Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet kweken

wiet kweken

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sweet dat je vriendin ook enthousiast is man, zo vind je er niet veel :P Tenzij het onverzorgde junks zijn.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
11 liter potten zijn denk ik een van de meeste geb ruikte potten ... met max 10 dagen voorgroei en hier en daar een flessie bloei voeding en other stuff komt het prima hoor

greetzzz gtje
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zal ik zekker doen heb vandaag de stekkies binnen gekregen en ze staan er mooi bij.
nu heb ik wortel stimulator maar ik weet niet hoeveel ik nou moet geven

kan iemand me dat vertellen ?
heb 1 liter water aangemaakt met de juiste hoeveelheid stimulator erdoorheen

Hier de eerste foto's van de plantjes



Mijn vriendin der lievelinks plantje :P


De temparatuur is rond de 25 graden maakt het uit aangezien het 24 hooort te zijn.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is zover na lang nadenken en het zoeken van een juiste locatie gan ik eindelijk beginnen aan het kweken van me eigen Baby's :stoned:

Het blowen hier in Nederland is niet meer te doen.
Gemidelt betaal je in de shop al gauw 10 euro voor een grammetje,En daarom heb ik besloten om zelf te gaan kweken.


ervarring : heb vroeger weleens plantjes in mijn tuin gehad maar was nog te jong om ze te verzorgen ,en is dus niks geworden


ik hoop dat ik jullie hier de komende maanden veel vragen kan stellen, en zo steeds beter te worden in het kweken

ik zal snel foto's uploaden als ik weet hoe dat werkt

:wave:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeer verstandig besluit :wink: Ik neem aan dat je binnen gaat kweken? Om foto's te posten kun je naar site's als imageshack.com en mijnalbum.nl gaan, daar kun je je foto's opzetten. Vervolgens het linkje zo neerzetten:

linkje naar foto[\\img] , dan is ie te zien.

Succes, en keep us updated :wave:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#6
je aarde ziet er vochtig uit
geef eerst maar water nu , en zoek later uit hoeveel wortelstimulator je moet doen ( ik geef dat niet eens...gaat altyd goed)
een glas water p stuk zal er wel in gaan bij de dames

25 celcius is top
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#7
ziet er netjes uit
veel kweekplezier :stoned:
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#8
hey,

Vandaag gelijk na opstaan natuurijkbij de plantjes gaan kijken.
Lampen stonden al weer 1 uur aan, en gaat nu dus verder tot de 18 uur.

temparatuur is nu weer rond de 26 graden is dit niet erg ?



:stoned:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#9
26 graden is prima hoor, dat zal echt niet fout gaan op een graadje meer of minder. Qua voedingswater, denk ik dat je wel goed zit met 100-125 ml per plantje. Ben hier echter geen expert in ofzo, dus correct me if i'm wrong anyone.

Welk soortje heb je eigenlijk staan, en onder hoeveel watt?
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb het soortje K-2 staan onder een 600 Watt Lamp. :grin:
lamp hangt op 1,20 m hoog nu

Een plantje lijkt beetje droog heb genog water gegeven maar hij wil niet echt op gang kommen.



Mijn schatje bij mijn schatjes :grin:



Deze lijkt stervende kan ik hier wat aan doen heb al meer water met groei stimulator gegeven.
kan ik een bladje afknippen of gaat hij dan dood :openmouth:


:stoned: hou jullie op de hoogte
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#11
filter en afzuiging

Net de filter opgehangen met de hele mikmak erbij :grin:


Hier wat foto"s
de afzuiger


En buizen enzow :stoned:


en filter




Ga de afzuiger aansluiten op de schoorsteen afvoer van het huis :grin:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#12
als stekjes door droogte en temperatuursverschil stress hebben , sterven de grote bladeren af , en duurt het even voor dat het er weer lekke ruitziet, maar meestal komen de stekken er wel door , als je ruimte een beetje warmer en vochtiger begint te worden.

een goede manier om dit te voorkomen is de volgende tip:
zet je lamp aan voor je stekken er zijn.
water de potten alvast goed in , en zet de afzuiger uit.
op deze manier creeer je een klimaatje waar je stekken bij aankomst meteen relext worden.
ze gaan het lekkesrt op luchtvochtigheid van 75-80 %.
hang je lamp nu zo hoog mogelijk- de warmte van de lamp maakt dat je stekken veel verdampen.
de wortels ondersteunen dit niet en de stek sterft.
bij hoge luchtvochtigheid , en een niet te hoge temperatuur zal een gezonde stek met wortels meteen doorgroeien in de je medium.
dode bladeren zijn iet meteen het einde van je stek , maar het kost wel wat tijd om de plant dan weer in te laten halen wat ze kwijt raakte.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#13
thanks voor je advies

zit erg met me temparatuur te kloooten word snel warm in het hok al gauw 28 graden
28 graden lijkt me net iets te veel van ut goede heb een kleine waaier aan staan niet direct gericht op de planten maar een andere hoek.
dit maakt het wel wat koeler en de planten hebben geen last van de wind :grin:

is het belangrijk om voor veel nieuwe lucht te laaten circulere.

lijkt erop dat steeds meer bladeren verkleuren wat kan hier de oorzaak van zijn
is altijd rond de 26 graden komt het door te weinig frisse lucht of ligt het aan luchtvogtigheid
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#14
update

zojuist de afzuiging getest had meer geluid verwacht,maar dat viel zekker mee bijna geluidsloos
als ik mijn hand op de filter hou merk ik weinig dat die aan het afzuigen is of hoort dit ?

ik blaas de afvoerende lucht door de schoorsteenpijp.
de temparatuur in het hok is rond de 26 graden, ik denk wel dat als het afgevoert word door de schoorsteen de temparatuur zal afnemen tot een graadtje of 15.

hier nog wat foto's


afzuiger met aan de ene kant naar koolstoffilter en andere naar de schoorsteenpijp.

totaale plaatje



tot morgen :stoned:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had 90L kuipen, 9.95 euro in de gamma :)
Wel gaten onderaanboren en ne cm boven de bodemrand.
Dan opvullen met hydrokorrles tot boven de drainage holes langs opzij...
Zo kan da water altijd weg, plus zuurstof kan derin
Maar ik had ook nog 3x11L potten voor de sativa's. En da macheerde goe zenne...
Die groeide mooi, voor ene plant met korte voorgroei is 11L meer dan genoeg (denk ik zo)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Uw aarde ziet er helemaal niet vochtig uit...
Gewoon eens met water doorgaan tot het onderaan uw potten uitkomt, en als uw grond dan pas begint droog te komen bijwateren...
Maar ge watert (naar mijn mening) niet teveel ... Uw grond is niet gelijk nat...

Uw eerste waterbeurt had moeten aanhouden tot het onderaan de drainage holes uitkwam...
Dan bijwateren, onder die hps komt uw grond bovenaan wel wa droger te staan, maar ge voelt met uwe vinger of het onderaan ook nog nat genoeg is.

Zoals ik het kan zien op de foto's af, mag uw grond gerust wat natter.
Wateren tot het onderaan uitkomt, dan zeker paar dagen onveranderd laten tot ge moet bijwateren.
Uw grond moet OVERAL klammig zijn, nergens droog of te nat... Gelijk verdeeld.

Ge hebt mensen dat de grond wat droger houden IN DE HOOP (nadruk op hoop) dat de wortels op zoek gaan naar meer water... Maar 't is algemeen geweten dat ge beter met wortelstim werkt dan uw grond droog te houden. Wortels kunnen niets opnemen in droge grond he.

Maar los van dat, U bent op de goede weg :)
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
tsjaa 11 liter je zou er idd wat meer neer moeten zetten per m2 maar of je der nou 9 neer zet of 16 neer zet ...voordeel van dat laaste is trowuens ook nog dat je niet zo ontzettend lang hoeft voor te groeien met tog een behoorlijke opbrengst :grin:


greetzzz gtje
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
voor beginnende kwekers heeft atami potten met speciale omhulsels ontworpen

de deksel gaan de eerste 5 tot 7 dagen op de pot waardoor de luchtvochtigheid hoog blijft ...
in de deksels zit een schrijf die je open kan zetten naar je wens ( als ze dicht zit krijg je condens en je stek verzuipt slechts een kier zorg dat de lv niet tot 90 % komt ofso )

misschien wat voor je ???? de grote 'bedrijven'gebruiken het ook waardoor ze geen uitval hebben bij stekken het is slechts een eenmalige aanschaf want de potten zijn groot genoeg voor een hele ciclus :grin:


hier een link

http://shop.wietforum.nl/en/home/growin ... gator.html
s
seymourebutesLid
01-01-2024, 00:00
#19
dat is anders maar 11 liter, is dat niet wat weinig? ik zou 40 liter doen. hoe groter de pot hoe groter de plant wordt. of gewoon zelf een pot maken met hout enzo, dat zou ik doen want 40 liter potten verkopen ze bijna nergens.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#20
plantjes groeien nu heel hard heb met tuibouw plastic een mooie bariare eromheen gebouwd.
Ben nog niet in het bezit van een lv meter maar de lv word doormidel van een waterkooker om het uur omhooggebracht.

keep :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."