Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste Paddo kweeksetje

Eerste Paddo kweeksetje

70 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
ziet er mooi uit al.
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#2
2 besteld, zijn dat ook mexicaanse? ... zal nog ff goed lezen daar.

Erg bedankt! :hearteyes:
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Emigreren dan!

Of gewoon naar een shop in NL, die ze aan de balie verkoopt...
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo allemaal, na een paar leuke trips besloten om zelf maar 's mn paddo's uit de grond te stampen. (althans, kijken hoe ze groeien) Want feitelijk hoef je er niks voor te doen.... We zullen zien.
Ben het heen en weer gereis naar de smartshops ook zat en dit lijkt me vooral ook leuker!
Hoorde ik net iets over een verbod op verkoop van verse paddo's ??

Voor mij is het groeien van deze wonderstaafjes vrij nieuw, dus netjes de handleiding gevolgt en neergezet. Temperatuur is ongeveer 23 graadjes.
Wat me verbaasde is dat je de bak niet eerst hoeft te soaken. Heb ik in andere handleidingen wel gelezen....

Zo staat het ervoor, na een dag of 6:






Lijkt me goed gaan toch? .... en maar weer verder wachten.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb er geen verstand van dus wat ie al dat witte spul?
De schimmels waar het uit groeit ofzo?

Hoeveel heb je er trouwens voor betaald en hoeveel zal het opleveren? En kun je hem vaker gebruiken?

Adreno
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#6
We zijn 3 dagen verder en er is een teken van leven!
Lastig op de foto te krijgen, maar het zijn er behoorlijk veel!
Hoe snel zou het vanaf dit moment kunnen gaan? Iemand een idee?




J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ziet er goed uit remsos, aan het zwarte bakje te zien is het een van mijn kits :wink:
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#8
Adrenochroom zei:
Ik heb er geen verstand van dus wat ie al dat witte spul?
De schimmels waar het uit groeit ofzo?

Hoeveel heb je er trouwens voor betaald en hoeveel zal het opleveren? En kun je hem vaker gebruiken?

Adreno
Klik om te vergroten...
dat witte is het mycelium, inderdaad de schimmel waar het uitgroeit.
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ziet er goed uit remsos, aan het zwarte bakje te zien is het een van mijn kits
Klik om te vergroten...

Dat klopt Jpilot, en ze gaan erg lekker!
Ze zien er vandaag alweer stukken beter uit. Maar er komen er nog meer op!
Zal binnenkort wel weer een foto plaatsen.
Mag jij growkits blijven verkopen, met al dat gezeik in de regering.....?!
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jpilot zei:
Ziet er goed uit remsos, aan het zwarte bakje te zien is het een van mijn kits :wink:
Klik om te vergroten...

Kun jij me dan vertellen of het bij een kamertemperatuur vaan ongeveer 19 graden nog te doen is om die paddo's te kweken? :) Het is nog wel eens een beetje fris bij ons thuis namelijk :wink:
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bij 17 graden zullen ze het ook prima doen. De ideale temperatuur is tussen de 17 en 25 graden. Daar onder of boven groeien ze alleen wat langzamer.

Tsja of ik ze nog mag verkopen....
Op dit moment is er nog geen officeel bericht uit gegaan naar de smartshop detail handel en dus is alles nog koek en ei. Naar verwachting zal het nog enkele maanden duren. Tot die tijd mag alles verkocht worden. Na die tijd zal de site denk ik op zwart gaan.
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja 't was echt maar 60 gram, maar dat krijg ik toch niet in 1 keer op.
De bak heeft een uurtje of 10 onder water gestaan en zit nu weer in de zak.
Zijn er ook nog andere soortjes te krijgen, als growkits?
Bijvoorbeeld colombian ofzo? Meestal zijn er alleen maar mexicans te koop....
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat een schatjes
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het zijn ZEKER schatjes..... en ze worder alleen maar schattiger! :hearteyes:
Kan haast niet wachten, maar het wachten wordt straks goed beloond!!
Net maar weer 's wat foto's gemaakt:







Tsja, Jpilot het zou erg jammer zijn als je straks geen growkids meer mag verkopen!!!! Ben over deze bak toch wel erg tevreden!
Ik las dat het op het eind erg snel kan gaan, met de groei?
Hoelang zullen ze ongeveer nog nodig hebben?
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die grote in het midden zullen in 1 a 2 dagen klaar zijn. Aangezien ze in een kluitje groeien moet je kiezen, of die grote langer laten groeien zodat ook de andere wat groter worden, of alles tegelijk plukken, en ook de kleintjes mee trekken. Ik zou voor dat laatste gaan.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#16
je kan toch gewoon met een scalpel of een breekmesje
de paddo,s afsnijden je gaat ze toch niet met het mycelium en al eruit halen

het mycleim zijn die witte draden die witte massa als je dat laat zitten zal het nog een aantal oogsten op kunnen leveren,,, laten zitten dus ,afblijven
gewoon beetje vochtig houden en de juiste paddo,s afsnijden
heb is een keer gehoord dat de kleine paddestoeltjes de sterkste zijn
niet die hele kleine maar die van 8 tot 12 cm denk waarvan het vliesje nog op
de hoed zit,, tenminste als die soort met dat vlies heb
hoe heb je het gedaan trouwens is dit zoeen kant en klare set
waar je niks aan zelf hoef te doen of wel ,,
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#17
vogel zei:
je kan toch gewoon met een scalpel of een breekmesje
de paddo,s afsnijden je gaat ze toch niet met het mycelium en al eruit halen

het mycleim zijn die witte draden die witte massa als je dat laat zitten zal het nog een aantal oogsten op kunnen leveren,,, laten zitten dus ,afblijven
gewoon beetje vochtig houden en de juiste paddo,s afsnijden
heb is een keer gehoord dat de kleine paddestoeltjes de sterkste zijn
niet die hele kleine maar die van 8 tot 12 cm denk waarvan het vliesje nog op
de hoed zit,, tenminste als die soort met dat vlies heb
hoe heb je het gedaan trouwens is dit zoeen kant en klare set
waar je niks aan zelf hoef te doen of wel ,,
Klik om te vergroten...

Snijden met een scalpel brengt onnodig risico tot besmettingen met zich mee. Het mycelium zit doordrengt in het hele bakje, vanaf het substraat tot aan de casinglaag. De paddenstoel is de vrucht hiervan, de vrucht zit met wortels vast aan de casinglaag.
Als je een paddo oogst draai je langzaam aan de steel, wat je dan doet is de worteltjes afbreken, en de steel er uit trekken. Zodoende blijft de casinglaag netjes op zijn plaats en beschadig je niks.

De growkits gaan gemiddeld 4 tot 5 flushes mee, maar meer is zeker geen uitzondering. Iedere flush heeft een bepaald kenmerk. De eerste flush kenmerkt zich bijvoorbeeld vaak door een hoop paddenstoelen maar niet enorm groot. De tweede en derde flush zijn het meest productief. Dit zijn de grootste paddenstoelen.

Een paddenstoel laat je altijd zo lang mogelijk groeien. Echter zodra het vliesje onder de hoed breekt laat de paddenstoel sporen vrij om zich voor te planten. Voordat dit gebeurt moeten ze geplukt worden. Anders wordt het bakje een grote zwarte vlek, en ook het risico op besmettingen groter.

De kleine paddenstoelen die niet volgroeid zijn, of net beginnen te groeien noemen we primodia ( stoelen die net op komen ) of aborts ( paddo's die opgekomen zijn maar niet verder groeien dan 1 cm of minder ) Het klopt dat deze paddo's het sterkst zijn. Naar verhouding bevatten ze meer actieve bestandsdelen dan vocht, dit in tegenstelling tot hun grote broertjes en zusjes. Vooral plukken dus die dingen, maar wel uitkijken met doseren !

Over het vliesje:
Heel simpel gezegt heeft elke paddenstoel een vliesje ( er zijn uitzonderingen , maar die vallen niet onder de psilocybine bevattende paddo's ) Het vlies zit onder de hoed, op een gegeven moment is het goed zichtbaar. Van het ene op het andere moment zal het vliesje aan 1 kant open scheuren, enkele uren later zal het volledige vliesje aan de steel hangen. Een dag later ben je te laat met plukken. Dit is ook een van de redenen waarom paddenstoelen in de shop zo vroeg geplukt zijn. Met het kopje en dus vliesje nog dicht verspreiden ze geen sporen.
Helemaal in het begin van de verkoop van paddo's deden ze dit zodat mensen ze niet zelf thuis zouden kweken.

En dan om af te ronden :grin:....
De growkits is nagenoeg onderhoudsloos. Al het werk is al gedaan, enige wat je moet doen is de kit in de filterzak plaatsen, en afsluiten. Daarna wachten om te oogsten. Vervolgens vocht toevoegen en laten weken ( dunken in vaktermen ) en dan weer wachten op paddo's.
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#18
OOGST

Vandaag heb ik de paddestoelen geplukt.
Had ze eigenlijk wel iets groter verwacht, maar ja de hoedjes begonnen al open te gaan. Heb gelezen dat de eerste flush veel kleine oplevert, dus het zal wel goed zijn.
In totaal is het 60 gram. Is dat goed, redelijk of slecht?

Ze liggen in een donkere kast op kranten en keukenpapier te drogen.
Heb ook maar een vochtvretertje erbij gezet.

Hier nog wat foto's:








d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#19
ziet er mooi uit man,
60 gram daar ken je 2x flink van trippen, mexicaantjes zijn het toch?
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jep het zijn mexicaantjes. Zijn die kleine wel goed om te eten? (ongeveer 2 a 3 cm)
Zo heb ik ze nog nooit gehad namelijk.

Weet iemand of ik die groei zak nog moet reinigen of zoiets? Staat nu op zn kop in een schone ruimte, zodat ie ff kan drogen....

Op naar de volgende flush!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."