bollie bedoel je niet 18/6 das een vast gegeven om te groeien ... met 16 uurl icht kan het ook maar er zijn plantensoortne die daar heel gevoelig voor kunnen zijn en al lichtjes beginnen met bloeien dan ...
idd je begint altijd met de lamp ruim een meter boven de plantne te gooien ...1 voordeel jij gebruikt zaden dan hoef je je om de lv niet zo erg zorgen te maken dit is bij stekken een ander verhaal wat zij moeten idd wennen aan water opnemen via de wortels !!! dus pakken ze met hun blad ook nog vocht op
elke dag breng je je lampen een centimeter of 10 naar beneden tot deze 40 ( bij 400 watt ) cm van de plant staat of 50 tot 60 cm bij een 600 watter...
voeding is in het begin neit nodig een beetje wortelstimulator is meer dan voldoende !!! met goede grond en een redelijk pot vanaf 11 liter heb je zelfs geen groeivoeding nodig er zit immers geneog voeding in de aarde zelf !!!
je plantjes zien er erg magertjes uit naar 3 weken groeien .... daarmee wil ik niet overkomen van ik kan het allemaal beter neen al het begin is moeilijk !! maar je planten hadden nu al wel bosjes mogen wezen van een centimter of 25 lekker kompact en wel
voor de groei kun je het beste een hpi lamp gebruik deze bevat ene blauw spectrum wat de groei bevorderd .... voor de bloei een hps want daar is het spectrum roodachtig wat de bloei weer bevorderd. nu is het niet dat je onder hps niet kunt groeien hoor maar je planten strekken iets, als ik er speciaal voor naar de growshop moet zal ik het niet doen maar gelukkig kun je tegenwoordig alles online bestellen
![:grin:]()
zo'n hpi gaat bij btw een flink aantal jaren mee !!! aangezien je maar maximaal 2 weken voorgroeit het is een investering die zich dubbel terug betaalt
als je zoiets hebt van ik wil het overnieuwd proberen maar dan moet ik weer zaden halen en das zonde kun je mij rustig een pmetje sturen ik heb hier zaad in overvloed en kan wel wat missen het zou zonde namelijk wezen als het een grote blunder word en je zoiets hebt van wietkweken is te moeilijk voor mij en stopt !!
HET IS NAMELIJK EEN PRACHTIGE HOBBY !!! EN ELKE LEEK KAN HET MITS JE DE WAARDES VAN DE PLANT KENT
greetzzz gtje