Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe je heerlijke sos verkloot..

hoe je heerlijke sos verkloot..

21 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
c
cidyniaLid
01-01-2024, 00:00
#1
snuivers,
daarjuist ben ik goeie sos gaan halen, toen ik thuis het thuis bekeek was het glimmend en nat, rook gekend goed.
uitgesmeerd om fijn te krijgen maar dit duurde te lang naar mn zin. dan maar een bord licht verwarmd en wat hierop met een pasje doorgeeg gegaan (al eerder deze techniek gebruikt met succes)
deze coke is nu verneukt, het is zacht en kruipt niet bij elkaar. dik lijntje ervan war mn goeie neusgat nu insta dicht zit! hoe komt dit? het bord te warm en tis verbrand 😅?! het overige droogt wel zeer lang.. maar pittig. klote ik dat ander verneukt heb uiteraard! 100% de warmte of eventueel iets anders? het warme bord heeft me al zeker geholpen als ik zwetend naast het cd doosje zit 😂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bord te heet gemaakt. Sos hoort sowieso niet nat te zijn toch?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Bord te heet gemaakt. Sos hoort sowieso niet nat te zijn toch?
Klik om te vergroten...

Nat niet maar kan wel wat vochtig aanvoelen of moeilijk te verpoederen. Zelf ook nog nooit coke gehad die echt nat of niet snuifbaar is.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
Nat niet maar kan wel wat vochtig aanvoelen of moeilijk te verpoederen. Zelf ook nog nooit coke gehad die echt nat of niet snuifbaar is.
Klik om te vergroten...
Bij mij geld het zelfde. Wel vochtige gehad inderdaad, maar was opzich ook zo droog. Niet zoals met pep dat het echt nat is.

@cidynia je noemt dat je het bord licht hebt verwarmd. Wat is licht verwarmd naar jouw maatstaven?
Volgens mij kan coke best wat hebben. Dan moet je echt al richting hoge temperaturen gaan voor ontbinding.

Als het niet snuifbaar is, kan je het eventueel misschien nog pluggen. Maar zou ook goed kunnen dat er iets niet pluis is aan die coke. Want dit is best een apart verschijnsel volgens mij.

Het enige wat daar uitsluitsel over kan geven is door het te laten testen.
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je het bord met cocaïne en al in de magnetron gezet? Hoop van niet voor je, echt not done.

Bord 30-60 seconden in de magnetron en daarna je coke met een pasje crushen.

Daarna zou het zeer fijn poeder moeten worden.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#6
zet je coke op je bord in de magnetron ...
20 seconden hoogste stand...
nog niet hard genoeg nog een x 1o seconden etc etc tot gewenste hardheid.

edit tegenwoordig is er ook vloeibare coke op straat te koop zeer goedkoop
maar goed laat dat maar links liggen als je niet weet wat ermee te doen
mag dat helaas niet uitleggen hier...
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oblivion zei:
Heb je het bord met cocaïne en al in de magnetron gezet? Hoop van niet voor je, echt not done.
Klik om te vergroten...
dit maakt niks uit
microwaves verhit alleen water in je voedsel bewijs van
dus je coke brand pas rond 190 graden
en je micro verhit niet echt heter dan 110 graden
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#8
ricorieks zei:
dit maakt niks uit
microwaves verhit alleen water in je voedsel bewijs van
dus je coke brand pas rond 190 graden
en je micro verhit niet echt heter dan 110 graden
Klik om te vergroten...

Dit wist ik niet. En ook altijd via de ‘hot plate’ methode gelezen dat dat, dé manier was.

Maar schijnbaar maakt het niet uit dus. Als ‘t maar werkt toch 👍🏻

Bij goede coke is hot platen trouwens echt de beste methode om de inhoud van je pakkie snuif klaar te maken. Een stuk beter voor je neus, en je hebt iets meer profijt van je duurbetaalde sos.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
ricorieks zei:
microwaves verhit alleen water in je voedsel bewijs van
Klik om te vergroten...
ricorieks zei:
en je micro verhit niet echt heter dan 110 graden
Klik om te vergroten...

D6r-fkeXoAIL2QK.jpg

Microgolven laten moleculen trillen. En dit trillen komt door de overdracht van energie. Energie die wordt omgezet in warmte. Een magnetron verwarmt niet alleen water. Het verwarmt alle moleculen op zijn pad.
Afhankelijk van bepaalde factoren zoals soortelijke wartme en nog wat zaken zal het ene materiaal sneller warmen dan het andere of langer duren om op temperatuur te komen dan het andere.

Edit: technisch gezien zei ik hier hetzelfde. Ik bedoel dat het ene materiaal beter energie op zal nemen dan het andere en dat het ook kan verschillen hoe lang het duurt voor iets eenzelfde temperatuur bereikt.

Water in vloeibare vorm wordt niet warmer dan 100°C. Daarna wordt het stoom. Als je water verwarmt in de magnetron wordt het dus niet heter dan 100°C totdat alles verandert in stoom. Dan kan het zeker heter worden.

Met andere materialen wordt het dus wel degelijk warmer dan die temperatuur. Het is niet zo dat de magnetron inneens stopt bij 110 graden of dat de moleculen dan inneens geen energie meer opnemen. Dat proces loopt gewoon door.
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks voor de opheldering @LucidLucy!


Weet ook wel dat mijn sos nooit de magnetron in zal gaan..😅
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Bekijk bijlage 44336

Microgolven laten moleculen trillen. En dit trillen komt door de overdracht van energie. Energie die wordt omgezet in warmte. Een magnetron verwarmt niet alleen water. Het verwarmt alle moleculen op zijn pad.
Afhankelijk van bepaalde factoren zoals soortelijke wartme en nog wat zaken zal het ene materiaal sneller warmen dan het andere of langer duren om op temperatuur te komen dan het andere.

Edit: technisch gezien zei ik hier hetzelfde. Ik bedoel dat het ene materiaal beter energie op zal nemen dan het andere en dat het ook kan verschillen hoe lang het duurt voor iets eenzelfde temperatuur bereikt.

Water in vloeibare vorm wordt niet warmer dan 100°C. Daarna wordt het stoom. Als je water verwarmt in de magnetron wordt het dus niet heter dan 100°C totdat alles verandert in stoom. Dan kan het zeker heter worden.

Met andere materialen wordt het dus wel degelijk warmer dan die temperatuur. Het is niet zo dat de magnetron inneens stopt bij 110 graden of dat de moleculen dan inneens geen energie meer opnemen. Dat proces loopt gewoon door.
Klik om te vergroten...
wat mij geleerd was bij coke en microwaves is dat het alleen het water verdampt en het niet heet genoeg wordt om je coke te verbranden als het water verdampt is

edit

Dan kan je er vanuit gaan dat de stoom die onstaat niet veel hoger zou
worden dan 100 graden.
Ongeacht het vermogen dat je erin stopt 600 of 900 wat maakt niet uit.
De stoom wordt in de vrije atmosfeer nooit hoger dan +- 100 graden.
Maar dat geld natuurlijk alleen in de magnetron.
Gebruik je de coke in de oven dan gaat dit verhaal niet op.

ik zeg ook verder niet dat je het een uur in de magnetron moet laten lol
maar zolang er vocht is wordt het nooit heter dan 100 110 graden
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oblivion zei:
Thanks voor de opheldering @LucidLucy!


Weet ook wel dat mijn sos nooit de magnetron in zal gaan..😅
Klik om te vergroten...
een kilo blok als die nog nat poeder is in de jungle gaat die ook gewoon de microwave in hoor om al de liquids te verdampen
daaarna wordt die pas geperst
dus in princiepe is die al in de micro geweest hehe
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Met andere materialen wordt het dus wel degelijk warmer dan die temperatuur. Het is niet zo dat de magnetron inneens stopt bij 110 graden of dat de moleculen dan inneens geen energie meer opnemen. Dat proces loopt gewoon door.
Klik om te vergroten...
inderdaad dat is waar stel je stopt er metaal in dan gaat de tempratuur naar 2 ,300 je hebt daar zeker gelijk in
mij ging het alleen om het vocht wat ts in zijn coke had...
maar strakke informatie van jou weer
merk het vaak dat je best wel bekent bent met dit soort oderwerpen <3
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb wel altijd gehoord dat je je bordje even in de magnetron moet zetten als je je coke niet gemakkelijk plat krijgt... :thinking:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
ricorieks zei:
maar strakke informatie van jou weer
merk het vaak dat je best wel bekent bent met dit soort oderwerpen <3
Klik om te vergroten...
Thanks! Ik ben dan ook (mechanisch) ingenieur. Bij dit soort dingen slaat mijn brein altijd helemaal aan haha

Dat en het feit dat ik dingen opzoeken/leren gewoon leuk vind. Vooral als ik zelf een probleem moet oplossen of het in mijn interesse gebied ligt. Als ik grofweg rijtjes moet stampen gaat dat me dan inneens weer heel slecht af.
Dat was op de middelbare school ook wel te zien aan mijn cijfers voor vreemde talen haha
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
ricorieks zei:
een kilo blok als die nog nat poeder is in de jungle gaat die ook gewoon de microwave in hoor om al de liquids te verdampen
daaarna wordt die pas geperst
dus in princiepe is die al in de micro geweest hehe
Klik om te vergroten...
Nu ik er nog eens over nadenk zou dit kunnen. Want de temperatuur wordt in principe niet gek veel hoger dan het kookpunt van je te verdampen vloeistoffen. Totdat alles verdampt is, dan wel.

Tricky hoor. Moet je echt precies weten wanneer je op stop moet drukken haha
Met kleine hoeveelheden als thuisgebruiker zou ik dit dan ook niet doen. Een magnetron is best krachtig. En met een of enkele grammen, kan een paar seconden al veel verschil maken.
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#17
ricorieks zei:
een kilo blok als die nog nat poeder is in de jungle gaat die ook gewoon de microwave in hoor om al de liquids te verdampen
daaarna wordt die pas geperst
dus in princiepe is die al in de micro geweest hehe
Klik om te vergroten...

Heb je me weer tuk 😂

Laat ik het dan anders formuleren; het eindproduct gaat bij mij de magnetron niet in. Echt no way! Ongeacht of het zou kunnen of niet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oblivion zei:
Heb je me weer tuk 😂

Laat ik het dan anders formuleren; het eindproduct gaat bij mij de magnetron niet in. Echt no way! Ongeacht of het zou kunnen of niet.
Klik om te vergroten...
Zou ik ook niet doen. Een magnetron zet vochtdeeltjes in beweging en door die wrijving warmt het op. Kan niet goed voor je SOS zijn denk ik.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb van die warmte matjes voor het kweken van paddo's of ontkiemen van cactussen. Meestal legde ik m'n shit op een pasje op dit matje. Of een ander dun oppervlak. Speed was altijd in no-time droog. Net coke heb ik het maar een keer hoeven drogen. Duurde iets langer dacht ik, maar nou ook niet zo lang.

Wat ook erg goed helpt, is om een goede airflow te hebben. Niet zodanig dat je poeder wegwaait, maar net een lichte beweging van de lucht. Ik legde dat matje vaak in de buurt van een open raam. (Mits het niet te hard waait buiten)
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb nog nooit drugs in de magnetron gestopt, maar als ik het zo doen zou ik een glas water met een roer iets er bij zetten als een soort 'molecuul buffer' denk ik.

Ik stopte wel electronenbuizen met een lage emissie in de magnetron om kathodevervuiling tegen te gaan. Werkt als een tepel. Geeft wel aan wat die straling kán doen. Wie wil dat nou met zijn drugs? 😮

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."