Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen wietplant klein houden?

Een wietplant klein houden?

17 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#1
En hoe krijg je dan precies die 4 hoofdtoppen?
m
mr. RLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja, het is ook de eerste keer dat ik een plantje zet, dus ook komt er niet veel vanaf, dan heb ik tenminste toch al wat praktijkervaring hé :)
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!!!

greetz

Mr. R
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#3
idd, toppen is de beste oplossing hier. Gewoon de hoofdscheut met je wijsvinger en duim afknappen.

Ik denk niet dat dit nog te laat is hoor. De moeite om te proberen allezins lijkt me zo :)
P
Psy HighLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hij kreeg te weinig licht, daarom liggen de internodes zo ver uit elkaar.

Als je de plant topt komen er idd meer aftakkingen.

Maar of dat nog de moeite is...
m
mr. RLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo,

Ik heb al enkele weken een plantje op mijn kamer staan. Het is een white widow plant en nu is zij ongeveer een meter hoog. Je hebt zo ongeveer om de 15 centimeter bladeren zitten.
Nu zou ik eigenlijk willen dat die plant ongeveer zo groot blijft, maar meer in de breedte gaat groeien. Na wat te hebben rondgevraagd heeft men mij gezegd dat ik gewoon de bovenste grote bladeren moet afknippen en dan komen er steeds nieuwe bladeren uit de 'oksels' van de plant.
Natuurlijk wil ik wel zeker zijn dat dit klopt voordat ik ga beginnen knippen in mijn plant :).
Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!!

Mr. R
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toppen is niet alleen een methode om ze klein te houden hoor.
LST is the way to go! (low stress training)
En toppen, is al voorbijgestreefd.
Ge fimt nu, voor VIER hoofdtoppen te krijgen, bij toppen heb je maar twee hoofdtoppen.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Door te fimmen.
Dat moet je echt doen voor je bovenste internode te ver van die eronder verwijderd is.
Ipv de hele top eraf te pitsen, verwijder je enkel de buitenste bladsetjes ervan.
Zo groeien die internodes op elkaar/tegen elkaar en heb je vier hoofdtoppen.

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=33409

Ik heb dit echter niet gedaan met mijn plant. Ik was nog niet alle kennis machtig, en nog steeds niet.
De kennis rond cannabis zal wss elke dag aangroeien, en daar moet je dan maar zien bij te blijven he lol.

Toppen is echt niet de manier om ze klein te houden hoor. De mijn is intussen al bijna een meter zestig. Natuurlijk had zij veel groter geweest als ik haar niet topte. Maar dat maakt haar niet klein. Ze groeit de omheining voorbij hier. Als ik haar echt kleiner wou hebben (wat ik niet wil) dan had ik ze in een bloempot gestoken, en niet vaste grond. Daarbovenop had ik low stress training uitgeoefend zodat ze groeiachterstand krijgt.
Maar daarvoor kies ik dus niet. Voor mijn parten mag de hele buurt zien dat er eentje staat. Maar dan heb ik wel meer risico op diefstal he :) Enfin, waakhonden doen het goed :) Ik denk niet dat iemand snel in deze tuin zal stappen.
m
mr. RLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja ik had dus +- 40 cm tussen plant en lamp, dit had ik verminderd en toen kwamen de internodes veel dichter op elkaar. Ik gebruike trouwens ook maar een terrarium lampje.
Ondertussen allang geoogst en de wiet is toch nog goed genoeg geworden :)

mr. R
p
psychomanieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Magic Guest zei:
En hoe krijg je dan precies die 4 hoofdtoppen?
Klik om te vergroten...

door de top af te knippen
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
@pychomanie: als je niet zinnigs te zeggen hebt of dingen zegt die je zelf nog neit hebt onder vonden kun je beter niets zeggen ...

wat jij nu zegt is toppen heeft niets met fimmen te maken fimmen staat voor fuck i missed ofte wel wat al uitgelegt was niet de hele kern verwijderen maar rond 2/3 van de nieuwe kern van de nieuwe scheut

en btw 4 toppen krijgen is moeilijk en komt niet vaak voor !!!! vaak zullen er 3 terug komen maar heb ze ook wlelis voorbij zien komen met 5 scheuten ... wel word de opbrengst per hoofdtop kleiner .. stel je had niet getopt had je een mooei cola van bijv 40 gram droog kunnen krijgen nu heb je gefimt komen er 4 hoofd toppen en zullen ze per hoofdtop maar 15 gram aanbouwen duss kleinere toppen maar wle een meer opbrengst van 20 gram ( totaal wordne het 60 gram )
p
psychomanieLid
01-01-2024, 00:00
#11
gtje zei:
@pychomanie: als je niet zinnigs te zeggen hebt of dingen zegt die je zelf nog neit hebt onder vonden kun je beter niets zeggen ...

wat jij nu zegt is toppen heeft niets met fimmen te maken fimmen staat voor fuck i missed ofte wel wat al uitgelegt was niet de hele kern verwijderen maar rond 2/3 van de nieuwe kern van de nieuwe scheut

en btw 4 toppen krijgen is moeilijk en komt niet vaak voor !!!! vaak zullen er 3 terug komen maar heb ze ook wlelis voorbij zien komen met 5 scheuten ... wel word de opbrengst per hoofdtop kleiner .. stel je had niet getopt had je een mooei cola van bijv 40 gram droog kunnen krijgen nu heb je gefimt komen er 4 hoofd toppen en zullen ze per hoofdtop maar 15 gram aanbouwen duss kleinere toppen maar wle een meer opbrengst van 20 gram ( totaal wordne het 60 gram )
Klik om te vergroten...
wijsneus
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
@pychomania: om er maar geen discussie topic van te maken zal ik op die ( veels te late ) reply van je niet in gaan ... je reactie zegt al genoeg
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het geld voor elke plant ..

Als je een plant in de breedte wilt laten groeien.. knip dan de bovenkant een stukje af..
Hij groeit wel steeds omhoog maar minder snel en meer in de breedte..


succes
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mayan zei:
Door te fimmen.
Dat moet je echt doen voor je bovenste internode te ver van die eronder verwijderd is.
Ipv de hele top eraf te pitsen, verwijder je enkel de buitenste bladsetjes ervan.
Zo groeien die internodes op elkaar/tegen elkaar en heb je vier hoofdtoppen..
Klik om te vergroten...

En dat niemand mij verbeterde tss tss :)
Zo gaat het ook, gemakkelijker is het om 2/3 van uwen hoofdtop af te knippen. (in groei he, NOOIT IN BLOEI)
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
2mayan: ben ik nu gewoon kk stoned :grin: of kan ik in je gequote stuk nergens lezen dat je het over de bloei had dan ???

er viel niks aan te verbeteren hoor wat je zegt klopt gewoon ...


er viel alleen iets aan toe te voegen :P dat was dat dit fenomeen gebeurd in de GROEIFASE !!! idd ...

NEEN IK WAS HIER NIET OPGEKOMEN ALS U UZELF NIET OP U FOUT HAD AANGEWEZEN :P :mrgreen: :grin: :stoned: :rock:
q
quattroLid
01-01-2024, 00:00
#16
hallo iedereen,

ik vind die enorme planten wel leuk. heb zelf een paar white widdows gehad en die zijn geen van allen boven de 80cm uitgekomen bij de binnenteelt. voor mij nog steeds een raadsel waarom.

misschien ga ik er nog es aan beginnen en kweek ze ook dan weer uit zaad op. de vraag is enkel of ik de zelfde zaadleverancier neem en eigenlijk heb ik er ook geen geduld voor :wink:

opvallend was wel dat de kwaliteit en kwantiteit erg goed was. ik liet ze drogen op een zeef met een krant erover. (voor het drogen dus alle knoppen afgeknipt).

kan iemand overigens bevestigen of ik zaad had van een speciaal klein gehouden soort. de leverancier heeft nooit op deze vraag geantwoord maar ik heb er wel eens over gelezen dat deze soorten gekweekt worden om in twee verdiepingen te kunnen kweken. schijnbaar een flinke stijging van de produktie per m2??
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Tja, of toppen nog zin heeft, nu ze zo groot is..

Wat is de afstand tussen de plant en je lamp?
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe groter hoe mooier toch vind ik zelf dan.

Maatje van mij had ooit 3 plantjes, volgens hem waren het 'Low-riders'. Zijn dan ook nooit groter geworden dan 30 cm met maar 1 dikke top en een paar kleintjes.

Ik heb er absoluut geen verstand van maar het lijkt me dat je beter 'kleinere' soorten kan nemen als je ze klein wil houden dan een grote soort klein houden.

Low-riders zijn voor wat ik zo 1-2-3 heb kunnen vinden ook in 8 weken klaar om te oogsten.



Voorbeeldje van internet, deze ziet er erg smakelijk uit :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."