Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddokweekset: grappig

Paddokweekset: grappig

285 antwoorden
105 weergaven
18-5-2026
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#1
Doerak zei:
Heeft iemand geprobeerd de vermiculeet mix (als je PF tek gebruikt) te verrijken met bijv. fosforzuur, 5-HTP of zelfs DMT (als zoutvorm in een plant: Mimosa Hostilis, Psychotria Viridis, Yopo, etc.)?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of dit soort dingen echt werken, als het bewezen is dan zal het wel. Maar ik vermoed dat het niet veel verschil maakt, en qua moeite nogal teleurstellend is. Waarom zou je zoiets kostbaars als pure DMT in je voedingsbodem doen? Zelf vind ik het ook een beetje zinloos; paddo's zijn nou juist uit zichzelf al heel sterk, ruimschoots sterk genoeg lijkt me, dat hoeft helemaal niet nóg sterker :) En het is juist zo mooi dat het van nature zo is, en al helemaal goed is, dat je het voor m'n gevoel alleen maar minder kunt maken door chemicaliën toe te voegen. Het is ook zo menselijk, de natuur geeft ons iets dat compleet en perfect is, en we willen er toch weer aan gaan sleutelen :grin:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij kan je dan beter DMT nemen als je aan het trippen bent, dat geeft een veel beter effect volgens mij.

hmm, die 8 paddo's die ik nog geoogst had lijkt wel het laatste te zijn, de anderen blijven maar klein, nu al bijna 2 weken lang :( ik denk dat ik ze er morgen (zometeen eigelijk...) er maar afhaal en nog ff kijk of er nog één flush op wilt komen.
b
bandicootLid
01-01-2024, 00:00
#3
zelf paar weken terug in een smartshop een kweekset van growbox.org gekocht

ik kwam terug van een weekendje feesten , en er was al een kop open ,
besloten te gaan slapen en vandaag te plukken

op alle paddos stond een kleine schimmellaag blijkbaar

ook waren er langs de zijkant en de onderkant gegroeit

toch maar geplukt , ze liggen nu te drogen in een doos op keukenpapier , gesloten op mijn pc monitor

kan iemand wat commentaar geven

hier zijn de fotos ; http://tinyurl.com/2rhlj4


edit : de 'cake' zag er niet meer zo gezond uit , heb met een breekmes de zijkanten eraf gesneden , terug met water gevuld voor een mogelijke 2de flush
al ga ik er vanuit dat dit niet meer zal lukken
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb net ook een setje besteld :beer:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ellesdee zei:
ik heb net ook een setje besteld :beer:
Klik om te vergroten...


je zal er veel plezier aan hebben :grin:


@bandicoot: waar zat de schimmel juist? op de steeltjes of op de hoedjes ?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
mattskovic zei:
Ellesdee zei:
ik heb net ook een setje besteld :beer:
Klik om te vergroten...


je zal er veel plezier aan hebben :grin:
Klik om te vergroten...

ik hoop t :grin: :beer:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ellesdee zei:
ik hoop t :grin: :beer:
Klik om te vergroten...

je moet ze verzorgen alsof he je eigen kinderen zijn :beer:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
mattskovic zei:
Ellesdee zei:
ik hoop t :grin: :beer:
Klik om te vergroten...

je moet ze verzorgen alsof he je eigen kinderen zijn :beer:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
ik ga me best doen
t
teonanacatlLid
01-01-2024, 00:00
#9
dit weekend heb ik geoogst

was 160g en het waren 52 shrooms

:rolleyes: heb ook al eens geproefd en vond ze zeer potent :hearteyes:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hee, het kweekset topic staat weer bovenaan :mrgreen:

@ bandicoot: Dude, waar zie jij een schimmellaag :confused:
Als je dat witte, pluizige spul bedoelt wat op die steeltjes zit, dat hoort zo :P
EDIT: Heb je die liggende paddo's en die aan de zijkant er ook afgehaald? die gaan anders waarschijnlijk schimmelen, en dat is niet echt goed voor de levensduur van je setje :wink:

@ Ellesdee: veel plezier met je setje! hopelijk worden het ook van die grote boomstammen :mrgreen:

Mijn eigen setje heb ik gisteren weggegooid. De laatste paddo groeide er een week of 3/4 terug op, maar die bleef heel klein, en na een paar dagen zat er een zwarte vliegjes colonie in :P
Ik heb m toen buiten gezet, en ben m toen eigelijk vergeten, en gisteren kwam ik m weer eens tegen.. alle vliegjes waren weg (of dood :mrgreen: ) en het vermiculiet was in een lichtbruinige, papachtige substantie veranderd, met wat donkere brokken ertussen.. Smakelijk!

Al met al vond ik het wel een leuke ervaring om ze te kweken, en ik ga het zeker nog een keer doen.
En echt aan idereen de tip om het wel goed steriel te houden, want die zwarte vliegjes zijn echt zwaar kut :openmouth:

Veel growplezier nog iedereen :P :wave:
b
bandicootLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja met schimmel bedoel ik die pluisjes , ok dan dan ist dat in orde

de zijkanten waar het te erg was heb ik gewoon van de cake gesneden ,
nu is die wel iets kleiner ,
heb ook met papiertape nu de zijkanten beplakt zodat er enkel licht aan de bovenkant komt
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo,

Ik heb ook een kweeksetje gekocht er zijn nu 5 dagen paddestoeltjes te zien... maar ze zijn echt lang niet zo groot als die van jullie... Schieten die dingen in 1 keer de lucht uit ofzo ?

C
CalmzalmLid
01-01-2024, 00:00
#13
die zien er echt prachtig uit:tongueout::tongueout::tongueout::tongueout::tongueout::tongueout:
b
bandicootLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo,

2/3 van eerste flush genomen op Dour ,

zwaarste trip die ik ook gedaan heb

na een half uur kwamen er visuals ,
gevoel was superhard

eerste uur was fun , daarna verloor ik evenwicht , kon me niet meer orientieren , van 2de tot 6de uur van trip bad gegaan

dosis was volgens mij +- 3maal te hoog

lag verlamd op de grond , kon niet rechtstaan , dit zat meer in m'n hoofd ..

was geen sitter in de buurt of vriend die me kon helpen ,

mezelf ermaar doorgesleept ,
tegen 8h kunnen slapen tot 10h

dan prettig opgestaan , zeer blij dat ik nog leefde enzo

al bij al geen spijt


fotos van 2de flush ; vandaag geplukt , worden morgen geconsumeerd door 2 vrienden

http://tinyurl.com/2c6gvn
b
bandicootLid
01-01-2024, 00:00
#15
flush 3 http://tinyurl.com/36ken4
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ziet er goed uit.

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat er bedrijven zijn die doorzichtige bakjes gebruiken voor de kweek. Natuurlijk is het onwijs intresant om te zien hoe die stoelen groeien vanaf de zijkant, alleen de growkit is lastig te onderhouden als de stoelen van alle kanten er uit schieten. Waar licht is komen ze te voorschijn :grin:
t
teonanacatlLid
01-01-2024, 00:00
#17
mushiees

ik heb er na 13 dagen al 40 opstaan :))

gaat een royalflush worden hoop ik
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat gaat lekker. Ik hoop dat al je pins ook daadwerkelijk paddo's worden. Meestal halen ze het niet allemaal. Deze pluk je dan weg, vlak voor het dunken. Deze kleine paddenstoelen ( primodia ) zijn wel erg potent, dus niet weg gooien ! :wink:
s
sabe007Lid
01-01-2024, 00:00
#19
heb eens een vraag. zijn de truffelkweekset goed ?
want ben vanplan om er eentje te halen :d
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Jahoor, van wat ik ervan hoorde stop je 'm gewoon een paar maanden in een donkere kast, waarna je 'm open maakt en er een zootje truffels uit haalt :)

het enigste nadeel is dat je geloof ik geen meerdere flushes heb, dus na 1x is het afgelopen..

Azarius.net zei:
Oogst informatie:
De geschatte opbrengst voor de kitjes is 75 -120 gram.
Klik om te vergroten...

dus dat tegenover de 400-600 gram voor de cubensis setjes is het niet echt heel veel, maar je kunt er toch een paar keer van trippen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."