Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsycho_Chrono's Kindjes

Psycho_Chrono's Kindjes

60 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zal jullie maar even verblijden :P
Na 16 dagen hebben eindelijk 3 kleine paddestoeltjes hun kopjes naar boven gestoken! :mrgreen: Dus ga er maar vanuit dat alles goed komt :wink:

Ik zal morgen of overmorgen ff wat fotootjes maken, ik heb nu geen fut meer
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vandaag is de negende dag en er is nog niets te zien, het lijkt voor mijn gevoel ook alsof de 'schimmel' is afgenomen :confused:
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dacht ik ook , maar geloof me het komt goed! :P ik zweer het je :grin:

Ik dacht ook dat er niks uit zou komen 3 dagen geleden eindelijk iets omhoog en het zijn er nu 9 hoop , hoop dat het er nog wat meer worden :grin:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#4
ze komen ! ze komen! er zijn er nu twee in zicht!

Ik heb door mijn enthousiasme met terugzetten per ongeluk eentje half omgestoot (UILSKUIKEN I KNOW!) en ik den eraan hem recht te zetten? Doen of niet doen / tips?



The fallen one heb ik even omcirkeld
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kan het altijd proberen, als z'n worteltjes zegmaar niet al te beschadigd zijn moet het wel lukken, maar als ie echt is losgescheurd ofzo, dan word het wel wat moeilijker.

Ik zou m er gewoon in laten staan en even in de gaten houden wat ie verder doet :wink:

succes!
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn god jah, eentje is echt nu al een dikke knaap geworden, de rest hobbelt wat erachteraan, ik tel er wel maar 5 helaas, maar dat drukt mijn niet :tongueout:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vanmorgen leek het net alsof die weer een stuk gegroeit was. Ik tel nou 3 kleine spuitjes. Da's al 1 meer dan gisteren. Ik verbaas me er trouwens over hoe snel ze groeien als ze eindelijk boven de grond uitkomen, op tijd van een paar uur toch al enkele milimeters gewoon... :openmouth:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
is het niet goed om ze vlug te oogsten, ik heb eens ergens gelezen dat ze na een tijdje toch niet meer sterker worden, maar gewoon groter..

dus evenveel psilocybine maar meer gewicht
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even een kleine update :) heb nu 10 paddo's staan die goed groeien en nog 2 kleintjes, ook zie ik aan de zijkant van de bak dat er 2 naar beneden groeien, is hier iets aan te doen ? Ook groeit er een van de zijkant naar boven, ook hier iets aan te doen?

Pictures :grin: :





m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
wat zijn ze lief :beer:
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychochroniaanse knapen! :wave: :wink:

Maarre, de deal is rond, ik heb de mlp voor Lau, ze heeft hem zelfs al mogen zien! Dan proef ik van de Psychochroniaanse paddo's! :grin: De MLP lag nog in de kamer, toen jongste dochertje nutsss hem zag, helemaal blij, dus ik zei, die is voor een ander 'kindje'! :grin:
Maar ze was wel een beetje teleurgesteld, dus ik ga ze dan maar verassen met een mlp voor haar! :wink:
*
***Star_System***Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Djodjo zei:
Psychochroniaanse knapen! :wave: :wink:

Maarre, de deal is rond, ik heb de mlp voor Lau, ze heeft hem zelfs al mogen zien! Dan proef ik van de Psychochroniaanse paddo's! :grin: De MLP lag nog in de kamer, toen jongste dochertje nutsss hem zag, helemaal blij, dus ik zei, die is voor een ander 'kindje'! :grin:
Maar ze was wel een beetje teleurgesteld, dus ik ga ze dan maar verassen met een mlp voor haar! :wink:
Klik om te vergroten...

Whahaha
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Whaha psychochroniaanse paddo's :mrgreen:

Zien d'r goed uit trouwens!
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die zien er gezond uit. Goed werk! :beer:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
thnx :) ik denk dat ik ze overmorgen of de dag erna al kan gaan plukken (de 4 grootste). Iemand tips of handige trucs voor het plukken / drogen?

Drogen weet ik eigenlijk wel, in een doos, absorberend keukenpapier en af en toe papier vervangen. Misschien steriele handschoenen aandoen ?
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik raad je aan om ze luchtdicht in de koelkast de laten drogen. Je kunt sillicagel gebruiken om het vocht uit de paddo's te ontrekken. Het kan vast makkelijker, maar ik vind ze altijd wel erg clean gedroogd als je het koel doet (minder vieze plekken enzo).

|..................|
|....ZWAM....|
|..................|
|_________| <---- gaas/keukenpapierconstructie
|..SILLICA....|
|_________|

Er is nog wel beter spul te krijgen dan sillicagel, maar daarvan ben ik de naam vergeten.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#17
ok dank :) en waar krijg ik dat spul / tips met het oogsten misschien?

Bedankt voor de hulp
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is trouwens silicagel met 1 L (van silicium natuurlijk, stom van me). Je zou een DIY shop kunnen proberen, bouwmarkt, internet...

Tips met het oogsten.. Plukken voordat de hoedjes openbarsten en de sporen vrijkomen. Dat is wat ik heb gelezen en dus maar braaf doe. Heb me er verder niet echt in verdiept. Er kan ook niet zoveel mis gaan, dunkt me.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#19
En als je dat spul niet kan vinden in de winkel, dan kan je ze ook gewoon in een vergiet/bak/schoenendoos met keukenrol leggen, en ze op een plek in je kamer leggen waar de zon er niet op kan schijnen.

En qua sterriliteit met plukken, ik heb alleen m'n handen goed gewassen, en op een paar blauwe plekjes ziet het er nog goed uit :)
De kweekset heeft ook geen besmettingen opgelopen dus volgens mij zit dat ook wel goed.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Radeon915 zei:
En als je dat spul niet kan vinden in de winkel, dan kan je ze ook gewoon in een vergiet/bak/schoenendoos met keukenrol leggen, en ze op een plek in je kamer leggen waar de zon er niet op kan schijnen.

En qua sterriliteit met plukken, ik heb alleen m'n handen goed gewassen, en op een paar blauwe plekjes ziet het er nog goed uit :)
De kweekset heeft ook geen besmettingen opgelopen dus volgens mij zit dat ook wel goed.
Klik om te vergroten...
Blauwe plekken zijn inderdaad niet erg. Gewoon kneuzingen. Het is wel het eerste wat ranzig gaat smaken als je ze vers eet, maar je kunt ze dan ook beter drogen of plukken als je ze gaat eten :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."