Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBinnen drogen, slecht voor kind?

Binnen drogen, slecht voor kind?

22 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vanmorgen heb ik 1 tak alvast van de wietplant gehaald, het leek wel alsof er wat stamrot was maar goed, ik weet het niet zeker.
Maar de tak is er af en ik heb nu de logeerkamer/strijkkamer helemaal donker en die ene tak hangt daar te drogen.
Maar die kamer is naast de kamer van mn dochter van 5.
Als de hele boel daar hangt te drogen, gaat dat dat heel erg ruiken?
Want de droge was hangt daar ook haha. En als de overhemden van mn vriend naar wiet gaan ruiken dan denk ik dat hij niet zo blij is. :)

Maar... is het ook gevaarlijk voor mn dochter, als die in de kamer ernaast slaapt. Kun je van de lucht alleen al suffig worden of is het alleen maar geur en verder niet 'gevaarlijk'.
Voor mij maakt het niet uit maar zo met zo'n kleintje...

Graag een tip!

Oja, moeten er ook kranten onder de plant?

Ik laat in eerste instantie alle bladeren er nog aanzitten.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, van de lucht wordt je ook stoned, zeker zo'n klein meisje.
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ow damn... dan heb ik een probleem want ik heb geen idee waar ik het anders moet drogen!
Ik heb een wijnkelder maar die is hartstikke vochtig en koud.

Het is overigens maar 1 plant dus wie weet als ik overdag een beetje lucht is het wel te doen?

Anders slaapt ze maar een paar maanden bij ons op de kamer... dat doet ze eigenlijk toch het liefste.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het zal bij jullie een lekker huishouden zijn :confused: .

Het is toch altijd het beste voor het kind om het in zijn of haar eigen bedje te laten slapen.
Maar goed, ieder zijn eigen methodes..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jezus, laat dit de kinderbescherming niet horen :)
Gooi die tak weg en laat je kind lekker op haar eigen kamer slapen spelen etc
E
EzkatonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kind moet wijken voor je wiet?
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hahaha kinderbescherming?
Kind moet wijken voor wiet?
Pfff is dat niet wat overdreven?

Ik heb de hele zomer mn best gedaan om mijn eerste plant goed te laten groeien en ik heb nergens anders plek om te drogen.

Daarbij slaapt dochter toch al vaak op onze kamer ( in een eigen bed) dus dan doe ik haar er alleen maar een plezier mee.


dan te bedenken dat ik niet eens rook... dat is namelijk wel nogal slecht voor kinderen...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
clandestien zei:
Hahaha kinderbescherming?
Kind moet wijken voor wiet?
Pfff is dat niet wat overdreven?
Klik om te vergroten...

Moraalridders; niet op letten. :)
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja laat ze dan gewoon bij jullie op de kamer... :)

Het feit dat je deze vraag ook maar stelt geeft mij het gevoel dat je verantwoord bezig bent :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom niet het kind in d'r eigen bed, en die wiet op jullie eigen kamer??

Ook ben ik nog nooit stoned geworden van de lucht, en heb er toch al menig uurtjes in vertroeft.
Zeker de lucht van 1 tak wiet zal je niet in de kamer daarnaast stoned maken..
Het is meer het feit dat er drugs word gekweekt in een huis waar een kind op groeit waar ik problemen mee zou hebben..

Maar goed, ieder z'n eigen normen en waarden.

Enne, iedereen loopt wel te zeiken. Maar je stelt in ieder geval wel de vraag of het slecht is voor je kind. Dat is al vooruitstrevender dan, helaas, vele ouders.

En heb je geen vrienden/kennissen waarbij de wiet kan drogen?
Als je het zelf niet rookt, ben je van plan te verkopen neem ik aan?
Aan wie, mogelijk kun je het daar al kwijt.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Ook ben ik nog nooit stoned geworden van de lucht, en heb er toch al menig uurtjes in vertroeft.
Zeker de lucht van 1 tak wiet zal je niet in de kamer daarnaast stoned maken..
Het is meer het feit dat er drugs word gekweekt in een huis waar een kind op groeit waar ik problemen mee zou hebben..
Klik om te vergroten...

Zegt de doorgewinterde wiet roker die niet meer stoned van van de niet hele zware Haze soortjes en moet daar dan om wat van te voelen 2 of 3 joints snel inhaleren.. :stoned: En ze kweekt die plant waarschijnlijk buiten.

Maar uhh, ik heb een idee. Doe de plant in zijn geheel in een vuilniszak met veel lucht erin, laat de zak dicht voor je gaat slapen en als je wakker bent geworden doe je de zak buiten even open om hem te luchten, vervolgens knoop je hem weer dicht. Herhaal dit proces tot de wietplant droog is. Kind blij, want die slaapt in eigen bed (daar hoort ze) en ze slaapt niet in een huis met een wiet lucht, waar je dus wel stoned van wordt. Vader blij met zijn frisse kleren. Mama blij, want die regelt het wel..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bovenstaande tekst snap ik niet helemaal...

Waaruit blijkt nou dat je WEL stoned word van ''wietlucht''?
Bedoel je dat ik in het algemeen niet meer snel stoned word?
Of juist jij? :confused:

Ik ben toch nog altijd knetter van 0,3 gram wiet van fatsoenlijke kwaliteit.

Als je van alleen de lucht stoned zou kunnen worden, dat betekend dat dat er dus vluchtige cannabinoïden moeten zijn? Naar mijn weten zijn dit alleen de terpenoïden in de wiet die of je ruikt. Flavonoïden zorgen voor de smaak, en de cannabinoïden voor het effect..

En dan over jou droog methode: 100% zeker dat het gaat rotten. In een vuilniszak dichtknopen en een dan 's ochtends en 's avonds een keertje luchten??

De lucht van 1 takje zal dat kind heus niet beïnvloeden. Desnoods hang je de tak 's nachts beneden?
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lijkt me eigenlijk ook sterk moest je van wietlucht stoned worden. Passief meeroken is een andere zaak natuurlijk.

Vraagje aan de mensen die denken dat je wél van de lucht stoned wordt: Zou dit niet komen door met je handen bezig te zijn aan wietplanten? THC is een apolaire stof dus dringt makkelijker binnen via de huid dénk ik. Ooit een docu gezien van een man die vanalles maakte met THC in. Zo maakte hij bijvoorbeeld ook lippenbalsem.

Ook zegt wikipedia over THC:

-Beschrijving: visceuze vloeistof
-Aggregatietoestand: vloeibaar
-Kookpunt: 200°C

Om een stof te kunnen ruiken met ze vluchtig zijn, dus gasvormig. Er gaat maar een héél minieme fractie THC vluchtig zijn bij kamertemperatuur met zo een hoog kookpunt, dus volgens mij kan je er niet stoned van worden.

De geur komt volgens mij idd van een andere stof die de plant produceert. :)

En de tak wordt nog eens gedroogd in een andere kamer? Kan weinig kwaad dan, zou ik zeggen.
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ook wel benieuwd naar. Wel ooit gelezen dat bij grote oogsten bij het knippen het soms wel wat versuffend kan werken. Maar dan zal de geur ook wel heel erg intens zijn.

Ook ooit gelezen dat een MS patient tijdens het knippen oogsten whatever erbij ging zitten in het hok en dat dat voor hem ook pijn verlichtend was.
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hahaha ik zou nog bijna een plattegrondje van ons huis gaan maken en laten zien wie waar slaapt en wat waar droogt :)

De logeerkamer is naast de kamer van dochter. Logeerkamer is helemaal dicht en op slot, dus het lijkt mij al bijzonder als de lucht die door de eventuele kieren komt zo heftig is dat je er stoned van kunt worden. Ik vroeg het me af omdat ik natuurlijk geen enkel risico wil lopen op wat dan ook.

We hebben een kinderbedje op onze kamer ook. Als er wel eens logees komen ( nu kan dat dus even niet) dan kan dochter sowieso in dr eigen bed bij ons op de kamer.
Maar goed, dit terzijde.

Wat Pizza Haze zegt is helemaal spijker op zn kop, ik kweek deze plant voornamelijk voor een vriendin die MS heeft en ook in Frankrijk woont. Hier is het een stuk lastiger te krijgen, in ieder geval voor haar, ze woont erg afgelegen. Verder heeft mn vriend nog een broer en een neef die blowen. Nee, het wordt niet verkocht, dit is gewoon een keer een uitprobeersel. Maar ik wil gewoon niet dat het mislukt dus als ik er dan voor kies om dochter een paar weken bij ons op de kamer te laten slapen dan heb ik daar persoonlijk dus niet zoveel moeite mee.

Als het nou goed is gelukt dan krijgt die vriendin volgend jaar een plantje van mij en kan ze lekker zelf kweken en drogen want die heeft geen kinderen.

Efrieboddie heppie?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Me is alwaays heppie :grin: :stoned:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#17
PepTalk zei:
Bovenstaande tekst snap ik niet helemaal...

Waaruit blijkt nou dat je WEL stoned word van ''wietlucht''?
Bedoel je dat ik in het algemeen niet meer snel stoned word?
Of juist jij? :confused:

Ik ben toch nog altijd knetter van 0,3 gram wiet van fatsoenlijke kwaliteit.

Als je van alleen de lucht stoned zou kunnen worden, dat betekend dat dat er dus vluchtige cannabinoïden moeten zijn? Naar mijn weten zijn dit alleen de terpenoïden in de wiet die of je ruikt. Flavonoïden zorgen voor de smaak, en de cannabinoïden voor het effect..

En dan over jou droog methode: 100% zeker dat het gaat rotten. In een vuilniszak dichtknopen en een dan 's ochtends en 's avonds een keertje luchten??

De lucht van 1 takje zal dat kind heus niet beïnvloeden. Desnoods hang je de tak 's nachts beneden?
Klik om te vergroten...


Jij hebt waarschijnlijk nooit wiet geknipt (met handschoentjes aan) en je hebt nooit wietplanten in vuilniszakken gehad! 1 plant kun je best in een vuilniszak doen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik knip altijd zonder handschoentjes:) En heb al genoeg geknipt dat he me blijft verbazen waar die cannacutter blijft. Tja, ik vind dat die niet perfectionistisch genoeg zijn!
En nee, ook zo word ik er niet stoned van. Maar wil meteen na het knippen wat rookbaars hebben van die plant. Vingerhasj dus:)

Ik heb eens wat toppen in een plastic zakje gehad voor zo'n 8 uur.
Zakje open, en het ongeveer al een papje. Was wel echt net geoogste wiet.

Maar dan nog, alleen de stank van die vuilniszak zou ik al niet aan m'n rokertje willen.
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb net geoogst.

Trouwens dat ene kleine takje komt toch zo na een paar dagen al een flinke lucht van af. De lucht is overigens niet op de gang te ruiken dus de kamer is volgens mij goed afsluitbaar.
Maar ik denk dat als die hele plant daar hangt het toch wel flink gaat ruiken. Had zoveel lucht niet verwacht eigenlijk!
Dus ik ga toch nog even verder prakkezeren over of het toch misschien niet in de kelder kan... wel onwijs vochtig daar.... :cry: en koud.... :xtc:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
clandestien zei:
Ik heb net geoogst.

Trouwens dat ene kleine takje komt toch zo na een paar dagen al een flinke lucht van af. De lucht is overigens niet op de gang te ruiken dus de kamer is volgens mij goed afsluitbaar.
Maar ik denk dat als die hele plant daar hangt het toch wel flink gaat ruiken. Had zoveel lucht niet verwacht eigenlijk!
Dus ik ga toch nog even verder prakkezeren over of het toch misschien niet in de kelder kan... wel onwijs vochtig daar.... :cry: en koud.... :xtc:
Klik om te vergroten...

Kachel? Misschien is zo'n straalkachtje dat blaast een goede beun oplossing?
Zo'n electrisch straalkacheltje zal genoeg warmte produceren, of het de LV genoeg naar beneden haalt.. idk. Misschien met een hoop vochtvreters erbij lol.

Nice dat je hebt geoogst, kunnen we nog op foto's van het eindresultaat rekenen in het andere topic van je?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."