Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe moet zaad onkiemen wie kan me uit leg geven

hoe moet zaad onkiemen wie kan me uit leg geven

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
marco99Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hoi ik wilt zaad onkiemen leren maar hoe moet ik dat doen

ik hoop dat niet al te moeilijk is ik weet alleen dat je lamp van 20 wat nodig moet hebben

wie wilt mij daar bij helpen !!!!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het enige wat je nodig hebt is internet en een paar vinger die: www.google.nl kunnen intikken.

Komop man, als je dit had gegoogled was je veeel sneller geholpen dan eerst helemaal registeren op en forum en daar dan nog het antwoord afwachten.

Gewoon zoeken dus.
Kom je er niet uit met de uitleg die er staat? Dan heb je gewoon weg niet genoeg intellectueel vermogen om cannabis te kweken.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hebt niet eens een lamp nodig.
2 borden, water, keukenpapier en de zon doen ook al genoeg.

edit:
lekkere drop is niet vies
m
marco99Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ow oke ik was gister bij een kweek shop geweest ik vroeg zo hoe ik beste zaad uit laten kiemen weet hun zelf niet eens
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dan zou ik daar niet eens zaad durven kopen.
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
marco99 zei:
ow oke ik was gister bij een kweek shop geweest ik vroeg zo hoe ik beste zaad uit laten kiemen weet hun zelf niet eens
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy: Nooit meer komen dan!

Wat heel goed schijnt te werken voor je zaden zijn pitpots/sproutpads. Wordt verkocht door Sanny in Nederland en daar halen veel mensen zeer goede resultaten mee! (heb ik gelezen)
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Die lamp is inderdaad nodig om de zaadjes het idee te geven dat de zon er is en ze uit hun schulpje moeten kruipen. Het gaat dan niet om veel licht, elke lamp van elk soort licht voldoet dan. Het liefst zo dicht mogelijk op de pas ontkiemde plantjes, zonder dat je ze verbrand zo strekken ze het minst.

Naast een 100% vochtige omgeving en wat licht heb je eigenlijk niks nodig...
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Delcasa88 zei:
marco99 zei:
ow oke ik was gister bij een kweek shop geweest ik vroeg zo hoe ik beste zaad uit laten kiemen weet hun zelf niet eens
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy: Nooit meer komen dan!

Wat heel goed schijnt te werken voor je zaden zijn pitpots/sproutpads. Wordt verkocht door Sanny in Nederland en daar halen veel mensen zeer goede resultaten mee! (heb ik gelezen)
Klik om te vergroten...

Die dingen zijn oke ja, maar dit jaar heb ik het weer gewoon tussen vochtige watten gedaan en het was allemaal gewoon binnen 24 uur ontkiemd, dus erg noodzakelijk vind ik ze niet.
m
marco99Lid
01-01-2024, 00:00
#9
klopt dat hoor de ik als je met stek blokjes dat je daar in ook kan onkiemen met een lamp er boven van 20 wat
H
HeadleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Delcasa88 zei:
Die lamp is inderdaad nodig om de zaadjes het idee te geven dat de zon er is en ze uit hun schulpje moeten kruipen. Het gaat dan niet om veel licht, elke lamp van elk soort licht voldoet dan. Het liefst zo dicht mogelijk op de pas ontkiemde plantjes, zonder dat je ze verbrand zo strekken ze het minst.

Naast een 100% vochtige omgeving en wat licht heb je eigenlijk niks nodig...
Klik om te vergroten...

Om te ontkiemen heb je geen licht nodig.. Het plantje weet zelf zijn weg naar boven te vinden d.m.v. zwaartekracht en niet op licht.

Zodra het nog maar ietsjes boven is, heeft het (hopelijke) meisje wel licht nodig natuurlijk!
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Headle zei:
Delcasa88 zei:
Die lamp is inderdaad nodig om de zaadjes het idee te geven dat de zon er is en ze uit hun schulpje moeten kruipen. Het gaat dan niet om veel licht, elke lamp van elk soort licht voldoet dan. Het liefst zo dicht mogelijk op de pas ontkiemde plantjes, zonder dat je ze verbrand zo strekken ze het minst.

Naast een 100% vochtige omgeving en wat licht heb je eigenlijk niks nodig...
Klik om te vergroten...

Om te ontkiemen heb je geen licht nodig.. Het plantje weet zelf zijn weg naar boven te vinden d.m.v. zwaartekracht en niet op licht.

Zodra het nog maar ietsjes boven is, heeft het (hopelijke) meisje wel licht nodig natuurlijk!
Klik om te vergroten...

Klopt, bij ontkiemen is volledige duisternis het beste, licht komt daarna wel.
n
nvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#12
had op 5 -10-2010 wat zaden laten ontkiemen direct in cocos grond
4 van de 5 waren uitgekomen na 3 dagen
eergisteren (12 -10-2010 ) legde ik het zaadje die niet uitkomt in een glas met water
gisteren was er nog steeds niets met het zaadje dat was al dag 8
gisterenavond heb ik het zaadje uit het water gehaald en met een breekmesje opengekraakt en terug in het water gegooid.

nu vandaag, zit er al 1,5 bijna 2cm wortel aan. HET IS GELUKT WOOOT

dus als je zaden hebt die niet uitkomen, barst ze heel voorzichtig open met een scherp mesje en je weet dus maaar nooit wat er gebeurd. :)

al die discussies over het ontkiemen, ik zeg als je zaadje vocthig is en goed op temperatuur komt het overal uit, in aarde, tussen zand, cocos grond, glas water, tussen wc papier of watten

bij mij komen ze overal uit en komen ze niet uit, is het zaadje slecht en kun je misschien tussenkomen zoals ik deed.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Op wietforum zijn er enkele ''tests'' geweest over de beste manier van ontkiemen.
Natuurlijk is er een verschil in kwaliteit van de zaden, maar dat zaad kwam allemaal van dezelfde breeder (Sannie natuurlijk).
Tussen vochtige watten in het donker had het beste uitkomst percentage, gevolgd door in een glas water laten ontkiemen.
Op 3 kwamen de sproutpads, die daar erg worden opgehemeld.

Maar ontkiemings percentages en uitkompercentages zijn anders.
Ontkiemen doet bijna elk zaad, maar vaak wil het niet of niet goed naar boven komen.

Overall gezien kwamen de sproutpads toch het beste uit de test, met zo'n 95% dacht ik.

nvstoned zei:
dus als je zaden hebt die niet uitkomen, barst ze heel voorzichtig open met een scherp mesje en je weet dus maaar nooit wat er gebeurd. :)

al die discussies over het ontkiemen, ik zeg als je zaadje vocthig is en goed op temperatuur komt het overal uit, in aarde, tussen zand, cocos grond, glas water, tussen wc papier of watten
Klik om te vergroten...

Ik vind het beste nog om die zaadjes met je tanden open te ''kraken''.
Het klink wat agressief, maar met je kaak is je kracht vele malen preciezer dan met je handen en een mesje!

En inderdaad, het maakt niet zooveel uit welke methode je gebruikt! :wink:
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#14
aangezien je deze wel erg domme vraag stelt denkik datje niet in een kast gaat kweken.
ontkiemen heeft dus geen nut :wink:
bewaar die zaden voor volgend buiten seizoen dan
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
gamezz zei:
aangezien je deze wel erg domme vraag stelt denkik datje niet in een kast gaat kweken.
ontkiemen heeft dus geen nut :wink:
bewaar die zaden voor volgend buiten seizoen dan
Klik om te vergroten...

En als jij dan iets slimmer en oplettender was geweest, zag je dat de TS dit vroeg half mei.
Precies de goeie tijd om te ontkiemen, wijsneus :smoke:
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#16
dat komt ervan oude topic's te bumpen :wink:
ik ga echt niet bij elk bericht kijken waneer het gepost is :wink:
sorry in ieder geval voor het misverstand
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gewoon je zaadjes een potje water doen en elke dag kijken of er worteltjes uit komen en dan in de grond doen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
gamezz zei:
dat komt ervan oude topic's te bumpen :wink:
ik ga echt niet bij elk bericht kijken waneer het gepost is :wink:
sorry in ieder geval voor het misverstand
Klik om te vergroten...

Okay :sunglasses:
Dan nog, je reageerde op de openingspost.
Hoewel hij/zij al vele antwoorden gekregen had.

In een topic antwoord je niet op de 1e post ( waarschijnlijk, en in dit geval dus, erg oud) maar op de laatste paar posts..
Bij een topic wat al langer open is, is de kans vrij klein dat je nog wat nuttigs kan toevoegen als antwoord op de vraag van de TS.

Tripper zei:
Gewoon je zaadjes een potje water doen en elke dag kijken of er worteltjes uit komen en dan in de grond doen.
Klik om te vergroten...

Hier nog zo iemand die alleen de OP leest volgens mij :wink:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ontkiemende mijn wietzaden in vochtige watten in een schaaltje. Toen de worteltjes ongeveer 1 cm waren heb ik ze in aarde gedaan.
m
mark__psvLid
01-01-2024, 00:00
#20
stekken gaan halen scheelt toch weer een paar weke

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."