#1
Kan me niet voorstellen dat het zou lukken, aangezien de paddo's normaal gesproken vastgehecht zijn aan het mycelium waar ze op groeien.
abcde zei:Ik heb 3 paddo's met een open hoed uit de smartshop. Kan ik hier sporen uit verzamelen?
abcde zei:Maar wat adviseer je met een hoed die half open is? Ik heb tot 3 jaar geleden regelmatig paddo's gegeten maar nooit zelf geteeld. Mijn vriend heeft ze nog nooit gehad, maar aangezien we beiden psychonauten zijn weet ik zeker dat ze hem goed gaan bevallen en dat hij het vaker wil doen (net als ik trouwens). Vandaar deze vragen.
Mayan zei:Het beste is cloonen.
Stukje uit de stam snijden en op agar agar gooien. Als je die dan toch van de smartshop wil uitgroeien, zou ik geen andere/betere manier weten.
Sporen verzamelen zie ik niet gebeuren, aangezien de paddo's uit smartshops meestal verkocht worden met gesloten hoed.
Cloonen dus!
Klonen is echt iets voor gevorderden hoor, daar moet je niet mee beginnen. Het beste begin je voor de eerste keer gewoon met een sporenspuit, kun je op internet bestellen. Ook sporen uit een andere paddenstoel gebruiken is best lastig als je het voor het eerst doet, het beste gebruik je eerst een kant en klare sporenspuit.abcde zei:Maar wat is agar agar en hoe groot moet het stuk zijn dat ik van de stam afsnij?
Kaalkopjes zijn bijna niet te kweken. Sommigen is het wel eens gelukt, maar dan moet je een echte pro zijn. Voor de oogst moet je het dan zeker niet doen, omdat het mycelium zeer traag groeit. Iedereen kweekt tropische cubensis omdat dat toevallig een soort is die (voor paddenstoelen) extreem makkelijk te kweken is, de meeste andere soorten zijn lastiger.Ceko zei:Wat ik me eigenlijk al een tijdje zit af te vragen is waarom worden er geen growboxen gemaakt met kaalkopjes?
Oh dat wist ik niet. Maar ik had het dus over het puntige kaalkopje. Ik dacht dat die juist makkelijker zelf te kweken was omdat die bij de koude temperaturen in ons landje groeit. Maar blijkbaar is dat niet zo makkelijk dus. Eenvoudiger is het dus om gewoon een weiland in te lopen en die dingen te plukken :PMayan zei:En wat is kaalkopke in't latijns?
Psilocybe zekers?
Psilo = naakt/kaal
Cybe = kop
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."