Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGuerilla (stiekem) paddo's kweken?

Guerilla (stiekem) paddo's kweken?

46 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
A
AsitisLid
01-01-2024, 00:00
#1
In bossen groeien toch ook paddestoelen? Zonder enige aandacht of interventie? Dan kun je mijn inziens inderdaad net zo hendig je paddestoelen buiten zetten :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Asitis zei:
In bossen groeien toch ook paddestoelen? Zonder enige aandacht of interventie? Dan kun je mijn inziens inderdaad net zo hendig je paddestoelen buiten zetten :P
Klik om te vergroten...

Ja, doe maar.
A
AsitisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt sarcastisch? :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zou wel eens kunnen ja...
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
soldiermoney zei:
Ben ik de enige die op het idee is gekomen om paddo's buiten te kweken? Zo moeilijk is het denk ik niet. Maar toch is er weinig over te horen/vinden. Kennen jullie gevallen van guerilla-paddokweek?
Klik om te vergroten...

Maar wat bedoel je dan? Gewoon die zak buiten zetten of echt een perkje aanleggen om Cyanescens of Azurescens te kweken?
Klik om te vergroten...

Ik wil paddo's kweken in een leegstaan pand, zonder elektriciteit. Dan heb ik het natuurlijk over een grow-box. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien is niemand er nog opgekomen omdat iedereen het gewoon in zijn woonkamer zet...
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tsja die gelegenheid heb ik niet :( Kan zo'n growbox trouwens wel tegen een smerige omgeving?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
soldiermoney zei:
Tsja die gelegenheid heb ik niet :( Kan zo'n growbox trouwens wel tegen een smerige omgeving?
Klik om te vergroten...

Zolang de zak goed afgesloten is wel denk ik...
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iedere lentekriebel die door mijn lijf gaat verdient een ereplaats want die winter mag oprotten nu.
Buiten trippen! Bloemetjes zonnetje groen rood blauw zonnebril zwembroek bikini bruin barbecue slippers!!!! :hearteyes: :hearteyes:
Heb er zin in!!!!!!!!!!!
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Okay dan zorg ik daar wel voor. Ik heb er nu al zin in!!! :grin: :rock:
k
kebabskiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wachten op mooi weer in nederland... gaaaaaaaaap! :wave:
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jazeker! Kennis over het kweken kan me alleen maar voordeel opleveren. Meestal zijn er op verschillende plekken flarden van informatie te vinden die ik niet goed kan onthouden omdat het zo ongestructureerd weergegeven is. Dan lees je hier eens wat en pik je daar wat op en uiteindelijk is de helft van de kennis zinloos of vergeten! Ik kom nu opeens op het idee om alle info in een bestandje te dumpen en het dan netjes te ordenen :grin: Joehoe weer iets te doen!

Delcasa88 zei:
Op shroomery genoeg amerikanen in verschillende klimaten die oude* cakes in de tuin flikkeren en een paar seizoenen later toch echte cubes hebben groeien :)
Klik om te vergroten...
Als ik dit hoor giert de kweekdrang alweer door m'n lijf :tearsofjoy:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
soldiermoney zei:
Tsja die gelegenheid heb ik niet :( Kan zo'n growbox trouwens wel tegen een smerige omgeving?
Klik om te vergroten...

Zolang de zak goed afgesloten is wel denk ik...
Klik om te vergroten...
Op shroomery genoeg amerikanen in verschillende klimaten die odue cakes in de tuin flikkeren en een paar seizoenen later toch echte cubes hebben groeien :)

Ik dnek dat ik mijn oude myc ergens in een houtsnipper bedje leg en kijk wat er over 2 jaar groeit xD Baad het niet schaad het niet :)

Maar het is idd wel zo dat als je (guerilla of niet) serieus buiten wilt kweken met goed resultaat, enige zelfeducatie wel op z'n plek is :rolleyes:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
soldiermoney zei:
Jazeker! Kennis over het kweken kan me alleen maar voordeel opleveren. Meestal zijn er op verschillende plekken flarden van informatie te vinden die ik niet goed kan onthouden omdat het zo ongestructureerd weergegeven is. Dan lees je hier eens wat en pik je daar wat op en uiteindelijk is de helft van de kennis zinloos of vergeten! Ik kom nu opeens op het idee om alle info in een bestandje te dumpen en het dan netjes te ordenen :grin: Joehoe weer iets te doen!

Delcasa88 zei:
Op shroomery genoeg amerikanen in verschillende klimaten die oude* cakes in de tuin flikkeren en een paar seizoenen later toch echte cubes hebben groeien :)
Klik om te vergroten...
Als ik dit hoor giert de kweekdrang alweer door m'n lijf :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
www.shroomery.org

Alles wat je nodig hebt :hearteyes: (mits je engels een beetje op pijl is :wink:
Verder zul je er achter komen dat er met paddo kweken inmiddels veel dingen zijn die iedereen als waar aanneemt, maar tegenwoordig ontkracht blijken te zijn. (bv. dat hitte géén effect op potentie heeft, mycelium ook in een lichte omgeving gezond ontwikkeld en temperatuur bij kolonisatie/fruiten ook niet anders hoeft te zijn)
Dit maakt het er niet makkelijker op, het lijkt soms alsof iedereen zn eigen ding doet, en het allemaal kan xD

Check shroomery vooral posts van RR (RogerRabit) en de overige 'Trusted Cultivators'. Is een groep vna ongeveer 10/15 personen die bewezen kennis hebben, als je de info uit hun posts gebruikt komt het zeker goed!

Als je een 'Growers Guide for Dummies' wilt waarbij, als je éxact de aanwijzigingen opvolgt echt NIKS mis kan gaan, moet je de DVD's 'Let's Grow Mushrooms' checken/downloaden. Zijn gemaakt door die Roger Rabbit en hebben mij ook veel geholpen :)
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thanks voor de info! Ik ga die dvd opzoeken en kijken natuurlijk. Of alleen opzoeken en dan afspelen terwijl ik op school zit :confused: neee kijken dus
In ieder geval ik ga informatie sprokkelen en op shroomery rondneuzen :grin:
Moet nog een plekkie zoeken op mijn growbox weg te kunnen zetten.

Is het slim om een kastje in een boom te timmeren, en daar de growbox in te zetten? Dit wil ik doen bij een afgelegen stuk 'bos'. Natuurlijk wel wat gaas eromheen spannen neem ik aan. Anders zie ik straks vogels loopings maken enzo :P
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
soldiermoney zei:
Thanks voor de info! Ik ga die dvd opzoeken en kijken natuurlijk. Of alleen opzoeken en dan afspelen terwijl ik op school zit :confused: neee kijken dus
In ieder geval ik ga informatie sprokkelen en op shroomery rondneuzen :grin:
Moet nog een plekkie zoeken op mijn growbox weg te kunnen zetten.

Is het slim om een kastje in een boom te timmeren, en daar de growbox in te zetten? Dit wil ik doen bij een afgelegen stuk 'bos'. Natuurlijk wel wat gaas eromheen spannen neem ik aan. Anders zie ik straks vogels loopings maken enzo :P
Klik om te vergroten...
Als je je growbox buiten zet moet je zorgen dat: (geldt btw ook voor binnen xD)

- Er geen direct zonlicht op valt
- Er geen vocht in kan
- Er geen beestjes etc in kunnen

Zolang de growbox ongestoord kan doen wat ie moet doen komt het goed. Je zult dus wel moeten voorkomen dat knaagdieren etc de zak gaan aanvallen :P

Ik dnek dat kraaien etc. nog wel een probleem kunnen vormen, volgens mij onderzoeken die alles wat ze tegen komen en dat mooie glimmende/reflecterende plastic is natuurlijk reuze handig om in je nest te gebruiken...
B
BLOEDLINKLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nu het toch over buiten kweken gaat heb ik ook een vraag.
Kun je eigenlijk ergens op een veldje geen sporen van kaalkopjes verdelen en een jaar later oogsten?
Sporen zou ik eventueel wel aan kunnen komen denk ik, maar zelf binnen kweken vind ik te veel werk, er zijn hier voor zover ik weet geen growkits voor. Buiten gaat het vanzelf lijkt me, aangezien kaalkopjes normaal ook gewoon op grasveldjes in Nederland groeien.
B
BaschLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb ook ooit eens paddo's gekweekt. Heb een bakje gehaald bij de smartshop en in de schuur gezet. Bij deze paddo's kon ik 1 keer per week oogsten, tot 4 keer:


Er zat een hele handige zak bij die af te sluiten was en zo vocht gehalte op peil hield, maar wel strips had waar wat lucht doorheen kon (co2 er uit, o2 er in).

Als je de paddo's luchtdicht af sluit verstikken ze. Als er te veel lucht bij kan kunnen ze uitdrogen of besmet raken met een schimmel die je oogst verpest, kom je ook niet meer van af. En zoals al gezegd, paddo's kunnen niet tegen direct zonlicht.

Heb je geen vrienden die wel ergens een bakje kunnen verstoppen?
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Basch zei:
Heb een bakje gehaald bij de smartshop en in de schuur gezet.
Klik om te vergroten...
Had je verwarming in je schuur? En in welke periode van het jaar heb je ze weggezet? En was je schuur afgesloten?

Bij mij vrienden is geen optie. M'n beste maat heeft ooit een wietplantje op zijn kamer gehad. Dat arme plantje groeide op rochels en bier. Na een week was het verlept en kapot. Laat staan dat hij met paddo's om kan gaan :tearsofjoy: De rest van mijn vrienden hebben geen interesse in psychedelica.
B
BaschLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geen verwarming nee, maar het was zomer. Heb ze wel elke dag vochtig gehouden met een plantenspuit. Schuur was wel afgesloten.

Paddo's kweken is echt een van de makkelijkste dingen die er zijn, vind ik, vooral met een growkit. Nieuwe voedingsbodems maken ging bij mij niet altijd goed :P Ik had geen hoge druk pan om te steriliseren, dus er groeide vaak ook schimmels op die de kweek verpesten.

Mocht het je lukken. Mexicaanse, zoals op de foto, moet je oogsten vlak voordat de hoed open klapt, anders komen er geen nieuwe paddo's terug. Op mijn foto was ik al een beetje aan de late kant, maar ging nog goed. Om ze te drogen kan je ze het beste door midden snijden en op droge kranten leggen.
Ik heb ze allemaal gewogen voordat ik ze droogde, en per 30 gram apart gedroogd en bewaard. Als ze eenmaal gedroogd zijn is het moeilijker in te schatten hoeveel je precies eet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."