Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe bierpasta

De bierpasta

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Overlaatst ben ik op het idee gekomen om bierpasta te maken.
(naar aanleiding van de speculoospasta van BE programma 'De Bedenkers')
Eigenlijk met bier zou het niets te maken hebben.
Sterke drank (minder opp./ruimte nodig) met wat MAO-remmers (voor de doorwinterde drinker) in een smeerpasta.

Lijkt dit een haalbare combinatie?
MIsschien ook wat tips over de MAO en drank?
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
?
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
pasta met biersmaak, net als die pasta met pinda smaak, of caramelsmaak en chocoladesmaak
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#4
men neme
halve liter donker bier
150 gram honing
50 gram suiker
gelantine voor halve liter vloeistof( 8 blaadjes)

de bier , honing en de suiker mengen in een hoge pan( het schuimt als de nete, tot de koolzuur eruit is.)

verwarmen tegen de kook aan.

leg de gelantineblaadjes 6 minuten in koud water tot ze helemaal rubberachtig zijn

Voeg de blaadjes toe aan de bier met opgeloste suiker

roeren, dan het pannetje in de wasbak zetten, in koud water ( niet te veel water anders kiept t erin.

om het half uur met de garde roeren. tot het een beetje gaat klonteren.

Dit in de koeling zetten, en 2 uur wachten.


Lekker op een toastje met leverworst.
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#5
LSDmathXtc zei:
?
Klik om te vergroten...

Ik bedoel dit:
loadrunner zei:
men neme
halve liter donker bier
150 gram honing
50 gram suiker
gelantine voor halve liter vloeistof( 8 blaadjes)

de bier , honing en de suiker mengen in een hoge pan( het schuimt als de nete, tot de koolzuur eruit is.)

verwarmen tegen de kook aan.

leg de gelantineblaadjes 6 minuten in koud water tot ze helemaal rubberachtig zijn

Voeg de blaadjes toe aan de bier met opgeloste suiker

roeren, dan het pannetje in de wasbak zetten, in koud water ( niet te veel water anders kiept t erin.

om het half uur met de garde roeren. tot het een beetje gaat klonteren.

Dit in de koeling zetten, en 2 uur wachten.


Lekker op een toastje met leverworst.
Klik om te vergroten...
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#6
aah ok jah verkeerd begrepen
ik was al aan het denken... bierpasta
ma goed hopen dat het iets word.
mvg
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Bierpasta, wtf? :confused:

Leg eens uit, want ik vat er geen flikker van, maar het lijkt me wel heel space.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met een verboden vruchtje moet wel iets lekkers te maken zijn in de keuken.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
het lijkt me niet lekker om eerlijk te zijn
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#10
het is de smaakcombinatie. als je van bier houd, dan is t lekker te combineren met

-gebraden vlees
-stoofpotje en dan een schep hiervan erbij doen
-over gebakken mosselen
-op toastje met leverworst
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#11
dik bier? voor op je brood.
lijkt me wel chill, vanavond ff in de kroeg vragen.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
en zoet zwaar biertje, blokjes kaas en stukjes stokbrood. is een lekkere combinatie


dus waarom geen bierpasta maken, en dat op brood doen.
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#13
lijkt mij niet zo lekker iig

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."