Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpacetaart

Spacetaart

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeft er iemand hier ooit wel eens een taart gebakken met wiet/hash? Dus GEEN cake, maar echt een taart, zoals appeltaart, slagroomtaart. En was dat ook een beetje een succes?
Het lijkt me leuk om iemand een taart voor zijn verjaardag te geven, een cake vind ik er stom uitzien. :grin:

Dus spui uw ideeën/ervaringen en geef me advies! :grin: :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
BT2303 zei:
Heeft er iemand hier ooit wel eens een taart gebakken met wiet/hash? Dus GEEN cake, maar echt een taart, zoals appeltaart, slagroomtaart. En was dat ook een beetje een succes?
Het lijkt me leuk om iemand een taart voor zijn verjaardag te geven, een cake vind ik er stom uitzien. :grin:

Dus spui uw ideeën/ervaringen en geef me advies! :grin: :grin:
Klik om te vergroten...

Ik zie niet in waarom dit niet zou lukken.. Het gaat er toch vooral om dat je je gebak (taart of cake maakt in dit geval niet uit volgens mij) met wiet boter maakt?
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sachertorte is inderdaad een goed idee, niet de laag glazuur vergeten die je erover doet! :hearteyes: Volgens mij moet je de cakes dan alleen niet te heet bakken, misschien iets minder heet (en dan langer) dan in het recept staat. Maar dat kun je vast wel ergens op internet vinden.
b
bosvosLid
01-01-2024, 00:00
#4
je kan natuurlijk ook altijd gewoon een chocoladetaart maken, de taart zelf is gewoon een cake in ronde vorm (hoeft zelfs niet rond te zijn) en daar smeer je dan een laag chocolade over :grin:
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, ik snap ook wel dat het in theorie gewoon hetzelfde is, maar het was meer de vraag of iemand al eens zo'n taart gebakken heeft. Maar een chocoladetaart zou idd kunnen, zo'n sacher torte(ofzoiets) 2 chocoladecakes met daartussen jam. Heb nu al trek!
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat KoxBox zegt... Je moet wietboter maken, en vervolgens maakt het geen drol uit of je daar een cake, taart of iets anders van maakt. Desnoods smeer je het 's ochtends op je bammetjes :smoke:
a
alicedeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Delcasa88 zei:
Wat KoxBox zegt... Je moet wietboter maken, en vervolgens maakt het geen drol uit of je daar een cake, taart of iets anders van maakt. Desnoods smeer je het 's ochtends op je bammetjes :smoke:
Klik om te vergroten...

zeker dus gewoon kijken of er boter in je recept moet, en anders gewoon wiet door je mix goeien. maar eet niet te veel duurt lang voor dat het werkt meschien wel 2 uur ! en goed mixen niet dat iemand al de wiet in een punt heeft :kots:
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, I know the drill, al eerder cake gemaakt hoor. :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
alicedee zei:
Delcasa88 zei:
Wat KoxBox zegt... Je moet wietboter maken, en vervolgens maakt het geen drol uit of je daar een cake, taart of iets anders van maakt. Desnoods smeer je het 's ochtends op je bammetjes :smoke:
Klik om te vergroten...

zeker dus gewoon kijken of er boter in je recept moet, en anders gewoon wiet door je mix goeien. maar eet niet te veel duurt lang voor dat het werkt meschien wel 2 uur ! en goed mixen niet dat iemand al de wiet in een punt heeft :kots:
Klik om te vergroten...

Geen wiet door je mix gooien, dat is alleen voor idioten.
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#10
alicedee zei:
Delcasa88 zei:
Wat KoxBox zegt... Je moet wietboter maken, en vervolgens maakt het geen drol uit of je daar een cake, taart of iets anders van maakt. Desnoods smeer je het 's ochtends op je bammetjes :smoke:
Klik om te vergroten...

zeker dus gewoon kijken of er boter in je recept moet, en anders gewoon wiet door je mix goeien. maar eet niet te veel duurt lang voor dat het werkt meschien wel 2 uur ! en goed mixen niet dat iemand al de wiet in een punt heeft :kots:
Klik om te vergroten...
Lees het nu pas. Dan was jouw cake niet goed gelukt :beer:
L
LADdLid
01-01-2024, 00:00
#11
een tip (ik ben er zelf ooit 2 uur heerlijk stoned van geweest en daarna bad gegaan :kots: ): spacepannenkoeken.
gewoon wat gebrokkelde wiet/hasj en je beslag gooien en na het eten een (half) uurtje wachten. :stoned:
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#12
spacetaart bestaat niet,
toch niet met wietboter, taartdeeg+boter=cake
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
gamezz zei:
spacetaart bestaat niet,
toch niet met wietboter, taartdeeg+boter=cake
Klik om te vergroten...

Melk?
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
gamezz zei:
spacetaart bestaat niet,
toch niet met wietboter, taartdeeg+boter=cake
Klik om te vergroten...

Melk?
Klik om te vergroten...
dan moetje volledig beslag maken en niet insta mix zakjes daar moet water bij :wink:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kan je best doen, zo'n taart
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tja, maar als je een appeltaart bakt, dan maak je toch je eigen beslag!?
Of als je chocolade taart maakt, wat chocolade au-bain marie smelten en daar de wiet er in.
Is wat lastiger met zeven, maar goed.

Mensen die opscheppen met hun zelfgebakken ''uit een zakje'' taart! :kots:

Maar er zijn ook vergelijkbare dingen te koop waar wel melk bij moet.
Sommige merken brownies bijv.

Spacebrownie's :openmouth:
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat het best lekker word, als je appeltaart deeg maakt, daarover een laag wietboter en daarover gooi je de appeltjes met suiker en kaneel. Ik heb dit zelf nog nooit met wiet gedaan maar als je appeltaart bakt, en je doet wat boter bij het appelmengsel smaakt dit altijd beter!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."