had op 5 -10-2010 wat zaden laten ontkiemen direct in cocos grond
4 van de 5 waren uitgekomen na 3 dagen
eergisteren (12 -10-2010 ) legde ik het zaadje die niet uitkomt in een glas met water
gisteren was er nog steeds niets met het zaadje dat was al dag 8
gisterenavond heb ik het zaadje uit het water gehaald en met een breekmesje opengekraakt en terug in het water gegooid.
nu vandaag, zit er al 1,5 bijna 2cm wortel aan. HET IS GELUKT WOOOT
dus als je zaden hebt die niet uitkomen, barst ze heel voorzichtig open met een scherp mesje en je weet dus maaar nooit wat er gebeurd.
al die discussies over het ontkiemen, ik zeg als je zaadje vocthig is en goed op temperatuur komt het overal uit, in aarde, tussen zand, cocos grond, glas water, tussen wc papier of watten
bij mij komen ze overal uit en komen ze niet uit, is het zaadje slecht en kun je misschien tussenkomen zoals ik deed.