Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddokweekset: grappig

Paddokweekset: grappig

285 antwoorden
92 weergaven
18-5-2026
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zie al meer dan 15 magische paddestoeltjes :mrgreen: , de grootste is al 3 CM.
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Laten we het maar hopen :grin: , ik ben niet bezorg maar wel ongeduldig aan het worden... :P
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sweet_Shadow zei:
De vierde vlucht is een beetje zielig; maar 1 paddestoeltje. En er zitten een stuk of 20 vliegjes in de plastic zak, er zal er wel een aan de binnenkant terecht gekomen zijn die eitjes heeft gelegd ofzo :confused:
Klik om te vergroten...

Vaag :confused: , bij mij was de 4e vlucht best veel (zo'n 120 gram). Misschien is de bak geinfecteerd.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Jammer.
Ach, je kan altijd nog proberen om te kijken of er nog een 5e flush op wilt komen. Niet geschoten is altijd mis :P
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#5
disaster zei:
Ik zie al meer dan 15 magische paddestoeltjes :mrgreen: , de grootste is al 3 CM.
Klik om te vergroten...
fotos plz :tongueout:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuk he :)
Ik heb te vroeg geklaagd, er komen toch nog meer paddestoeltjes aan!!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
@sweet, het maakt voor de werkende stof toch niet uit hoe groot je ze plukt? Of zit ik helemaal mis?

(kvroeg t me af)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. De handleiding van Azarius bevat een afbeelding waarop staat aangegeven wanneer je ze het beste kunt plukken. Op dat plaatje is de hoed open en dus de paddestoel wat groter dan wanneer je ze plukt als de hoed nog niet open is. Nu pluk ik ze voordat de hoed opengaat op aanraden van Hempy en heartcore.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik dacht juist dat het opzich niet egt veel uitmaakt waneer je ze plukt.
omdat na een bepaalde tijd tog niet meer psilocibine/psilocybe in komt.

of zit ik er weer naast :P

:wave:
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sweet_Shadow zei:
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. De handleiding van Azarius bevat een afbeelding waarop staat aangegeven wanneer je ze het beste kunt plukken. Op dat plaatje is de hoed open en dus de paddestoel wat groter dan wanneer je ze plukt als de hoed nog niet open is. Nu pluk ik ze voordat de hoed opengaat op aanraden van Hempy en heartcore.
Klik om te vergroten...

Je kunt ze het beste plukken als de hoed op open springen staat :wink: .

p.s. foto's komen er nog aan!
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had nog een vraagje over het drogen van de paddo's!
Bij mij worden ze voor een grote deel groen aan de steel, is dit normaal? of droog ik ze verkeerd?

Disaster
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een groenblauwe verkleuring is normaal op de plekken waar je ze hebt aangeraakt om ze te plukken.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#13
En als je van die doktershandschoenen aan doet?
krijg je dan nog steeds van die groene vlekke?
kun je dat niet voorkomen dan?
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#14
In de kweekset zit graan, dat is volgezogen met water, daarop zit een casinglaag die ook vocht bevat. Dat is echt genoeg. Wat wel belangrijk is is water geven na elke oogst. Kijk naar de handleiding die je hebt gekregen hoe dat precies moet. Anders kun je mijn handleiding van me site downloaden daar heb ik het ook in omschreven. ( url staat in me profiel )
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#15
qinn zei:
En als je van die doktershandschoenen aan doet?
krijg je dan nog steeds van die groene vlekke?
kun je dat niet voorkomen dan?
Klik om te vergroten...

Ik denk het wel, had me handen wel gewassen. Maar misschien met de verkeerde (niet-desinfecterende) zeep..
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#16
disaster zei:
qinn zei:
En als je van die doktershandschoenen aan doet?
krijg je dan nog steeds van die groene vlekke?
kun je dat niet voorkomen dan?
Klik om te vergroten...

Ik denk het wel, had me handen wel gewassen. Maar misschien met de verkeerde (niet-desinfecterende) zeep..
Klik om te vergroten...

oké, dus moet ik goed oplette wat voor zeep ik ga aanschaffen :P
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#17
mijn setje doet zijn werk goed.. het is tien dagen geleden dat ik de set gestart heb en de grootste is zo'n vier centimeter, en nog een stuk of vier van drie centimeter. plus nog enkele minipaddo'tjes van een centimeter. ik tel er nu in totaal 21 :grin:
dit weekend ben ik weg van huis dus de verwarming wordt hoog gezet :)
ik hoop om ze maandag of dinsdag te kunnen proeven :hearteyes:
foto's volgen hopelijk dit weekend.
oja, nog een vraagje. kan je truffels ook drogen? deze paddestoeltjes zijn me wel bevallen en ik zou graag een truffelsetje starten, maar ik vrees dat ik ze niet allemaal zal opkrijgen als ze nog vers zijn..
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#18
trouwens. weet er iemand of het een goed idee is om het licht het hele weekend aan te laten? of benadeelt dit de groei van m'n lieverdjes?
T
TigosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vandaag staan er 4 kleine paddestoelen :grin: . één van hen is iets groter dan halve centitmeter! Het schimmel lijkt nu precies op witte pluisjes met vochdruppeltjes op.
De set is nu 8 dagen oud, dus het zal wel langer duren dan 10 dagen vooraleer er wat meer paddo's op staan.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Deze kost €37,50. Er zijn nog andere varianten, kijk maar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."