb heel lang geen cocaĆÆne nadat ik er vanaf was meer aangeraakt, en een slippertje hier en daar kan, maar het belangrijkste met de slippertjes is herpakken, ik weet hoe de cravings zijn.
āhet is op dus klaarā
Maar nee: āach een halve gram kan nog welā
Het is een gigantische tweestrijd, maar ik gebruik dit middel niet meer als vluchtmiddel.
En naar mijn mening, raad ik je echt aan direct stappen te ondernemen, voor je struggle waar je mee loopt, en je gebruik. Ik heb dat toen der tijd ook gedaan, afbouwen van de C, en tegelijkertijd de onderliggende oorzaken aanpakken.
belangrijker dan alles: blijf jezelf voorhouden en onthouden dat je sterker bent dan dit middel wat je wijs maakt dat je niet zonder kan.
Nog een reden voor me om het nooit te proberen...Na 1 dag coke snuiven zit mijn hele holte vol snot.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."