Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsal outdoor plannen voor 2009

al outdoor plannen voor 2009

43 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#1
over een week beginnen met eerste selectie ruderalis indica is mijn bedoeling
die zal dan eind april geoogst worden..eerst achter glas in de vensterbank , en als het weer het toestaat af en toe buiten in de wind.
deze zadan zet ik gelijk op een 3.5 liter pot , met een mix van praxis Rhp aarde en cocos brick.
zaden:20 euro
potjes + aarde =6 euro.
geschatte opbrengst ( mits 50% vrouw)=5 x 8gram=40 gram.

maart ontkiem ik een selectie zaad :

-afghanx mighty mite
-hashplant x strawberry haze
-afghan#1
-hashplant x top44
-afghan#1x hashplant
-strawberryhaze feminised

ook allemaal direct op 3,5liter potjes> deze gaan 10 juni op 12/12 gdurende 3 weken, waarna weer naar buiten.
Hierdoor zijn ze ook daadwerkelijk allemaal medio oktober af...zelfs de sativa achtige phenotypen.ook weet je snel wat de dames en wat de heren zijn ...de dames gelijk in emmers poten...de heren apart zetten of weggooien.

Sommige dames zullen begin september klaar zijn , de rest ertussen in.


Buitenplannen moet je het jaar ervoor al hebben.
Al je nu niet bezig bent na te denken hoe je januari 2010 je zaakjes voor elkaar wil hebben is de kans klein dat het ook zo gaat lukken ...
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die strawberry haze groeit hier goed, sta zelfs al in bloei, maar toont indica bladeren... raar he?
P
PafkuhLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeker te weten dat we met de plannen gestart zijn al. :rockband:

Ben bezig met White Widow en Exile uit zaad. :stoned:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jama Afghaan, ik grow nu strawberry haze he. Samen met paar andere sativa's van greenhouse.
En ik moet zeggen, die strawberry haze heeft enorm veel indica eigenschappen. (qua opgroei toch). Dus daarom dat je als afghaan/indica roker er zo van onder de indruk was.

Btw pafkeuh, zien er gezonde zaailingen uit :) Komt nog goe, maar onthoud , dat ze binnekort meer dan 40cm gaan zijn ongeveer. En da uw zaailingen ni meer onderaan het licht gaan krijgen da ze nodig hebben. Haal al wa spaarlampen, of maak da al klaar en gebruikt da al, voor hun zijkanten in de toekomst ook nog bij te belichten he. Want ze zijn snel groot, en dat wil niet zeggen dat het daarvoor al eind april is :)
Zeker da licht er zo kort mogelijk ophouden en komt wel goe daar.
is't feminized seed?
P
PafkuhLid
01-01-2024, 00:00
#5

De Exile is feminized dus 99 procent vrouw linksboveninhoek

White widow is ook 70 procent kans op vrouw, dus ik wacht rustig af, over weekje weet ik meer :stoned:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Komt goe daar pafkeuh :)
Succes ermee
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
hey mensen weer ff geleden dat ik was :P maar het topic leeft voort ..leuk om dat te zien


@mayan: das een leuke autoflower is kijken of ik hier of daar wat grows kan vinden ik ben benieuwd. ik weet trowuens zelf nog niet of ik de potten ga ingraven misschien zet ik ze zo wel op de grond .... met potten en de potparka is de kans ERGUUH klein dat planten kapot worden verzopen,dat de plant niet groter kan worden dan 2 meter hoogte en 2 meter breed neem ik dan maar voor lief :P nog hogere bomen zullen NOG VEEL MEER WIND VANGEN !!! ik heb helaas te vaak planten verzopen zien worden terwijl ze al mooie bomen waren ...dat voor mij NOOIT meer :wave: :rock:


@kigh: hey man tnxx for the reply ...die mate hari lijkt me ook heel lekker :grin: en brengt goed op, ook niet verkeerd :wink:

@afghaan-gek: van waar die wijsheid dat je een buiten kweek al een jaar van te voren moet hebben ????

zorg dat je in januari weet waar je wilt beginnen ...evt een bodem test ( als je in je tuin kweekt zeker aan te raden ) weet je precies je npk's en weet je wat je evt moet toevoegen aan de grond ( mest /kalk etc ) in maart begin je met opwaarderen van je grond halverwege mei ken je gewoon je plantjes de grond in knalluh !!!

die strawberry haze ... is die van greenhouse???? ik was een paar weken geleden in amsterdam aan de haarlemmerstraat in the greenhouse coffeeshop daar hadden ze ook strwberry haze.... de toppen roken verkruimelt wel iets na aarbeien heerlijk zoet :grin: vond de alleen het effect waardeloos :( en de haze smaak was ver te zoeken :confused:

dat ze buiten goed te growen was had ik al eerder op een ander forum gezien erg schimmelbestendig :grin:

@pafkuh: leuk dat je al bezig bent met voorgroeien ... ik neem aan dat je je white widow gaat verduisteren ???? white widow is enorm schimmel gevoelig !!!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat je van die speeddevil nog geen grows zal vinden, toch niet snel. Want ze zijn tenslotte net nieuw en op alien nog niet te krijgen.
Voor mij vaste grond, always ... enige nadeel is dat je ze niet kan verduisteren of verplaatsen. Dus als het hier echt hagelt of stormt, zit ik wel met een klein hartje. Maar je hebt gezien in mijn verslag wat ze allemaal heeft moeten verduren, ze kunnen gelukkig tegen een stootje.

Maar moest ik ooit lowryders in guerilla doen, vast en zeker in vollegrond, voorgroeien in turfpotjes en die turfpotjes dan gewoon in de grond planten. Als je met potten en co moet gaan sleuren tot de guerillaplek, schiet er gauw geen plaats meer over in de koffer.
Wat wel klote is aan die turfpotjes is, ze zuigen zo snel het water uit je grond. Dus als je dat zo doet moet je wel soms tot 2x per dag water geven.

Ik ga dit jaar mijn buitenplant fimmen. Maar ik ga toch geen black jack buitenzetten hoor, want ze kan goe tegen rot. Enfin, ze had wel wat rot enzo, maar zeker niet veel. En ja, wat denk je dan? Oogsten die handel. Maar die S.A.D. van sweet seeds bloeit vroeger af, dus misschien heb ik helemaal geen rot dit jaar. Zal wel minder opbrengen, maar dat ga ik compenseren door elke (jup elke) scheut te fimmen. Scheuten op scheuten ook nog es fimmen.

Mijn SAD groeit al goed, wordt al gehard met windstroom en krijgt al enzymen en wortelcomplex. Komen nog wel foto's aan in mijn verslagje, maar kga wachten tot ik ze overgepot heb. Zit nog maar bezig aan de derde internode.

Ooooooooohhhh wat is het toch leuk over onze plantjes te lullen he ? :grin:
P
PafkuhLid
01-01-2024, 00:00
#9


De kruising White Widow/Lowrider moet komende week of de week erop laten zien welke eigenschappen ze heeft van welke soort, de bladeren zien eruit als van lowrider maar de kleur van het blad als WW.



Dit is de WW nu.

Keep you posted.

Pafkuh
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pafkuh zei:


De kruising White Widow/Lowrider moet komende week of de week erop laten zien welke eigenschappen ze heeft van welke soort, de bladeren zien eruit als van lowrider maar de kleur van het blad als WW.



Dit is de WW nu.

Keep you posted.

Pafkuh
Klik om te vergroten...
Ok, nu weet ik zeker dat ik je kweek op wietforum gezien heb. :wave:
Die plaatjes herken ik. :grin:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#11
beendermeel heeft wel een jaar nodig om vrij te komen in de grond.

het bestellen van zaden kan je maar beter op tijd doen

stekken nemen in januari van moeders die je in november gezaaid hebt..

kortom tegen de tijd dat de buiten oogst droogst sta ik al te spitten om de zomer weer een rijke kuil klaar te hebben...

daarnaast is het voorbereiden handig ivm aanbiedingen in growshops enzo..
ventilator is vaak in aanbieding in winter bij tuincentra

groot blad van het knippen gaat ook in de compostton.... het tunieren is een jaarlijikse cyclus..

zodoende.. een jaar van tevoren bezig zijn
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
hey mayan ...das naar voor je man de engie die ene antwoord op je vraag heeft ben jezelf !!!

niemand ken zo in je situatie kijken.... er zijn altijd mensen die het een zeggen en het ander doen en er zijn ook mensen die gewoon domme afwegingen maken :P doe wat voor je zelf het best is !!! en laat koud wat andere denken
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat zijn jullie laat dan. Ik heb er net 3 naar buiten gedaan, heb de dames voor gegroeid tot een meter. Eind mei gaan ze de grond in. Zullen bomen worden. :grin:

Ben er wel van overtuigd dat het toch niet meer gaat vriezen, zo wel dan kunnen ze voor de nacht alsnog naar binnen.

Foto's komen wel wanneer ze in de grond staan.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een jaar??? Dat is nou wel wat overdreven he afghaan gek :) Beendermeel komt snel vrij hoor!
Gewoon in je grondmix knallen en tegen de bloei eraan komt, komt die fosfaat al lekker los. En terwijl die fosfaat aan het loskomen is, bevordert het de wortelgroei. Althans de mijne van Ecostyle toch.
Enige nadeel aan beendermeel is dat het calcium "pikt", maarja, dat geef je dan maar op fles bij als de tekorten zich tonen.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#15
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
hey mensne plannen klinken allemaal goed...

ach en kweken is net als politiek ieder zijn eigen weg je kunt er over discuseren maar we meoten elkaars growtechnieken allemaal respecteren :grin:

pafkuh: volgens mij ken ik je ook van het wietforum is het niet ???? dan ken jij mij zeker ook zal je wel ff een pmetje sturen :grin:

greetzzz gtje
W
WieIsHetLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben ook alweer aan het kijken wat ik ga zetten dit jaar. Het begint alweer te kriebellen :stoned:

Op mijn zoektocht naar een goeie buiten plant voor in het bos of langs velden vond ik deze zaden uit Denemarken. Ze zijn allemaal rond eind september klaar en heel goed bestand tegen toprot.
hier de links:
http://www.wietforum.nl/Deense-buitenso ... 52760.html

hier kun je ze bestellen?:
http://froebanken.dcfonline.dk/index.php?cPath=21_85

Zo gauw ik wat besteld heb laat ik het weten!
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
ach tussen helemaal niets hebben of een leuk guarilla veldje hebben zit een groot verschil ... vergt ook nog wat ervaring hoor !!! en koffie dik kijken een outdoor plantje in je tuintje vraagt al de nodige aandacht ( die je ook heel makkelijk kan geven want ze staat thuis )

een guarilla kweek laat je verder kijken ... hoe en wat, je moet veel creatiever zijn en veel probleem oplossender te werk gaan op andere vlakken ... juist doordat je maar 1 x per week tot 2 weken langs 'kan' gaan!!!! goed guarilla kweken vind ik persoonlijk moeilijker dan een indoor tuin runnen of een plant verzorgen in je achtertuintje

je moet situaties gaan inschatten ...sommige doen het puur op de gok daar hou ik niet van , er blijft altijd een stukje 'gokken' bij zitten maar dat is in je achtertuin ook ... maar verder wil ik zoveel mogelijke slechte omstandigheden vermijden dat vergt dus ook wat ervaring en tijd, dat laaste heb je maar beperkt op je plekkie ( in vele gevallen ) dus de juiste beslissingen moeten snel gemaakt worden....

het begint al zoeken naar een goede plek waar niemand komt en veel zon is!!! verder moet de aanwezige grond vruchtbaar zijn zoniet word het opwaarderen ( maart ) onkruid wieden... het is allemaal zou spannend maar dit is slechts het begin ... dan word het planten van je stekkies of zaden/ zaaiingen oook nog niet moeilijk met ene beetje goede grond gebeurd er in de groeifase niets waar je je zorgen om hoeft te maken ( hier en daar is wat biologisch preventiefs spuitne over de plant ) maafr zodra die bloei begitn word het knalluh ... veel plantjes zijn veranderd in voedingvrentende bomen !!! de bodem word arm en die mooie grote groene bladeren worden geel !!! dit moet je zien op te lossen wat is het voedings te kort ???? magnesium ??? of tog beestjes ??? een snelle controlle en reactie wat pak je ??? of laat je het zo..

guarilla is vind ik zoveel keer spannender je ziet ze veranderen in mooi reusachtige bomen dan komen de toppen en begin je te beseffen dat anderen dit ook wel intressant kunnen gaan vinden en word het billen knijpen of het oogsten word ofniet.... en of je wietje lekker smaak.... om trowuens nog maar niet over toprot te beginnen want deze kan in 1 week ook je hele plant naar de donder helpen... als je dan eenmaal hebt geoogst en het is geslaagd geeft zo'n quarilla kweek me meer voldoening dan welke kweek ook omdat je allesm aar beperkt kan doen en het op vele manier fout kan gaan ... die oogst laat je weten dat je goed gehandelt hebt :grin:

ik zou ook 24/7 het liefst bij deze kindertjes zijn maar helaas soms moet je ze los laten heah :P en moeten ze hun eigenweg zien te vinden :wink: maar goed dit was helemaal niet bedoelt om je om te lulluh of wat dan ook hoor :grin: :wink: :tearsofjoy: :rock: :smoke: :wave:

suc7

greetzzz gtje
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
@wieishet: hey man jij hebt dat linkie dus ook al gevodnen ..ik heb net een topic erover gepost omdat ik het ook ZEEEERRRRR intressant vind ...

ik had nog niet dit topic bekeken .. maar mooie spul heah :grin: ook toevallig al growreports gezien ??? liegen der niet om anders moet je ff kieken in het topic dat ik geopent heb over buitenlandse soorten


greetzzz gtje
W
WieIsHetLid
01-01-2024, 00:00
#20
@wieishet: hey man jij hebt dat linkie dus ook al gevodnen ..ik heb net een topic erover gepost omdat ik het ook ZEEEERRRRR intressant vind ...

ik had nog niet dit topic bekeken .. maar mooie spul heah :grin: ook toevallig al growreports gezien ??? liegen der niet om anders moet je ff kieken in het topic dat ik geopent heb over buitenlandse soorten


greetzzz gtje
Klik om te vergroten...

ja ik zag het bij het wietforum en vond het ook echt intressant. Ga er sowieso wat mee proberen.
:stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."