Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsecuadorian experiment

ecuadorian experiment

69 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#1
valt reuze mee, voor de pf-tek zoals deze heb je niet eens een snelkookpan nodig. Overigens wel aan te raden.
Het nadeel is dat een hoop beginners geen goede hulp hebben en dingen fout doet.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nice! lijkt me ook leuk om op die manier te kweken, alleen al die sterielheids voorschriften en dingen die je er voor nodig hebt schrikken me een beetje af.. of valt het wel mee allemaal?
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na het fiasco met de azurescens heb ik besloten het maar eens met de pf-tek te gaan proberen.
Sporenspuit gehaald en aan de slag.
Vijf dagen na inoculatie zijn er al prachtige culturen te zien.
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van deze strain?

m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nog maar een foto.
Volgens mij gaat het goed.
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb laatst een leuke instructie video gezien.
Het zijn 4 delen, leuk en leerzaam. Misschien ga ik het zelf ook 's een keer proberen.

http://nl.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZFQdE

Groeten!
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#6
[/quote]Ik heb laatst een leuke instructie video gezien.
Het zijn 4 delen, leuk en leerzaam. Misschien ga ik het zelf ook 's een keer proberen.

Die methode volg ik ook. Ik ben van plan het eerst op hun manier te doen en een paar potten met de casing methode. Ik heb geen snelkookpan gebruikt, ik hoop dat dat geen problemen gaat opleveren.
Het ziet er nu na zes dagen prachtig uit, al behoorlijk wat rhizomorph mycelium. Het groeien gaat wel een stuk trager dan in het begin. Ik denk dat het in eerste instantie echt een sporenboem is en daarna moet het mycelium zn best gaan doen. Je kan ook heel duidelijk zien waar de sporenvloeistof terecht is gekomen.

J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als er nu geen besmettingen te zien zijn kan je er bijna van uit gaan dat het wel goed komt. Je kunt alleen nog maar een fout maken door ze in een vieze omgeving straks open te maken.
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#8
19 Oktober geinoculeerd en het gaat als een speer. Het leek even stil te staan maar het is in 1 dag enorm gegroeid. Aan de druppeltjes condens te zien is de temperatuur in de glazen hoger dan daarbuiten. Ik vraag me af of het net zo hard naar binnen groeit.



B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoeveel gram denk je daaruit te halen?

En hoeveel waren je kosten?
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb vooralsnog geen vermoeden wat het aan paddestoelen gaat opleveren, het is allemaal nieuw. Ik ben wel van plan om er zoveel mogelijk uit te halen dus ieder cakeje krijgt zijn eigen bamibakje met casing. Tot nu toe de kosten: sporenspuit € 10.- Vermiculiet € 8,- Bruine rijstmeel € 2,- Theekopjes € 4,-.
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#11
van een rijstmeel cake haal ik ongeveer 300 gram, als beginner zou ik blij zijn met de helft.
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#12
Na 15 dagen alles helemaal volgroeid. Nu ongeveer een dag of vijf doorgroeien dacht ik zo. Er komt duidelijk ruimte tussen het glas en de cakejes, ze krimpen dus.





T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ziet er goed uit jongen.

Ik begin binnenkort ook met kweken heb alle benodigheden al, moet alleen nog een grote plastic opbergdoos en een verwamingselemtn vinden voor het "Ideale klimaat":grin:, dan hoop ik eindelijk te kunnen beginnen.

Ik ga proberen de hawaaiiaanse te kweken is stuk lastiger, maar van iets anders trip ik niet echt hard dus ja dan maar zo:P
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thx Used.

Ik wil ook graag copelandia kweken maar dit is volgens mij een goede soort om mee te beginnen. Hij schijnt ook nog behoorlijk psycho-actief te zijn. Vandaag heb ik mij onledig gehouden met het oogsten van de cakejes en het steriliseren van het nieuwe substraat. Vannacht staan de cakejes in een emmer water en morgen verkruimel ik ze in hun nieuwe bak. Xenos is trouwens wel de bom als het gaat om kweekbenodigdheden. Een mooie transparante bak met dito deksel kost € 7.99



d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#15
gooi dat water wat erin zit in je achtertuintje, miss nog gratis extra paddos :P
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#16
niet tricky met blote handen? of is de cake al zo doorgroeit dat voldoende immuniteit bestaat? Ziet er overigens goed uit!
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tja, blote handen, ik heb ze gewassen met spiritus, zeep en warm water.
Het water in de emmer bevat 0.6 % H2O2. De tijd zal het leren.
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#18
Normaal gesproken liever niet ,maar als je je handen zo goed hebt gewassen kan er weinig fout gaan. Als een cake of casing in zo een verre staat van groei staat dan kunnen ze wel een flinke stoot hebben.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#19
God dit ziet er heerlijk uit! :hearteyes: Moet toch ook maar eens beginnen met kweken... Na men examens begin ik eraan! Dus dat word ergens eind januari..

Dit volg ik allezins!


Greetz, Argulas :wave:
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vandaag afgemaakt wat ik gisteren begonnen was. De grote bak schoongemaakt, laagje substraat, dan de cakejes verkruimelen. Dat verkruimelen ging nog niet eenvoudig. De cakejes zijn echt doorgroeit met mycelium en zijn keihard. Hieroverheen weer substraat en dan weer in de incubatieruimte (28 graden). Twee cakes zet ik op de conventionele manier in bloei.



Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."