Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddokweekset: grappig

Paddokweekset: grappig

285 antwoorden
102 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu op de 10e dag lijkt het alsof er iets meer mycelicum opzit dan gisteren, dus hopelijk komen morgen of overmorgen de eerste eens op :mrgreen:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wauw wat een hoeveelheid, daar zal je vast blij mee zijn. Zet ze iniedergeval niet in de badkamer, want die is te vochtig. Droge lucht is heel belangrijk dus wat dat betreft is de woonkamer veiliger (als ze maar uit het directe licht staan).
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waar is de beste plaats om je growkit te zetten die van mij staat in mijn kamer achter mij nnachtkasje met een blad erop zodat ie geen direct licht krijgt, verder is her ongeveer 20 graden denk ik en het is vochtig in de zak heel vochtig , want er staat zelfs waterdamp tegen de zak aan , verder is de witte schimmel na 6 dagen nog niet groter geworden doe ik wat fout ? zou het niet beter zijn om hem in een kast achter de cv te zetten ( totatle duisternis en warme temperatuur ongeveer 25 graden ) ?
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#4
dat zou idd beter zijn, maar kweet niet of het wel verstandig is om het nu nog van plaats te veranderen
T
TigosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zet de growkit gewoon ergens waar er ligt aan kan. Totale duisternis is volgens mij niet goed. Alles dat leeft moet licht hebben!!Als je ze in de slaapkamer zet doe dan de gordijnen wel open zodat er licht binnen kan. Temp is ook nie zo heel belangrijk want bij mij koelde het snachts af tot 19graden en overdag een gemiddelde van 22.
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tigos zei:
Zet de growkit gewoon ergens waar er ligt aan kan. Totale duisternis is volgens mij niet goed. Alles dat leeft moet licht hebben!!Als je ze in de slaapkamer zet doe dan de gordijnen wel open zodat er licht binnen kan. Temp is ook nie zo heel belangrijk want bij mij koelde het snachts af tot 19graden en overdag een gemiddelde van 22.
Klik om te vergroten...
so NOT true
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zit nu op dag 11 en ook bij mij nog niks te zien... Er zit ook niet heel veel witte laag nog op dus ja , die van mij staat nu op zolder lekker warm en achter de luxemflex ofso dus genoeg licht , maar niet direct licht... Hoop dat er eindelijk wat gaat gebeuren wordt nogal ongeduldig en bezorgd...
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hebben jullie mijn bericht wel gelezen ?

De growkits hebben licht nodig. Met directzonlicht wordt vensterbank of tuin bedoeld. Dat is dus niet goed. Indirect zonlicht ( een kamer waar de gordijnen open staan ) is wat je nodig hebt. Temperatuur is wel degelijk belangrijk maar niet alles tussen de 12 en 30 graden zal groeien, al zijn de uitersten dus niet echt aan te bevelen. Condens in de zak is goed, en hoort zo. Let alleen op dat dat niet te veel wordt, want dan krijg je veel pins die niet volgroeien.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok, dan zou het goed moeten zijn bij mij :)
Temperatuur is overdag meestal wel 20C denk ik, en 's nachts rond de 15.. Hij staat op m'n computer, nooit in direct zonlicht, maar wel naast een raam, en er zit condens aan de binnekant van de zak, maar ook niet echt overdreven veel.

Alleen na 11 dagen nog steeds geen pins te ontdekken.. najah ik heb nog hoop :) Bedankt voor je bericht Jpilot!
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die van mij zit nu op 7 dagen en zijn ook nog niet uitgekomen wel al witte laag aanwezig. Dus dat is opzich wel goed , maarja als het daar bij blijft heb je der ook niks aan.
M
MushLid
01-01-2024, 00:00
#11
Weet iemand welk water je BEST gebruikt om de bak te soaken? Gekookt kraantjeswater (bacterien eruit) (uiteraard terug afgekoeld he), of gewoon kraantjeswater, of drinkwater (flessen) (al dan niet gekookt?)of ...?
M'n vorige bak heb ik met gewoon drinkwater gedaan, een mooie 650 gram uit gekomen voor zo ver ik herinner :)

Trouwens over dat licht... voor zover ik weet is t alleen belangrijk om de paddo's te doen weten in welke richting ze moeten groeien. Ze halen geen energie uit het licht, dus hebben t eigenlijk niet nodig om te groeien zelf. De richting is echter WEL belangrijk dus daardoor is licht wel degelijk belangrijk (een 6-8tal uur per dag volstaat normaal zeker)
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#12
The Used zei:
Ben nu al op dag 9 er is nog steeds geen paddestoel te zien wel zie ik overal een beetje van die bruine dikke dingen in de witte schimmellaag verschijnen ik hoop dat dat de start is , want ik wordt ongeduldig...
Klik om te vergroten...

Ik zit al op dag 14 en er is nog steeds niks te zien. Het setje heb ik maar verplaatst naar de woonkamer, aangezien het daar wat warmer is. Hopelijk steekt er morgen of overmorgen eens eentje z'n kopje naar boven :P

@ Mush: als je met gewoon kraanwater al 650 gram kreeg lijkt me dat dat volstaat, niet? :wink: Ik heb zelf ook gewoon kraanwater gebruikt, en ik denk dat dat ook wel lukt. Er zitten geen infecties in de bak in ieder geval. En in de natuur hebben ze ook geen gedestilleerd water, en daar groeien ze ook.
T
TigosLid
01-01-2024, 00:00
#13
De paddo's zijn bezig aan hun 2de vlucht maar ik vraag mij nu af als er een paar paddo's zijn die klaar zijn om te plukken en de rest nog niet of dat ik ze nog niet een paar dagen langer kan laten staan en de grootte er al plukken? Mijn vorige vlucht was 125gr maar daar zaten hele kleine bij dus als ik ze iets langer kan laten staan, worden die groter en ook neemt het gewicht toe.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Tigos zei:
De paddo's zijn bezig aan hun 2de vlucht maar ik vraag mij nu af als er een paar paddo's zijn die klaar zijn om te plukken en de rest nog niet of dat ik ze nog niet een paar dagen langer kan laten staan en de grootte er al plukken? Mijn vorige vlucht was 125gr maar daar zaten hele kleine bij dus als ik ze iets langer kan laten staan, worden die groter en ook neemt het gewicht toe.
Klik om te vergroten...

Als je de grootsten eruit kunt trekken zonder dat de kleintjes meekomen lijkt het me niet zo'n probleem ofzo.
Maar ik heb er nou niet echt heel veel verstand van, dus als een meer ervaren grower (Jpilot?? :mrgreen: ) zijn mening zou willen geven zou dat erg fijn zijn. :)
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is belangrijk om de grote paddenstoelen weg te plukken omdat deze anders zijn sporen laat vallen, en dat ziet er heel erg vies uit ( maar kan geen kwaad )

Paddenstoelen groeien in groepjes. En soms groeien ze ook in elkaar. Dan moet je gewoon het hele groepje in 1x plukken. Gewoon proberen de grootste er uit te draaien, en als de andere dan mee komen, jammer dan.
T
TigosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag 2de vlucht geplukt. Ik kwam vandaag om 5u thuis en ik zag dat de paddo's nog niet open waren maar wel al klaar om te plukken maar ik was moe dus heb ik gewacht tot de middag maar de sporen waren al vrij en de bak ziet er nu licht grijs uit. Deze vlucht woog 195gram. Foto's volgen later wel.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Netjes! bij mij zijn er nu 9 pins te tellen (zaterdag waren dat er 2..) maar hopelijk komen er nog wat meer, anders heb ik wss nooit zo'n grote oogst.
..of het moeten 9 joekels van paddo's worden :mrgreen:

EDIT: Hier zijn de foto's:

http://www.putfile.com/pic.php?img=5072968
http://www.putfile.com/pic.php?img=5072967
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Yeaaaaah, na 14 dagen is er eindelijk ook bij wat te zien! :grin:

Ik zie nu 2 pins en ik hoop dat dat er stukken meer worden ! Heb daar echter niet veel vertrouwen in denk dat het er hooguit 15 worden maar dat wordt ook prima! Oook ik zal wat foto's posten!
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mooi :mrgreen:

Bij mij zijn het er nog steeds maar 9, maar als ze een beetje groot groeien heb ik nog steeds een heel redelijke eerste flush denk ik.
En wat nu niet groeit, groeit in de volgende flush wel :mrgreen:

Oja, is het trouwens mogelijk om een plukje mycelicum eruit te halen en dat in een nieuwe bak met vermiculiet te doen zodat dat ook weer gaat groeien? of wordt dat erg moeilijk?
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#20
niiceeeeeeeeeee :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."