Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGuerilla (stiekem) paddo's kweken?

Guerilla (stiekem) paddo's kweken?

46 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thanks voor de informatie over je schuur whaha. Ik dacht dat het verschil in temperatuur tussen dag en nacht de paddo's niet zou laten groeien. Maar zo te zien werkte het bij jou wel :)
Volgens mij heb je trouwens geen hogedrukpan nodig. (typt iemand die nog nooit paddo's heet aangeraakt :P )
Kijk maar:
B
BaschLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat metalen ding waar hij de potjes in zet, de "pressure cooker", IS een hogedruk pan. :P

Die kunnen verhitten tot 121 graden Celsius, wat je nodig hebt om de voedingsbodem steriel te krijgen. Vooral voor de rijstmeel, rijst bevat altijd de bacterie B. cereus, en die kunnen nogal hitte resistent zijn.
Met alleen zo'n growkit kan je trouwens wel vooruit hoor, daar haal je minimaal voldoende uit om 6 tot 8 keer goed van te trippen. Doorkweken zou ik alleen doen als je ze veel gebruikt, om geld te besparen.

Anyway, als je nog nooit paddo's hebt aangeraakt, waarom wil je ze dan graag kweken? Heb je al wel een keer truffels gehaald bij de smartshop?
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil ze eigenlijk niet kweken voor de winst. Het lijkt me leuk om het te doen en je eigen gekweekte spul eten heeft toch iets waar ik kriebels van krijg :) Ik heb nu 9 keer getruffeld. Het lijkt me nu een goed moment om iets anders te eten! En het hele idee van dingen stiekem doen vindt ik altijd leuk :rock:
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een hogedrukpan is niet perse nodig maar het is een plus. Soms krijg je niet alles 100% dood door gewoon te koken. Maar ik heb ooit op shroomery gelezen dat je als je een paar dagen achter elkaar een aantal uur lang kookt de kans op contaminatie ook heel erg klein kan maken.

Bij je eerste kweek zou ik gewoon voor een kweeksetje gaan, de kans dat dit goed gaat is het grootst. Dan kan je er na een tijdje voor kiezen om de sporen te verzamelen en daarmee weer verder te gaan kweken. Aan de andere kant: je kan uit een setje zo'n 10-15 trips halen (afhankelijk van opbrengst en hoeveelheid die je per trip consumeert), dus je hebt wel eventjes voldoende. Sporen kan je trouwens best lang bewaren. dus proberen kan altijd!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Basch zei:
Mocht het je lukken. Mexicaanse, zoals op de foto, moet je oogsten vlak voordat de hoed open klapt, anders komen er geen nieuwe paddo's terug. Op mijn foto was ik al een beetje aan de late kant, maar ging nog goed.
Klik om te vergroten...

Dit klopt niet, zelfs als ze hun sporen al verspreid hebben zal er gewoon een volgende flush komen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Basch zei:
Zou kunnen hoor, ik heb het zelf niet getest. Zo las ik het op internet en heb ik me laten vertellen in de shop, dus ik heb het maar voor waarheid aangenomen.
Klik om te vergroten...

Okee, verbaasd me toch elke keer weer hoe onwetend die smartshops zijn.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Asitis zei:
In bossen groeien toch ook paddestoelen? Zonder enige aandacht of interventie? Dan kun je mijn inziens inderdaad net zo hendig je paddestoelen buiten zetten :P
Klik om te vergroten...

Het is logisch dat de meeste paddestoelen met psycholobine in niet buiten kunnen, het zijn allemaal tropische soorten buiten de Azurescens...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."