Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet kweken

wiet kweken

31 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Teveel moeite man, less is more...
As de lichten op 12 12 staan moete de lv just afbouwen..
Al die kakkenzever is niet nodig
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Net waker en kon het natuurlijk niet laten om even snel bij de plantjes te kijken :grin:

Ze zijn de laaste nacht flink gegroeit,Ook zien ze er supergoed uit.
Het zit nog aardig mee met deze 1e kweek van mij had wat meer moeite verwacht en gaat me dus wel goed af.

Heb de lamp nu op 1M boven de palnten gehangen.
De temparatuur is nu wel 29,-G is dit te warm of ligt dit nog in de grenzen van kunnen?

Vind de stroom aardig duur p,d gerekend. Maar naja is voor een goed doel.

Ga nu lekker een dagje op wf hangen wachtend op jullie reactie's :book: lekker jointje erbij :stoned:
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#3
gaat je goed man, doe zo voort :wave:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kom op, foto's! :wink:
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Special voor De Sjeik hierbij de foto's

de palnten groeien nog 3 weken door na dat ze in de bloei zijn gezet.
dus hierbij de vraag moet ik ze al in de bloei zetten want ik heb maar 1,50 hoogte








lekker :stoned: erbij
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt het plantje dood gemaakt door teveel groei stimulator.
Volgens mij zijn ze nog te klein om dat te krijgen, ze moeten volgens mij minstens 3 weken oud zijn en eerst al goed gewoon water gewend zijn.
Volgens mij zijn ze binnenin verbrand geraakt.

Het feit dat je blaadjes hangen is ook niet goed he.
Je begint met je planten eerst 16 uur licht te geven, vanop een grote afstand zodat ze er gewend aan raken, zo kom je elke dag ietsje dichter tot je er ongeveer 50 cm vanaf hangt ( begin de eerste dagen vanop een meter )
Na 3-4 weken schakel je over van 16 uur naar 12 uur, zodat de planten beginnen te bloeien, vanaf dat moment mag je normaal pas met de stimulators werken. Het geeft niet dat je plantjes klein zijn, ze groeien nog wel ff verder hoor.
Geef je ze licht met 6500 graden kelvin koud licht dus dan kan je ze nog meer laten groeien, geef je ze minder dan 3000 graden kelvin, dan zullen ze beter bloeien, maar niet zoveel meer groeien, je kan het licht ook altijd mengen. Bevoorbeeld een extra spaarlamp erbij hangen met warm wit licht.

Groetjes !
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
bollie bedoel je niet 18/6 das een vast gegeven om te groeien ... met 16 uurl icht kan het ook maar er zijn plantensoortne die daar heel gevoelig voor kunnen zijn en al lichtjes beginnen met bloeien dan ...

idd je begint altijd met de lamp ruim een meter boven de plantne te gooien ...1 voordeel jij gebruikt zaden dan hoef je je om de lv niet zo erg zorgen te maken dit is bij stekken een ander verhaal wat zij moeten idd wennen aan water opnemen via de wortels !!! dus pakken ze met hun blad ook nog vocht op

elke dag breng je je lampen een centimeter of 10 naar beneden tot deze 40 ( bij 400 watt ) cm van de plant staat of 50 tot 60 cm bij een 600 watter...

voeding is in het begin neit nodig een beetje wortelstimulator is meer dan voldoende !!! met goede grond en een redelijk pot vanaf 11 liter heb je zelfs geen groeivoeding nodig er zit immers geneog voeding in de aarde zelf !!!

je plantjes zien er erg magertjes uit naar 3 weken groeien .... daarmee wil ik niet overkomen van ik kan het allemaal beter neen al het begin is moeilijk !! maar je planten hadden nu al wel bosjes mogen wezen van een centimter of 25 lekker kompact en wel

voor de groei kun je het beste een hpi lamp gebruik deze bevat ene blauw spectrum wat de groei bevorderd .... voor de bloei een hps want daar is het spectrum roodachtig wat de bloei weer bevorderd. nu is het niet dat je onder hps niet kunt groeien hoor maar je planten strekken iets, als ik er speciaal voor naar de growshop moet zal ik het niet doen maar gelukkig kun je tegenwoordig alles online bestellen :grin: zo'n hpi gaat bij btw een flink aantal jaren mee !!! aangezien je maar maximaal 2 weken voorgroeit het is een investering die zich dubbel terug betaalt

als je zoiets hebt van ik wil het overnieuwd proberen maar dan moet ik weer zaden halen en das zonde kun je mij rustig een pmetje sturen ik heb hier zaad in overvloed en kan wel wat missen het zou zonde namelijk wezen als het een grote blunder word en je zoiets hebt van wietkweken is te moeilijk voor mij en stopt !!

HET IS NAMELIJK EEN PRACHTIGE HOBBY !!! EN ELKE LEEK KAN HET MITS JE DE WAARDES VAN DE PLANT KENT

greetzzz gtje
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#8
foto hoe het er nu bijstaat

s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Aardig opgedroogd (ze staan er mooi bij), voor zover ik het kan zien. Heb je inmiddels weer wat nieuwe foto's met het verloop zichtbaar?

Succes,

EEnd
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#10
hey ja me vriendin en ik blowen allebij :wink: en we moesten iets verzinnen om geld te verdienen
dus ja wiet verkoopen is lekker makelijk :wink:

eindgewicht is trouwends bekent heb er droog 540 gram vanaf lekker wietje ook
en dike plak hasj gemaakt van de fluffie topjes :stoned: (rook zelf aleen hasj )
m
mascotteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo allen,

Ik ben ook gestart met wiet kweken maar ik zit al meteen met een probleem. Op de foto kan je zien dat de blaadjes beginnen te krullen een verschijnselen van uitdroging vertonen maar ik hou ze zeker vochtig genoeg. Kan dit ook komen door te weinig licht of niet de juiste temperatuur?
(Momenteel staan de plantjes gewoon in de huiskamer aan het raam)

Alvast bedankt voor elke reaktie!

Groetjes

D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo, das 0,9 gr/watt, dat heb je netjes gedaan :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."