Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsycho_Chrono's Kindjes

Psycho_Chrono's Kindjes

60 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
En hoe gaat het nu met je edele schimmels? leven ze nog? :P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
is het niet goed om ze vlug te oogsten, ik heb eens ergens gelezen dat ze na een tijdje toch niet meer sterker worden, maar gewoon groter..

dus evenveel psilocybine maar meer gewicht
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even een kleine update :) heb nu 10 paddo's staan die goed groeien en nog 2 kleintjes, ook zie ik aan de zijkant van de bak dat er 2 naar beneden groeien, is hier iets aan te doen ? Ook groeit er een van de zijkant naar boven, ook hier iets aan te doen?

Pictures :grin: :





m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat zijn ze lief :beer:
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychochroniaanse knapen! :wave: :wink:

Maarre, de deal is rond, ik heb de mlp voor Lau, ze heeft hem zelfs al mogen zien! Dan proef ik van de Psychochroniaanse paddo's! :grin: De MLP lag nog in de kamer, toen jongste dochertje nutsss hem zag, helemaal blij, dus ik zei, die is voor een ander 'kindje'! :grin:
Maar ze was wel een beetje teleurgesteld, dus ik ga ze dan maar verassen met een mlp voor haar! :wink:
*
***Star_System***Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Djodjo zei:
Psychochroniaanse knapen! :wave: :wink:

Maarre, de deal is rond, ik heb de mlp voor Lau, ze heeft hem zelfs al mogen zien! Dan proef ik van de Psychochroniaanse paddo's! :grin: De MLP lag nog in de kamer, toen jongste dochertje nutsss hem zag, helemaal blij, dus ik zei, die is voor een ander 'kindje'! :grin:
Maar ze was wel een beetje teleurgesteld, dus ik ga ze dan maar verassen met een mlp voor haar! :wink:
Klik om te vergroten...

Whahaha
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Whaha psychochroniaanse paddo's :mrgreen:

Zien d'r goed uit trouwens!
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die zien er gezond uit. Goed werk! :beer:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#9
thnx :) ik denk dat ik ze overmorgen of de dag erna al kan gaan plukken (de 4 grootste). Iemand tips of handige trucs voor het plukken / drogen?

Drogen weet ik eigenlijk wel, in een doos, absorberend keukenpapier en af en toe papier vervangen. Misschien steriele handschoenen aandoen ?
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik raad je aan om ze luchtdicht in de koelkast de laten drogen. Je kunt sillicagel gebruiken om het vocht uit de paddo's te ontrekken. Het kan vast makkelijker, maar ik vind ze altijd wel erg clean gedroogd als je het koel doet (minder vieze plekken enzo).

|..................|
|....ZWAM....|
|..................|
|_________| <---- gaas/keukenpapierconstructie
|..SILLICA....|
|_________|

Er is nog wel beter spul te krijgen dan sillicagel, maar daarvan ben ik de naam vergeten.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#11
ok dank :) en waar krijg ik dat spul / tips met het oogsten misschien?

Bedankt voor de hulp
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is trouwens silicagel met 1 L (van silicium natuurlijk, stom van me). Je zou een DIY shop kunnen proberen, bouwmarkt, internet...

Tips met het oogsten.. Plukken voordat de hoedjes openbarsten en de sporen vrijkomen. Dat is wat ik heb gelezen en dus maar braaf doe. Heb me er verder niet echt in verdiept. Er kan ook niet zoveel mis gaan, dunkt me.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#13
En als je dat spul niet kan vinden in de winkel, dan kan je ze ook gewoon in een vergiet/bak/schoenendoos met keukenrol leggen, en ze op een plek in je kamer leggen waar de zon er niet op kan schijnen.

En qua sterriliteit met plukken, ik heb alleen m'n handen goed gewassen, en op een paar blauwe plekjes ziet het er nog goed uit :)
De kweekset heeft ook geen besmettingen opgelopen dus volgens mij zit dat ook wel goed.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Radeon915 zei:
En als je dat spul niet kan vinden in de winkel, dan kan je ze ook gewoon in een vergiet/bak/schoenendoos met keukenrol leggen, en ze op een plek in je kamer leggen waar de zon er niet op kan schijnen.

En qua sterriliteit met plukken, ik heb alleen m'n handen goed gewassen, en op een paar blauwe plekjes ziet het er nog goed uit :)
De kweekset heeft ook geen besmettingen opgelopen dus volgens mij zit dat ook wel goed.
Klik om te vergroten...
Blauwe plekken zijn inderdaad niet erg. Gewoon kneuzingen. Het is wel het eerste wat ranzig gaat smaken als je ze vers eet, maar je kunt ze dan ook beter drogen of plukken als je ze gaat eten :)
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Update ! :)

Zo zien ze er nu uit, foto's zijn net 5 minuten geleden gemaakt:



Het schaap word er ook gelukkig van:



En een enkeling besloot om onder de grond te gaan groeien, wat moet ik met deze doen ?



En als afsluiter: De knuffelende paddo's :hearteyes:

E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
whaaaaaaa how cute <3
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wow, mooie paddenstoelen hoor. Goed werk :)

Ik zou de ingegroeide zwam niet oogsten; die lijkt me niet lekker. Maar je hebt ook al zoveel mooie.

Dat wordt smullen! :)
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Doerak zei:
Wow, mooie paddenstoelen hoor. Goed werk :)

Ik zou de ingegroeide zwam niet oogsten; die lijkt me niet lekker. Maar je hebt ook al zoveel mooie.

Dat wordt smullen! :)
Klik om te vergroten...

dankje :) ja word zeker smullen :) denk je dat ik die grootste al moet oogsten (ben komende 2 dagen wss niet meer thuis te vinden)
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, dat lijkt me wel verstandig, de hoedjes zijn al open.
Als je nog langer wacht zit je bak misschien onder met sporen
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mooi om te zien!!

Ik zou ze allemaal oogsten voordat je die twee dagen weg gaat, en dan de set klaarmaken voor de volgende vlucht. Wordt ook aangeraden in de handleiding (die ik had tenminste), om ze allemaal tegelijk te oogsten (heb ik niet altijd gedaan maar als je even weg bent zou ik het toch maar doen, want ze groeien heel snel zoals je merkt :)).

Oh en over die 'dwarsliggers', die had ik er ook tussen, die heb ik er tussen uit gehaald (met bestek desnoods - wel voorzichtig!) want ze moeten er toch uit. Of je ze ook wilt bewaren voor consumptie moet je maar even bekijken. Ik heb ze volgens mij allemaal weggegooid omdat ze er zo slecht uitzagen.

Haha @ schaap :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."